Gå til innhold

Etter at man har sluttet med Sobril...


VinjaTinja

Anbefalte innlegg

Heisann! Jeg har gått på Sobril fast i flere år, og har nå sluttet helt med dem, etter en langsom nedtrapping. Jeg opplevde seponeringen som smertefri og uten abstinens, takket være at jeg gjorde det så langsomt. Jeg kan også understreke at jeg hadde et sterkt ønske om å slutte med dem, så jeg fikk vel kanskje litt bonus på å ikke lengte etter dem. Det gjør jeg ikke nå heller, men jeg lurer på følgende: Hvis jeg i fremtiden opplever sterk panikkangst, eller generelt er i en fase hvor jeg sover veldig dårlig, og psyken ikke er som den skal; Hvis jeg da tidligere har hatt god hjelp av en sobril ( Merk: En sjelden gang ), er det nå sånn at jeg aldri mer kan ta en sobril, på samme måte som en tørrlagt alkoholiker ikke kan ta seg en pils?

I forhold til det psykologiske aspektet av avhengigheten, så vil jeg ikke ha noen problemer med å kunne ta meg en sobril ved behov. Men kan jeg oppleve noe fysisk ubehag i form av abstinens, bare fordi jeg har stått fast på dem tidligere? Det er kanskje et litt rart spørsmål, men jeg har faktisk hørt skrekkhistorier om folk som har gått på benzo fast, sluttet, og fått et helvete med å slutte på nytt i ettertid, selv om det var snakk om veldig små doser over kort tid. Dette er forøvrig ikke noe jeg kan bekrefte eller dokumentere. Derfor spør jeg her. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...