Gå til innhold

ABB er en syk mann, men han bør få hjelp! Han er et menneske han også.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Det vår ABB gjorde i 2011 da han bombet regjeringskvartalet, er det noen som har forståelse for det han gjorde? Mange ble såret å drept. Han er psykisk syk den mannen. Han kalte å gå en litt for drastisk vei. Han kjørte til utøya å velge rolig å ta livet av livsglade ungdommer.. Hva skjedde i hodet hans da han satte sine ben på utøya. Jeg synes synd på mannen for at systemet feilet da han var barn, jeg synes synd på mannen for at han er syk å trenger hjelp. Jeg er totalt i mot dødsstraff, men jeg tror aldri han slipper ut. Han ønsker å gjenta handlingene å bør holdes inne. Men han bør få hjelp, systemet feilet mot han å han bør få hjelp!

Han mener selv han ikke er syk men friske mennesker gjør ikke slike ting.

Anonymkode: 9b087...cd7

Fortsetter under...

AnonymBruker
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det vår ABB gjorde i 2011 da han bombet regjeringskvartalet, er det noen som har forståelse for det han gjorde?

Nei.

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mange ble såret å drept. Han er psykisk syk den mannen. Han kalte å gå en litt for drastisk vei. Han kjørte til utøya å velge rolig å ta livet av livsglade ungdommer.. Hva skjedde i hodet hans da han satte sine ben på utøya. Jeg synes synd på mannen for at systemet feilet da han var barn, jeg synes synd på mannen for at han er syk å trenger hjelp. Jeg er totalt i mot dødsstraff, men jeg tror aldri han slipper ut. Han ønsker å gjenta handlingene å bør holdes inne. Men han bør få hjelp, systemet feilet mot han å han bør få hjelp!

Terroraksjoner er helt vanlig i andre deler av verden. Jeg tviler på om alle de som begår disse er syke. Hjernevasket kanskje, men ikke syke.

Så sånn er nok det.

Anonymkode: c8fac...a3d

AnonymBruker
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det vår ABB gjorde i 2011 da han bombet regjeringskvartalet, er det noen som har forståelse for det han gjorde? Mange ble såret å drept. Han er psykisk syk den mannen. Han kalte å gå en litt for drastisk vei. Han kjørte til utøya å velge rolig å ta livet av livsglade ungdommer.. Hva skjedde i hodet hans da han satte sine ben på utøya. Jeg synes synd på mannen for at systemet feilet da han var barn, jeg synes synd på mannen for at han er syk å trenger hjelp. Jeg er totalt i mot dødsstraff, men jeg tror aldri han slipper ut. Han ønsker å gjenta handlingene å bør holdes inne. Men han bør få hjelp, systemet feilet mot han å han bør få hjelp!

Det som er vanskelig er at det er vel faktisk ingen som faktisk vet om han er psykisk syk eller ikke. Jeg tviler på at han er det. 

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da er du ganske naiv om du tror slikt.

Anonymkode: b1e5b...091

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det som er vanskelig er at det er vel faktisk ingen som faktisk vet om han er psykisk syk eller ikke. Jeg tviler på at han er det. 

Da er du ganske naiv om du tror slikt.

Det er vell ingen friske mennesker som gjør slike handlinger. Det tror jeg virkelig.. 

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er vell ingen friske mennesker som gjør slike handlinger. Det tror jeg virkelig.. 

Det finnes veldig mange grunner til at folk gjør jævelskap. Man trenger ikke være syk for å ta livet av andre mennesker.

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det finnes veldig mange grunner til at folk gjør jævelskap. Man trenger ikke være syk for å ta livet av andre mennesker.

Absolutt!

Men noe er det som gjør at de gjør faenskapet! De gjør det ikke bare ut av det blå uten grunn.

Annonse

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Absolutt!

Men noe er det som gjør at de gjør faenskapet! De gjør det ikke bare ut av det blå uten grunn.

Men er ikke automatisk syk av den grunn.

Anonymkode: c8fac...a3d

AnonymBruker
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Absolutt!

Det er jo det jeg sier 🙂 poenget er at alt handler ikke om sykdom.

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva skjedde i hodet hans da han satte sine ben på utøya.

Han fulgte planen han hadde lagt. Det er godt dokumentert at det ikke var noen spontan handling.

Anonymkode: 99e8e...4b8

AnonymBruker

Han er nok tilregnelig.

Men, vi har ikke fri vilje....

Hans (merkelige) handlinger er nok et resultat av at han oppfatter verden annerledes enn normalt. Om en kaller det psyk eller ikke spiller liten rolle

Han tapte genlotteriet, og får rollen som monster her i livet. Kjipt for han og kjipt for ofrene, men sånn er naturen, et brutalt og forferdelig sted, slik har den vært i all fortid, og vil være i all fremtid (med mindre vi begynner å genmodifisere mennesker, for å sikre "korrekt" oppførsel fra alle, eventuelt).

Andre har andre roller de får tildelt av naturen.

Hvordan/hva vi skal gjøre med de som taper i genlotteriet, er et godt spørsmål jeg ikke har noe godt svar på, det er lett å hetse og hate taperne, men, det endrer egentlig ingenting. Har begrenset tro på "behandling" for slikt også. Er det i det hele tatt noe vi kan gjøre ?

