Gå til innhold

Hva var jeg egentlig forelsket i?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg sitter per dags dato, og forstår ikke hvorfor jeg forelsket meg tidligere i menn som får meg til å nesten spy. Jeg hadde kjærlighetssorg i flere år for noen som jeg ikke føler noe tiltrekning til , eller noe som helst annet for lenger. 

Hvordan går det ann? Noen andre med samme erfaring? 

Anonymkode: a55e7...105

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
7 minutter siden, påskelilje skrev:

Ikke nødvendig å gruble over dette - bare nyt at det er over 🙂

Ja, det er bare unødvendig å begynne å gruble over at man kunne forelske seg i noe som man ikke føler dragning mot lenger. Huff. Men det er vel slik det er med forelskelser. Men så lenge alt fungerer så vil jeg nok aldri slutte å være forelsket eller glad i min nye mann ❤️ . 

Anonymkode: a55e7...105

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er bare unødvendig å begynne å gruble over at man kunne forelske seg i noe som man ikke føler dragning mot lenger. Huff. Men det er vel slik det er med forelskelser. Men så lenge alt fungerer så vil jeg nok aldri slutte å være forelsket eller glad i min nye mann ❤️ . 

Anonymkode: a55e7...105

Fint å høre at du har det bra! Det fortjener du <3

Når jeg tenker på noen av de som jeg var forelsket i eller tiltrukket av, så er det jammen meg rart å tenke at de tok så stor plass i mitt hode den gang :D Vel - det er jo sånne ting vi skal erfare og lære av, tenker jeg!

Har sagt til mine to eldste at det kan være en fordel å ha vært borti et par kjærester før en til slutt slår seg til ro. Jeg tror det er sunt. Da kan en bli mer bevisst på hvilke egenskaper som er viktige hos partneren, og hva en foretrekker og hva en aksepterer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, påskelilje skrev:

Fint å høre at du har det bra! Det fortjener du ❤️

Når jeg tenker på noen av de som jeg var forelsket i eller tiltrukket av, så er det jammen meg rart å tenke at de tok så stor plass i mitt hode den gang :D Vel - det er jo sånne ting vi skal erfare og lære av, tenker jeg!

Har sagt til mine to eldste at det kan være en fordel å ha vært borti et par kjærester før en til slutt slår seg til ro. Jeg tror det er sunt. Da kan en bli mer bevisst på hvilke egenskaper som er viktige hos partneren, og hva en foretrekker og hva en aksepterer.

Det er nok en naturlig følelse man kan sitte med når man er over noen. :D . Jeg forstår ikke hvorfor jeg ble trist over å bli dumpet.... Og at jeg lot hodet mitt gruble så mye over det. Og hvorfor skulle akkurat han være så spesiell for meg når det finnes en annen som er mye mer gøyal ? haha. Jeg må le. Men okey ... Sånn er det sikkert når man er over noen. 

Vi lærer hele livet. 

Dette innlegget var ikke for å kritisere det som om jeg har hatt noen stygge ekser. Men det var fordi jeg forsto ikke hvorfor jeg likte dem såpass godt at jeg ville ha forhold med dem :D 

Anonymkode: a55e7...105

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sitter per dags dato, og forstår ikke hvorfor jeg forelsket meg tidligere i menn som får meg til å nesten spy. Jeg hadde kjærlighetssorg i flere år for noen som jeg ikke føler noe tiltrekning til , eller noe som helst annet for lenger. 

Hvordan går det ann? Noen andre med samme erfaring? 

Anonymkode: a55e7...105

Nå klikket jeg «like» når jeg egentlig skulle sitere, og det ble veldig feil. Jeg liker nemlig ikke det du skriver i det heletatt må jeg innrømme...;)  Jeg stusser alltid når jeg hører folk omtale sine ekser veldig negativt, for med mindre eksene (eller en selv) endret seg radikalt i perioden man var sammen, var jo dette en person man selv valgte å være sammen med, og jeg syns det er noe rart med å plutselig skulle avsky en man tidligere opphøyet og beundret nok til å være dens kjæreste. Spesielt stusser jeg om man ikke har felles barn som jo kan legge ekstra press på å forsøke å få noe håpløst til å funke, da bør man iallefall kunne greie å avslutte. Kjærlighet gjør blind, ja, men likevel - jeg ville vært skeptisk til å bli sammen med noen som var i konflikt med eller nedsnakket en eks faktisk...

