AnonymBruker Skrevet 26. juli 2018 Del Skrevet 26. juli 2018 Jeg oppfyller kritetiene for RBD (Recurrent Brieg Depression). De depressive episodene kommer hyppig og varer 2-4 dager. Jeg har også lagt merke til at jeg også faktisk kan ha hypomanier som også opptrer hyppig og varer like kort. Men er RBD forenlig med slike kortvarige hypomanier, da? Eller er det en form for bipolar lidelse? Anonymkode: 9c475...b17 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2018 Del Skrevet 26. juli 2018 *Brief Anonymkode: 9c475...b17 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knut1980 Skrevet 26. juli 2018 Del Skrevet 26. juli 2018 Er deg legen som sier du oppfyller kravene til RBD, eller er dette du noe du har funnet ut av selv ved å lese på nettet? Hvis det ikke er legen din, så gå til Legen sånn at de får testet deg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kupton Skrevet 26. juli 2018 Del Skrevet 26. juli 2018 Det er fortsatt mye forskning som gjenstår før vi vet tilstrekkelig om RBD. Siste status er vel at det ses på som en variant innen det bipolare spektrum, og at det forsøksvis behandles med SS (stemningsstabiliserende). Slik sett er kortvarige faser av oppstemthet ikke en motsetning til RBD. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2018 Del Skrevet 26. juli 2018 1 time siden, kupton skrev: Det er fortsatt mye forskning som gjenstår før vi vet tilstrekkelig om RBD. Siste status er vel at det ses på som en variant innen det bipolare spektrum, og at det forsøksvis behandles med SS (stemningsstabiliserende). Slik sett er kortvarige faser av oppstemthet ikke en motsetning til RBD. Takk for svar. Jeg er diagnostisert bp2, og går på Qetiapin, Lamictal, og et ad. Det er bare det at jeg i det siste har fått for meg at jeg har RBD. "Hypomaniene" er ikke så hyppige som jeg ga inntrykk av i hovedinnlegget. Og jeg skriver det nå i anførselstegn, for jeg vet jo ikke 100% sikkert at det er hypomanier, eller bare oppstemthet. Poenget er i alle fall at det forekommer hyppig. De kortvarige depresjonene hyppigere enn de oppstemte episodene. Kan det være forenlig med bipolar rapid cyckling, da? Anonymkode: 9c475...b17 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2018 Del Skrevet 26. juli 2018 4 timer siden, Knut1980 skrev: Er deg legen som sier du oppfyller kravene til RBD, eller er dette du noe du har funnet ut av selv ved å lese på nettet? Hvis det ikke er legen din, så gå til Legen sånn at de får testet deg. Fant det ut av å lese på nettet. Tror jeg skal nevne det for psykiateren min neste gang. Anonymkode: 9c475...b17 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2018 Del Skrevet 26. juli 2018 2 timer siden, kupton skrev: Det er fortsatt mye forskning som gjenstår før vi vet tilstrekkelig om RBD. Siste status er vel at det ses på som en variant innen det bipolare spektrum, og at det forsøksvis behandles med SS (stemningsstabiliserende). Slik sett er kortvarige faser av oppstemthet ikke en motsetning til RBD. Beklager rotet i min framstilling. Anonymkode: 9c475...b17 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kupton Skrevet 26. juli 2018 Del Skrevet 26. juli 2018 Med dine siste opplysninger er diagnosen BP2. En stiller ikke diagnosen RBD hos personer med BP. PS: Du er dessverre ikke den første som har villedet meg ved å tilbakeholde sentrale opplysninger i startinnlegget. Frykter at du heller ikke blir den siste. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2018 Del Skrevet 26. juli 2018 17 minutter siden, kupton skrev: Med dine siste opplysninger er diagnosen BP2. En stiller ikke diagnosen RBD hos personer med BP. PS: Du er dessverre ikke den første som har villedet meg ved å tilbakeholde sentrale opplysninger i startinnlegget. Frykter at du heller ikke blir den siste. Støttes Anonymkode: 21641...b31 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2018 Del Skrevet 27. juli 2018 11 timer siden, AnonymBruker skrev: 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Støttes Anonymkode: 21641...b31 12 timer siden, kupton skrev: Med dine siste opplysninger er diagnosen BP2. En stiller ikke diagnosen RBD hos personer med BP. PS: Du er dessverre ikke den første som har villedet meg ved å tilbakeholde sentrale opplysninger i startinnlegget. Frykter at du heller ikke blir den siste. Jeg blir nok ikke den siste, nei. Konseptet med skriftlig, kort henvendelse/spørsmål på et forum vil nok i mange tilfeller gi en ufullstendig framstilling. Derfor er det faktisk mye bedre å spørre sin behandler i RL som kjenner en. Til sammenligning: Når en er til førstegangssamtale hos ny behandler, og pasienten stiller slike spørsmål som i hovedinnlegget, kan behandler ikke svare ordentlig før h*n stiller spørsmål for å få mer utfyllende svar. Jeg forstår at det ikke er mulig på et forum som dette, derfor er det alltid best å samtale med noen i RL. Enten på telefon eller face to face. Men klart, jeg skulle ha gitt mer og bedre informasjon i hovedinnlegget. Jeg skulle ha tenkt meg om og brukt noen minutter på å komme med mer utfyllende beskrivelser. Beklager at jeg ikke gjorde det. Anonymkode: 9c475...b17 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.