Gå til innhold

"Endret personlighet av Snus"


Knut1980

Anbefalte innlegg

Det jeg har lyst å snakke om var pga et innlegg jeg leste inn på Ung.no, den siden hvor unge mennesker kan spørre Helsesøster om alt mulig

Jeg oppdaget helt tilfeldig et spørsmål, hvor innsender trakk frem "endret personlighet som følge av snus". Og da ble jeg nysgjerrig. 

Jeg har selv brukt snus i 20 år, og har egentlig aldri tenkt over spørsmålet før. Men er det noen som tror på at det er noe i dette? 

Det er jo nervestimulerende og alt det der. Men kan snus gjør psykisk syke enda sykere og forsterke psykiske plager? Hva er deres tanker rundt dette? 

Kunne vært veldig interessant å få vite, og ikke minst fra folk som bruker eller har brukt snus i korte/lengre perioder. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg blir glad hvis jeg tar meg en pris. Rett og slett. Iallfall hvis det er en stund siden sist, som feks den første om morgenen.

 

Ellers kan jeg ikke merke noe annet av snusbruk enn "godfølelse".

Jeg savner fortsatt å røyke, men snus er et fint alternativ.

 

Faktisk så røyker 80% av schizofrene mener jeg å ha hørt og det er stoffer i røyken som letter bivirkninger av AP. Om det også gjelder snus er jeg usikker på.

 

 

 

Anonymkode: 08dd6...0b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FjellOgDalar

Det er vel noe med nikotinen - men endre personlighet?! Den har jeg problemer med å kjøøpe. Nå har ikke jeg noen gang snuset uover å prøve det, for å finne ut at jeg  fint kunne slutte å røyke uten. Imidlertid kjenner jeg ganske mange som snuser, og ingen av dem virker til å ha fått endret personligheten sin i alle fall. Har noen forandret personlighet av å røyke? Det er jo stort sett nikotin man er ute etter i begge tilfeller. Jeg var vel heller litt smågrinete et par uker etter jeg hadde slutta, men det ga seg jo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg kjenner bare utifra sigaretter men er jo nikotinpreparat begge. Jo jeg ville si det. Negativt. Allikevel det kan hjelpe en psykisk syk å " overleve" Og det er jo alltid noe. Ikke til forkleinsel røykfrie liv.

Anonymkode: 71676...b10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste bare en tenåring som nevnte dette for helsesøster. Har jo brukt snus selv i 20 år og har jo egentlig ikke merket noe. Kroppen reagerer jo noe forskjellig på snus og sigaretter. Spesielt unge nå til dags driver å snuser det der "søppelet" som jeg kaller det. Skruf med bringer, skogsbær, blå smurt smak og hva det nå ikke er... Og der er det nok minimalt med nikotin kan jeg tenke meg. Så virker som mange nå bruker snus fordi det liksom er litt kult. 

Siden jeg aldri har røyket fast, bare gått i snus her er jeg usikker på om det er noen forskjell, eller forskjeller på snus vs røyk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er masse nikotin i Skruf. Jeg liker Skruf jeg. Den løse.

 

Jeg er litt forbannet på meg selv for att jeg begynte med løssnus. Det er dyrt, men da nytter det ikke å ty til pose lengre.

Anonymkode: 08dd6...0b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er masse nikotin i Skruf. Jeg liker Skruf jeg. Den løse.

 

Jeg er litt forbannet på meg selv for att jeg begynte med løssnus. Det er dyrt, men da nytter det ikke å ty til pose lengre.

Anonymkode: 08dd6...0b9

Jeg også begynte med løssnus. 

Men den løse er tross alt noe bedre enn porsjon. Personlig tror jeg Skruf porsjon med alle disse smakene er mer skadelig enn den løse pga kunstige smaksstoffer. Bare noe jeg antar dog

Har du vært borti Ettan, altså den løse? 

Skruf løs (bruker den litt selv av og til, men rører ikke Skruf Porsjon), er nok sikkert en av de vanskeligste å slutte med om du først har begynt. 

Endret av Knut1980
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
39 minutter siden, Knut1980 skrev:

Jeg også begynte med løssnus. 

Men den løse er tross alt noe bedre enn porsjon. Personlig tror jeg Skruf porsjon med alle disse smakene er mer skadelig enn den løse pga kunstige smaksstoffer. Bare noe jeg antar dog

Har du vært borti Ettan, altså den løse? 

Skruf løs (bruker den litt selv av og til, men rører ikke Skruf Porsjon), er nok sikkert en av de vanskeligste å slutte med om du først har begynt. 

Skruf løs er enkel å bake. Det blir lite "griseri"når man tar den ut også. Ellers så snuser jeg general extra sterk løs. Ettan har jeg prøvd, men den har relativt lite nikotin, forhold til det jeg er vant med.

 

 

Anonymkode: 08dd6...0b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...