Gå til innhold

Å komme hjem fra ferie.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Blir så lei meg. Har hatt fri fra psykologen og hverdagslivet pga ferie. Klart å glemme all « driten» noen dager. Døyvet det med sobril og masse aktivitet på tur. Så kom jeg hjem igjen og hadde en time hos traumepsykologen og jeg er tilbake på karusellen. Tankekjør, motløshet og skyldfølelse. Kommer ikke ut av det og videre liksom. Ferien ble et lite fluktforsøk på en måte men realitetene stod å ventet på meg her hjemme. Depresjonen og håpløsheten siger inn. Rastløsheten er intens samtidig som ingenting er greit å gjøre på . Orker jeg en runde til ? 

Anonymkode: e3129...15b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Blir så lei meg. Har hatt fri fra psykologen og hverdagslivet pga ferie. Klart å glemme all « driten» noen dager. Døyvet det med sobril og masse aktivitet på tur. Så kom jeg hjem igjen og hadde en time hos traumepsykologen og jeg er tilbake på karusellen. Tankekjør, motløshet og skyldfølelse. Kommer ikke ut av det og videre liksom. Ferien ble et lite fluktforsøk på en måte men realitetene stod å ventet på meg her hjemme. Depresjonen og håpløsheten siger inn. Rastløsheten er intens samtidig som ingenting er greit å gjøre på . Orker jeg en runde til ? 

Anonymkode: e3129...15b

Er det traumene dere roter i som gjør deg dårlig? 

Anonymkode: 79c87...411

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Blir så lei meg. Har hatt fri fra psykologen og hverdagslivet pga ferie. Klart å glemme all « driten» noen dager. Døyvet det med sobril og masse aktivitet på tur. Så kom jeg hjem igjen og hadde en time hos traumepsykologen og jeg er tilbake på karusellen. Tankekjør, motløshet og skyldfølelse. Kommer ikke ut av det og videre liksom. Ferien ble et lite fluktforsøk på en måte men realitetene stod å ventet på meg her hjemme. Depresjonen og håpløsheten siger inn. Rastløsheten er intens samtidig som ingenting er greit å gjøre på . Orker jeg en runde til ? 

Anonymkode: e3129...15b

Vet det er tøft, men det er verdt det.

Nå vet jo ikke jeg hva slags behandling du får, men tankekjør, motløshet og skyldfølelse vet jeg alt for mye om. Rastløsheten også. Selv har jeg fått EMDR og kognitiv terapi for mitt traume, over lang tid, og det er en ustanselig reise til helvete og tilbake igjen. 

Men plutselig en dag så jeg farger igjen. Jeg visste ikke engang at de hadde blitt borte... Og jeg lo, og mente det.

Det er ekstremt tøft når det står på. Og det verste er kanskje at man ikke bare må takle traumet, men alt det andre som kommer opp også. Men Sobril er ingen varig løsning, det finnes noe bedre. Det finnes et liv. Så hold ut.

Jeg er ikke helt fremme enda, men jeg er der snart. Det kommer til å gå bra med meg. 

Du kan komme dit du også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
27 minutter siden, Sunniva78 skrev:

 

Vet det er tøft, men det er verdt det.

Nå vet jo ikke jeg hva slags behandling du får, men tankekjør, motløshet og skyldfølelse vet jeg alt for mye om. Rastløsheten også. Selv har jeg fått EMDR og kognitiv terapi for mitt traume, over lang tid, og det er en ustanselig reise til helvete og tilbake igjen. 

Men plutselig en dag så jeg farger igjen. Jeg visste ikke engang at de hadde blitt borte... Og jeg lo, og mente det.

Det er ekstremt tøft når det står på. Og det verste er kanskje at man ikke bare må takle traumet, men alt det andre som kommer opp også. Men Sobril er ingen varig løsning, det finnes noe bedre. Det finnes et liv. Så hold ut.

Jeg er ikke helt fremme enda, men jeg er der snart. Det kommer til å gå bra med meg. 

Du kan komme dit du også.

Takk for oppmuntring. Håper du har rett. 

Anonymkode: e3129...15b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for oppmuntring. Håper du har rett. 

Anonymkode: e3129...15b

Det vet jeg at jeg har. 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...