Vi skaper forøvrig en ny generasjon av menn som en stor andel av blir fullstendige tapere mens en del blir vinnere og får parret seg med drøssevis av damer bla.a. Regner med at en del av dem vil ta selvmord,  en del vil bare hate livet og lide seg gjennom, og et lite mindretall vil sikkert ta frustrasjonen ut på andre. Det er nok noe av det eneste vi som samfunn kan gjøre aktivt for å hindre "uønskede hendelser",  la folk få muligheter her i livet. Slutt med feminismen, den ødelegger alt vi har bygget opp. OG ikke minst, ro ned innvandringen...

Og, sosiale medier bør forbys, dersom en vil at menneskene ikke skal bli ulykkelige og dermed øke sannsynligheten for uønsket oppførsel

Lykke til.

Anonymkode: 13add...5e0

AnonymBruker

Det er forskjell på å være psykisk syk og være psykopat. 

Jeg ble veldig glad for att han ikke var paranoid schizofren, som er samme diagnose jeg har.

Det er nok av psyke drapsmenn, vi trenger ikke de "moralsk syke",, men ellers "friske" til å booster statistikken.

Psykopater kan ikke nyttiggjøre seg psykiatrisk behandling i stor grad. De prøvde en gang i tiden, men de fant ut att det faktisk økte faren for nye voldshandlinger. En psykopat/narsissist bryr seg ikke om vanlig moral, men virkelighetssynet er innenfor normalen. Det er masse mennesker som har lignende meninger som Breivik som ikke begår terror. Selv om de meningene han hadde er ekstreme, så er det innenfor normalen. Det som ikke var normalt med han, var hans moral, og middelbruk....

Anonymkode: 02dc1...35e

Annonse

AnonymBruker

Men i utgangspunktet tror jeg også at alle mennesker lever sine liv så godt de kan i en vanskelig verden.

Det beste man kan prøve på er å unngå kriminelle og rus som svekker dømmekraften.

Anonymkode: fa51f...0e0

Har burde vært skutt der og da

Er man syk er det et håp. Er man fullstendig hjernevasket, er eneste håpet deg selv og at det lyset skal gå opp en dag. Hvis du ser f.eks. på rusmisbrukere (ikke misforstå denne sammenligningen). Mange av de som får hjelp, klarer kanskje å holde seg unna en liten periode. Men det er en større andel som aldri klarer å slutte helt enn de som gjør det. Når noe sitter dypt nok, finnes det ikke en ting i verden som kan hjelpe deg utenom deg selv. 

Kanskje det begynte med en psykisk lidelse også hos han, hva vet vel jeg. Men hat har tatt fullstendig over, og hat er ikke en psykisk lidelse

Endret av Knut1980
AnonymBruker

Han ville jo gjort det samme igjen. 

Men hvorfor vil han det?? Det må være noe han virkelig ikke er fornøyd med. Han planla dette ganske grundig men han var så rolig å balansert at man kan begynne å lure.

AnonymBruker

Men hvorfor vil han det?? Det må være noe han virkelig ikke er fornøyd med. Han planla dette ganske grundig men han var så rolig å balansert at man kan begynne å lure.

"Det må være noe han virkelig ikke er fornøyd med" No shit Sherlock 😉 

Du vet at det gikk rykter om at ABB hang på VGD (VG Debatt) i gamle dager. Husker det var noen brukere der som mente det var han. Jeg hang ikke på VGD på den tiden selv, men husket jeg leste en tråd der hvor de fortalte om hvor "spesiell" denne brukeren var. Jeg husker dessverre ikke brukernavnet lenger, men det ble også nevnt av andre travere på VGD. 

I slike ekstreme tilfeller tror jeg faktisk at alle som jobber i helsevesen og rettsvesen burde pratet med noen som kjenner miljøet fra innsiden. Prate med flere av de over tid, og kanskje mest av alt observert og lyttet og prøvd å sett om det er et felles mønster (bortsett fra det opplagte). Ofte føler jeg de tar kontakt med en som har vært tilknyttet det ekstreme miljøet og stiller mange spørsmål for å få en viss forståelse.  Her tror jeg de gjør en liten feil. Fordi jeg tror de tradisjonelle metodene ikke funker i disse tilfellene, og at man må inn i situasjonen selv for å i det hele tatt skjønne det hva som gjør at enkelte flipper så fullstendig som ABB og hvorfor andre i det samme miljøet med samme syke syn ikke flipper fullstendig. 

AnonymBruker

Enkelte mennesker drives bare mot ytterkantene eller ekstremitetene i det meste i livet tror jeg. Som fluene mot fluepapiret. Hvorfor liksom? For å drive med snyter og bedrageri sikkert som menneskene.

Forøvrig nå i ekstremvarmen ser jeg ikke en flue. Har sett to døde veps og noen luftige florlette "hvite " sommerfugler som virker khempeaktive nå.Helt skjønne.  Men når sant skal sies så føles det som det er små dyr i ansiktet mitt nesten hele tiden. Legen sa engang jeg måtte vaske ansiktet oftere og det kan nok stemme. Jeg er for mye " den stundesløse" som ikke har tid til de viktige tingene.

Det er kanskje bare ting ingen kan forstå.

Anonymkode: fa51f...0e0

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...