Gå til innhold

For god effekt av lamictal til at dette kan stemme?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei. Jeg hat tidligere fått diagnosene eupf, sosial angst og tilbakevendende depressiv lidelse, dog tror min psykiater at det er snakk om bipolar i stedet for tilbakevendende depressiv lidelse, det er også mistanke om adhd (hadde en del adhd symptomer som 5 åring, men ikke nok til diagnosen, og planen var at man skulle se det ann og henvise igjen. Dette skjedde aldri). Hun skrev derfor ut lamictal. Hun fortalte meg at jeg sannsynligvis kom til å oppleve bedring ifmb med depresjonene, men ikke eupf symptomene. Rundt 3 uker etter at jeg kom opp i terapeutisk dose opplevde jeg stor bedring. 

Humørsvingningene er nesten helt borte, selvmordstankene er nesten helt borte og jeg føler meg utrolig mye bedre. Jeg har blitt så mye bedre at jeg føler at jeg ikke lenger har behov for terapi. Har ikke følt meg så bra på flere år. Det er nesten et mirakel. Jeg er likevel sensitiv for avvisning, noe impulsiv og har fremdeles problemer med temperamentet mitt. Jeg vil også legge til at jeg aldri hadde problemer med humørsvingninger, selvmordstanker, selvskading, selvmordsforsøk, ustabilt selvbilde før jeg fikk min første depressive episode. Det jeg lurer på er om jeg kanskje kan ha blitt feildiagnostisert? Det er jo litt rart at jeg har blitt såpass mye bedre hvis det handler om personlighetsstruktur?

Anonymkode: c9cf0...306

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Har forresten heller aldri fått ordentlig utredning med strukturerte intervjuer for noe sm helst. Diagnosene har kun blitt satt basert på "vanlige" samtaler med psykolog/psykiater. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FjellOgDalar

Jeg er ikke fagperson, men at du opplever en slik effekt av Lamictal mener jeg taler for seg.  Da jeg fikk bp-diagnosen min og ble satt på Lamictal, falt mye på plass. Dethar ikke vært en wonderdrug, men den demper symptomene i langt høyere grad en antidepressiver alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 timer siden, FjellOgDalar skrev:

Jeg er ikke fagperson, men at du opplever en slik effekt av Lamictal mener jeg taler for seg.  Da jeg fikk bp-diagnosen min og ble satt på Lamictal, falt mye på plass. Dethar ikke vært en wonderdrug, men den demper symptomene i langt høyere grad en antidepressiver alene.

Ja, jeg tenker jo at det er rart at jeg føler meg relativt frisk, og at jeg ikke er plaget i nevneverdig grad av symptomene som angivelig kommer av eupf. Jeg føler meg rett og slett som et nytt menneske. Jeg klarte til og med å gjøre litt skolearbeid, rydde leiligheten, og gjøre andre ting enn å ligge i sengen 20 timer i døgnet. Mine venner har også kommentert den drastiske forbedringen. Men kan det være at lamictal faktisk har god effekt mot eupf?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...