Og med dét var hodet lagt på blokka, klart for hugg! :D 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Kayia skrev:

Nå klikket jeg «like» når jeg egentlig skulle sitere, og det ble veldig feil. Jeg liker nemlig ikke det du skriver i det heletatt må jeg innrømme...;)  Jeg stusser alltid når jeg hører folk omtale sine ekser veldig negativt, for med mindre eksene (eller en selv) endret seg radikalt i perioden man var sammen, var jo dette en person man selv valgte å være sammen med, og jeg syns det er noe rart med å plutselig skulle avsky en man tidligere opphøyet og beundret nok til å være dens kjæreste. Spesielt stusser jeg om man ikke har felles barn som jo kan legge ekstra press på å forsøke å få noe håpløst til å funke, da bør man iallefall kunne greie å avslutte. Kjærlighet gjør blind, ja, men likevel - jeg ville vært skeptisk til å bli sammen med noen som var i konflikt med eller nedsnakket en eks faktisk...

Og med dét var hodet lagt på blokka, klart for hugg! :D 

Jeg er helt enig med deg. :) Jeg er totalt ferdig med min eks - som kjæreste! Men som far til mine barn og som en god venn vil han nok alltid være der. (i dag har jeg vært hjemme hos ham og matet katta og raidet morelltreet!) Både ungene og kjæresten min rister på hodet og sier at de ikke skjønner hvordan vi kunne være sammen, men det er fordi vi er så ulike, ikke fordi han er en dust eller noe sånt. :) Min kjære har aldri sagt noe negativt om sin eks heller og det er jeg veldig glad for. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
4 minutter siden, Kayia skrev:

Nå klikket jeg «like» når jeg egentlig skulle sitere, og det ble veldig feil. Jeg liker nemlig ikke det du skriver i det heletatt må jeg innrømme...;)  Jeg stusser alltid når jeg hører folk omtale sine ekser veldig negativt, for med mindre eksene (eller en selv) endret seg radikalt i perioden man var sammen, var jo dette en person man selv valgte å være sammen med, og jeg syns det er noe rart med å plutselig skulle avsky en man tidligere opphøyet og beundret nok til å være dens kjæreste. Spesielt stusser jeg om man ikke har felles barn som jo kan legge ekstra press på å forsøke å få noe håpløst til å funke, da bør man iallefall kunne greie å avslutte. Kjærlighet gjør blind, ja, men likevel - jeg ville vært skeptisk til å bli sammen med noen som var i konflikt med eller nedsnakket en eks faktisk...

Og med dét var hodet lagt på blokka, klart for hugg! :D 

Enig med deg hvis det er snakk om noenlunde normale, jevnbyrdige forhold. Jeg har stort sett gode minner om ekser.

Det er jo noen som har skikkelig god grunn til å mislike eksene sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Lillemus skrev:

Jeg er helt enig med deg. :) Jeg er totalt ferdig med min eks - som kjæreste! Men som far til mine barn og som en god venn vil han nok alltid være der. (i dag har jeg vært hjemme hos ham og matet katta og raidet morelltreet!) Både ungene og kjæresten min rister på hodet og sier at de ikke skjønner hvordan vi kunne være sammen, men det er fordi vi er så ulike, ikke fordi han er en dust eller noe sånt. :) Min kjære har aldri sagt noe negativt om sin eks heller og det er jeg veldig glad for. 

Sånn har vi det også :) Skulle bare mangle, og jeg kan heldigvis fremdeles skjønne hva jeg falt for, selv om den formen for kjærlighet forlengst er historie. 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Gargamel skrev:

Enig med deg hvis det er snakk om noenlunde normale, jevnbyrdige forhold. Jeg har stort sett gode minner om ekser.

Det er jo noen som har skikkelig god grunn til å mislike eksene sine.

Ja, men da må de virkelig ha greid å skjule sitt egentlige jeg inntil første kidd var unnfanget syns jeg... ;) Dessuten syns jeg det er milevis mellom å være fornøyd etter et brudd og det å nedsnakke eksen. Det første er naturlig, det siste bare stusselig. 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, Gargamel skrev:

Enig med deg hvis det er snakk om noenlunde normale, jevnbyrdige forhold. Jeg har stort sett gode minner om ekser.

Det er jo noen som har skikkelig god grunn til å mislike eksene sine.

Det er sant. 

46 minutter siden, Kayia skrev:

Ja, men da må de virkelig ha greid å skjule sitt egentlige jeg inntil første kidd var unnfanget syns jeg... ;) Dessuten syns jeg det er milevis mellom å være fornøyd etter et brudd og det å nedsnakke eksen. Det første er naturlig, det siste bare stusselig. 

Men har jeg nevnt at jeg misliker eksene mine? Ikke som jeg ser. Jeg skrev at jeg ville aldri hatt forhold med dem om jeg kunne valgt om igjen. Jeg ser ikke på dem som forholdsmateriale.  :) . Og blir kvalm av tanken på at jeg blandet meg inni dem på det basis. 

