Gå til innhold

22.juli og det vonde vi alle må bære.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Tross alt var her en kjent gjerningsperson og saken ble "oppklart". Alle støtte som kan gis er så fortjent for alltid men vi kan jo også tenke på alle de sakene som aldri blir oppklart og som det hefter uløste spørsmål ved kanskje hele livet for de pårørende og nærmeste. Det er nok ikke alt som er bare nei selv ikke i dag for så veldig mange.

Anonymkode: 9a5c6...b8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det som er dumt er att vi ikke har dødsstraff, så vi kunne bli kvitt psykopaten Breivik. 

 

 

Anonymkode: e15e5...2ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det som er dumt er att vi ikke har dødsstraff, så vi kunne bli kvitt psykopaten Breivik. 

 

 

Anonymkode: e15e5...2ee

Siviliserte samfunn har ikke dødsstraff.

Anonymkode: f0b5b...28a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tross alt var her en kjent gjerningsperson og saken ble "oppklart". Alle støtte som kan gis er så fortjent for alltid men vi kan jo også tenke på alle de sakene som aldri blir oppklart og som det hefter uløste spørsmål ved kanskje hele livet for de pårørende og nærmeste. Det er nok ikke alt som er bare nei selv ikke i dag for så veldig mange.

Anonymkode: 9a5c6...b8e

En trenger jo kanskje ikke å sette to slike saker opp mot hverandre heller. Det er jævelskap uansett.

Anonymkode: dee10...db5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty
57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Siviliserte samfunn har ikke dødsstraff.

Anonymkode: f0b5b...28a

Evnt kan du svare" Det jeg mener er sivilisert har ikke dødsstraff". Du eier ikke definisjonen sivilisert. Er Japan et usivilisert land?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
10 timer siden, Worrysome plenty skrev:

Evnt kan du svare" Det jeg mener er sivilisert har ikke dødsstraff". Du eier ikke definisjonen sivilisert. Er Japan et usivilisert land?

Han blir jo alltid i fengsel eller? Jeg tror dødsstraff er ikke nok. Det er bra at han må leve med det han har gjørt og alle hater han. Det er straff nok. 

Anonymkode: 4df95...04d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Worrisome Plenty

Jo, han blir altid i fengsel. Fri til å brevveksle med de som beundrer han. Fri til å spille dataspill. De stakkars ungdommene han drepte er tapt for altid.

 

Jeg mener ikke alle som dreper skal få dødsstraff, snarere tvert imot. Men ett sånt ekstremt tilfelle, der mener jeg att han ikke er "noe å spare på". Det han gjorde var så hinsides grovt. Jeg synes terrorisme og/ eller massedrap er eneste grunn til dødsstraff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
15 minutter siden, Worrysome plenty skrev:

Jo, han blir altid i fengsel. Fri til å brevveksle med de som beundrer han. Fri til å spille dataspill. De stakkars ungdommene han drepte er tapt for altid.

 

Jeg mener ikke alle som dreper skal få dødsstraff, snarere tvert imot. Men ett sånt ekstremt tilfelle, der mener jeg att han ikke er "noe å spare på". Det han gjorde var så hinsides grovt. Jeg synes terrorisme og/ eller massedrap er eneste grunn til dødsstraff.

Jeg tror livstid i fengsel er mer avskrekkende for en terrorist enn dødsstraff. De fleste terrorister satser på å bli drept. Det gjelder ikke bare religiøse, men også skoleskytere og tullingen i Texas. De ønsker å dø for å slippe unna konsekvensene. Jeg synes de burde bli holdt i live i en celle til de blir minst 100 år gamle og gjerne kjede seg så hver dag føles som 100 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty

Breivik hadde vel som plan å radikalisere sine medfanger. Starte en bevegelse inne i fengslet. Men i sin narsissistiske rus, gjettet han feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
15 minutter siden, Worrysome plenty skrev:

Breivik hadde vel som plan å radikalisere sine medfanger. Starte en bevegelse inne i fengslet. Men i sin narsissistiske rus, gjettet han feil.

Er han fortsatt isolert? Det siste jeg leste at han klaget om å få kontakt med andre. Han skulle vare alene for alltid.

Anonymkode: 4df95...04d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Man må bare håpe at de som styrer og steller vet hva de gjør så det aldri skjer igjen er hva jeg tenker. Noe de sikkert gjør sitt ytterste for tror jeg. Mot det uforståelige er det ikke mye å stille opp med.

 Mente ikke å sette forferdelige hendelser opp mot hverandre og beklager veldig om det ble slik. Jeg tenkte vel mest fra pårørendesiden. Kanskje aldri få vite hva som skjedde og måtte kanskje leve med spørsmål fra omgivelsene nårsomhelst og hvorsomhelst i alle mulige sammenhenger. 

Jeg tenkete vel mest på at det er så mange der ute som har sine sår som kanskje aldri blir sett. Også unge mennesker så dessverre.

Veldig bra at man var falt mer til ro omkring minnesmerket. Kanskje det vil hjelpe hele nasjonen av oss videre i hva som for alltid blir F ør og Etter.

Når det gjelder straff er det vanskelig å tenke på hva som skulle stå i forhold til noe sånt synes jeg.

Som dere sier framtida vil vise vei og det er ikke hvemsomhelst som finner ut av sånne hendelser og gir hjelp.

Vi må jo bare håpe at sånne hendelser ikke kommer til Norge igjen.

Anonymkode: 9a5c6...b8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det greit å har det som undervisninsfag eller er det uakseptabel ? Jeg er usikker men tenderer til uakseptabel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...