Gå til innhold

Hva tenker og tror dere om dette?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Etter min mors bortgang for noen få måneder siden kommer to søskenbarn fra farssiden på besøk til meg. En av dem jobber i kommunen og under samtalen vår det veldig uklart om de kom på vegne av kommunen eller opplevde  slektsbånd. De hadde med nydelig bukett blomster og noe godt til kaffen men en del ting var veldig rart. Ingen av dem røket som jeg kan huske men jeg har ikke sett dem på førti år og har bare sporadisk hørt forskjellige historier som kunne tyde på at alt ikke så lett. Det første de jeg seg over var røyken som de hadde med seg. De likte aldri min mor og nevnte henne heller ikke. I oppveksten var de deler av familien de hver for seg representerer(te) sterkt avstand fra hverandre og ikke særlig gode venner av hva de dengang så om hverandre. Men det er kanskje dette med Facebook som gjør at folk finner hverandre på annen måte. Uansett jeg prøver å si at jeg trenger ingen hjelp i mitt liv hverken til å selge bolig eller andre ting.  Når de gikk så de at de " måtte" komme tilbake igjen for å se til meg. Jeg så at det måtte de gjerne gjøre men det var jo ikke sikkert jeg var hjemme. Hvordan skal jeg tolke dette. De nevnte også kommunens lønnstilbud mens jeg fokuserte på muligheten til kanskje å komme helsemessig tilbake for å komme tilbake i jobb. Men i distriktet her er det overflod også av frivillige tror jeg. 

Hva tror dere om disse menneskene?

Anonymkode: d6b87...98a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva tror dere om disse menneskene?

Jeg skjønte ikke alt, men generelt:

- På nett er det er ikke vanskelig å finne adressen til folk man vet fullt navn og omtrentlig bosted på

- Kommuneansatte kommer ikke uanmeldt med blomster og kaffemat, så dette var nok privat

- Det er ikke uvanlig at folk slutter å røyke og begynner igjen (eller omvendt), men du bestemmer selv om de får røyke innendørs i ditt hjem

- Det er ikke helt uvanlig at det dukker opp fjerne slektninger etter et arveoppgjør. Du har ingen plikt til å fortelle dem noe som helst om privatøkonomien din, og det er ofte lurt å la det være. Men dette kan også ha vært bare et besøk for hyggens skyld.

- Ikke skriv under på noe eller inngå noen avtale som har med økonomi å gjøre, uten å ha drøftet saken med en nøytral  fagperson. Følg legens / behandlernes råd når det gjelder fremtiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er enebarn og noe særlig verdier er det ikke utover bolig som jeg jo trenger selv. Men veldig rart de ikke kom på besøk når de gamle levet fordi jeg bare vet at spesielt min får hadde satt umåtelig stor pris på det. Jeg selv kjenner dem knapt og det lille som engang var lite å samle på. og har aldri pleiet noe kontakt med familie utover de helt nærmeste som nå er gått bort så dessverre. Men hva vet man om folk egentlig. Min mor fortalte på slutten at hun hadde vært ansatt på et værforskningssbåt her i landet i sin ungdom lenge før jeg var påtenkt. Så hva vet man egentlig.

Disse slektningene har jeg lest om i avisen at de i perioder har forsøkt seg i politikken her i kommunen med sviktende hell.Kommunen her er visst også nok en gang i problemer men hvor alvorlig vet vel ingen. I det hele tatt her er mye rart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei Jeg skriver ikke under på noe. Bare underlig denne plutselige intrresse for min person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Men begge disse slektningene har både barn og barnebarn og oldebarn så om de selv trenger hjelp så har de friske ungdommer som kan hjelpe sikkert. Noen av dem bodde visst utenlands men de var visst ofte på besøk. Også har de jo sikkert kommunens hjelpetilbud som alle andre. Pussig at de plutselig var blitt stor- røykere. Der trodde jeg det var fotball, hund og trylling og barn og familie i høysetet. Men man vet ikke mye.

Men jeg tar en dag om gangen og har nok med hus og hjem og ønsker ikke å flytte dersom jeg ikke skulle få en jobb et annet sted da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Husker en tvangssituasjoni 1980 da jeg måtte underskrive på at jeg ikke ville klage på behandlingen for å få slippe ut i det fine vårværet. ( neppe gyldig i dag) uansett jeg fikk sneket inn i teksten at det hele måtte ha øyeblikkelig virkning og jeg underskrev med status eller yrke Patient. Med det mente jeg å minne legene på de usannsynlig alltid tolmodige og lojale pasientene der ute i korridorene. Skrivefeilen med t istenfor s akkurat i den situasjon var bevisst. Vi kjenner alle tålmodig og på engelsk patiens.

Vår jo ikke frisk men så mye hjelp tror jeg ikke de hadde til meg i mitt tilfelle uansett. Så jeg skriver ikke under på noe om det ikke er i jobb da. Betalt lovlig ordinær jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så jeg skriver ikke under på noe om det ikke er i jobb da.

På 26.7.2018 den 8.16, laban skrev:

Ikke skriv under på noe eller inngå noen avtale som har med økonomi å gjøre, uten å ha drøftet saken med en nøytral  fagperson

Når jeg advarte deg mot å skrive under på noe, var det fordi du framstilte det som at slektningene dine var opptatt av økonomien din, lånemuligheter osv. Jeg blir litt skeptisk når folk i fjern familie som ikke har vist seg på årevis, plutselig dukker opp når det er snakk om arv, boligsalg eller eiendom og blander seg opp i andres privatøkonomi uten å kjenne detaljene.

Jeg mente ikke å advare deg mot å undertegne ting generelt. Men man bør jo vite hva det innebærer, altså hva man skriver under på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...