Anonymkode: a55e7...105

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er flere ting som gjør at en fortsetter å være i et destruktivt forhold.  Bl.a at en føler at det er ens egen skyld det vonde som skjer. Ofte så begynner det med små ting som etterhvert utarter seg. Og når det er barn i bilde så kan det være at det er en trussel om at en mister barnet hvis en går. Og har en ikke noen å støtte seg til, Ja, så er det ekstra vanskelig å gå.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 24.7.2018 den 15.40, AnonymBruker skrev:

Men har jeg nevnt at jeg misliker eksene mine? Ikke som jeg ser. Jeg skrev at jeg ville aldri hatt forhold med dem om jeg kunne valgt om igjen. Jeg ser ikke på dem som forholdsmateriale. :) . Og blir kvalm av tanken på at jeg blandet meg inni dem på det basis. 

Anonymkode: a55e7...105

Vel, hadde noen sagt at de ble kvalme av tanken på at de hadde hatt noe med meg å gjøre ville jeg vel gått ut i fra at de ikke likte meg særlig godt. Ville ikke du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 25.7.2018 den 21.41, Kayia skrev:

Vel, hadde noen sagt at de ble kvalme av tanken på at de hadde hatt noe med meg å gjøre ville jeg vel gått ut i fra at de ikke likte meg særlig godt. Ville ikke du?

Iblant har man en årsak til å bli kvalm. 

Men jeg  blir kvalm av at jeg var intim med noen jeg føler var feil. Ikke noe annet enn det. 

Anonymkode: a55e7...105

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Iblant har man en årsak til å bli kvalm. 

Men jeg  blir kvalm av at jeg var intim med noen jeg føler var feil. Ikke noe annet enn det. 

Anonymkode: a55e7...105

Men det sier litt om deg, gjør det ikke.

Anonymkode: f06be...97f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Iblant har man en årsak til å bli kvalm. 

Men jeg  blir kvalm av at jeg var intim med noen jeg føler var feil. Ikke noe annet enn det. 

Anonymkode: a55e7...105

Normalt å ikke tenne på en eks lenger, men det der med å gå å gruble over og kjenne på kvalme med tanke på å ha vært intim skjønner jeg meg lite på. Hatt det likedan med andre ekser, eller bare forrige? 

Sikker på at du er helt ferdig? Rart at du som nyforelsket bruker tid på å gruble på sexlivet med en eks syns jeg, burde du ikke vært likegyldig? Jeg tenner heller ikke på min eks, men jeg har ikke ofret vårt tidligere sexliv en tanke det siste året må jeg si...

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, Kayia skrev:

Normalt å ikke tenne på en eks lenger, men det der med å gå å gruble over og kjenne på kvalme med tanke på å ha vært intim skjønner jeg meg lite på. Hatt det likedan med andre ekser, eller bare forrige? 

Sikker på at du er helt ferdig? Rart at du som nyforelsket bruker tid på å gruble på sexlivet med en eks syns jeg, burde du ikke vært likegyldig? Jeg tenner heller ikke på min eks, men jeg har ikke ofret vårt tidligere sexliv en tanke det siste året mså jeg si...

Jeg skulle gjerne glemt alt men det er noe som gjør at jeg ikke kan det ennå. Vil ikke si hva det er. Men jeg er ferdig med han. 

Anonymkode: a55e7...105

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men det sier litt om deg, gjør det ikke.

Anonymkode: f06be...97f

Du kjenner ikke til alt. Jeg vil helst glemme noe men jeg kan ikke før alt er fullstendig lagt bak. Jeg er som sagt ferdig, og nyforelsket i en ny så jeg håper på at alt løser seg fort. 

Anonymkode: a55e7...105

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.7.2018 den 13.52, Kayia skrev:

Nå klikket jeg «like» når jeg egentlig skulle sitere, og det ble veldig feil. Jeg liker nemlig ikke det du skriver i det heletatt må jeg innrømme...;)  Jeg stusser alltid når jeg hører folk omtale sine ekser veldig negativt, for med mindre eksene (eller en selv) endret seg radikalt i perioden man var sammen, var jo dette en person man selv valgte å være sammen med, og jeg syns det er noe rart med å plutselig skulle avsky en man tidligere opphøyet og beundret nok til å være dens kjæreste. Spesielt stusser jeg om man ikke har felles barn som jo kan legge ekstra press på å forsøke å få noe håpløst til å funke, da bør man iallefall kunne greie å avslutte. Kjærlighet gjør blind, ja, men likevel - jeg ville vært skeptisk til å bli sammen med noen som var i konflikt med eller nedsnakket en eks faktisk...

Og med dét var hodet lagt på blokka, klart for hugg! :D 

Hvis du fikk mange varsler nå, om liker og ikke liker om hverandre, var det bare fordi jeg måtte sjekke om det gikk an å angre en liker. Du kan "avlike" en "liker" ved å x'e den ut. Kommer opp en x om du holder pila over pila. Herregud, dette ble jo bare rot. Pc-pila/musepila/vet-ikke-hva-pila-heter, over liker-pila.

Og ingen halshugging fra meg, stusser over samme greia.

 

Edit: x'en står visst der selv om du ike holder pila over liker-pila.

Endret av Trine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...