Gå til innhold

Hva er laveste dose antipsykotika man kan gå på?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hva er laveste dose antipsykotika man kan gå på? Jeg er diagnostisert med schizofreni simplex og har mest negative symptomer (apati, affektavflatning, aleksitymi osv) og noen få positive symptomer (føler meg overvåket og som om jeg er med i en film, jeg har også tidligere hørt stemmer). Jeg regner med det helt sikkert varierer fra person til person og fra medisin til medisin, men hadde vært fint med et svar likevel. Ønsker spesielt svar i forhold til medikamentene abilify, solian og risperdal da de er disse som er mest aktuelle for meg.

Anonymkode: 56ad5...a8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den laveste dosen er strengt talt 0 mg. 

Det relevante spørsmålet er vel hva den laveste dosen som gir effekt er. Dessverre er dette så individuelt at man bare må prøve seg fram. Det finnes de som har effekt av 0,5 mg Risperdal eller 50 mg Solian. Men det vanligste er nok å måtte høyere i dose.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...