AnonymBruker Skrevet 29. juli 2018 Del Skrevet 29. juli 2018 Jeg er så utrolig redd og nervøs for å ta opp mine problemer med fastlegen. Jeg har nylig flyttet og måtte da bytte fastlege, jeg har aldri snakket med han før og jeg har time med han på onsdag. Jeg sliter virkelig for tiden og symptomer på tilbakefall og psykose har begynt å komme for fult tilbake. Jeg klarer ikke helt å sette ord på hvorfor jeg er så redd og nervøs, men det har nok en del med at han er helt fremmed for meg og at det er veldig vanskelig for meg å åpne meg på denne måten for andre, jeg snakker jo knapt med nærmeste familie og venner. Jeg er også redd for at han ikke skal ta meg seriøst, at han skal nekte å sende henvisning til psykolog eller at han skal begynne å le eller bagatalisere meg eller mine problemer. Anonymkode: 5b6c6...62d 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2018 Del Skrevet 29. juli 2018 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er så utrolig redd og nervøs for å ta opp mine problemer med fastlegen. Jeg har nylig flyttet og måtte da bytte fastlege, jeg har aldri snakket med han før og jeg har time med han på onsdag. Jeg sliter virkelig for tiden og symptomer på tilbakefall og psykose har begynt å komme for fult tilbake. Jeg klarer ikke helt å sette ord på hvorfor jeg er så redd og nervøs, men det har nok en del med at han er helt fremmed for meg og at det er veldig vanskelig for meg å åpne meg på denne måten for andre, jeg snakker jo knapt med nærmeste familie og venner. Jeg er også redd for at han ikke skal ta meg seriøst, at han skal nekte å sende henvisning til psykolog eller at han skal begynne å le eller bagatalisere meg eller mine problemer. Anonymkode: 5b6c6...62d Jeg forstår at du har det sånn, for akkurat det samme har jeg vært. Jeg hadde gått til samme lege i veldig mange år, da jeg måtte bytte og angsten var stor. Da jeg møtte den nye fastlegen min første gang, gikk jeg derfra utrolig lettet. Han forstod seg på mine problemer og har fulgt meg opp hele veien. Du kan bli veldig positivt overrasket. Lykke til! Anonymkode: fd207...9fb 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2018 Del Skrevet 29. juli 2018 47 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg forstår at du har det sånn, for akkurat det samme har jeg vært. Jeg hadde gått til samme lege i veldig mange år, da jeg måtte bytte og angsten var stor. Da jeg møtte den nye fastlegen min første gang, gikk jeg derfra utrolig lettet. Han forstod seg på mine problemer og har fulgt meg opp hele veien. Du kan bli veldig positivt overrasket. Lykke til! Anonymkode: fd207...9fb Så godt å høre at du har vært i samme situasjon som meg og at du har gått fra det med en positiv erfaring. Takk for lykkeønskninger, jeg tror nok det skal gå bra. Jeg har lest tilbakemeldingene han har fått på legelisten og det er noen veldige dårlige og noen gode, men slik vil det vel alltid være uansett hvilken lege man går til da folk er forskjellige og også ønsker forskjellige ting, væremåte og tilnærminger fra legen. Jeg har heldigvis en plan B og det er å oppsøke legevakten dersom fastlegen ikke skulle ta meg seriøst eller ikke ønsker å skrive henvisning til psykolog, men forhåpentligvis blir ikke det nødvendig. Anonymkode: 5b6c6...62d 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Betti 11 Skrevet 29. juli 2018 Del Skrevet 29. juli 2018 Jeg kvir meg å si det rett ut til fastlegen min. Jeg har tillit i ham men jeg dkjammer meg. Så skrev jeg opp alt hva jeg sliter med. Det ble tre din A 4 sider og så skrev han henvisning til dps. Jeg fikk avslag to ganger. Jeg skal først prøve psykiatiske helsetjenester i kommunen. Fastlegen min tok seg mye tid å hjelpe meg og også at jeg nesten landet på krisesenter. Han er den beste lege noensinne. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2018 Del Skrevet 29. juli 2018 12 minutter siden, Betti 11 skrev: Jeg kvir meg å si det rett ut til fastlegen min. Jeg har tillit i ham men jeg dkjammer meg. Så skrev jeg opp alt hva jeg sliter med. Det ble tre din A 4 sider og så skrev han henvisning til dps. Jeg fikk avslag to ganger. Jeg skal først prøve psykiatiske helsetjenester i kommunen. Fastlegen min tok seg mye tid å hjelpe meg og også at jeg nesten landet på krisesenter. Han er den beste lege noensinne. Det skjønner jeg for jeg kvir meg også til å være ærlig med fastlegen, det krever så utrolig mye. Jeg har også skrevet opp det som jeg sliter med og som jeg ser for meg at jeg ønsker hjelp med fra psykologen som jeg blir henvist til. Håper at det er til hjelp for fastlegen så han får skrevet en grundig og god henvisning slik at jeg endelig kan få den hjelpen jeg så sårt trenger. Anonymkode: 5b6c6...62d 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2018 Del Skrevet 29. juli 2018 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det skjønner jeg for jeg kvir meg også til å være ærlig med fastlegen, det krever så utrolig mye. Jeg har også skrevet opp det som jeg sliter med og som jeg ser for meg at jeg ønsker hjelp med fra psykologen som jeg blir henvist til. Håper at det er til hjelp for fastlegen så han får skrevet en grundig og god henvisning slik at jeg endelig kan få den hjelpen jeg så sårt trenger. Anonymkode: 5b6c6...62d Har du bedt det gamle legekontoret sende over journalen din? På den måten har den nye legen mulighet til å sette seg inn i din helsemessige bakgrunn i forkant. Anonymkode: dc63d...965 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2018 Del Skrevet 29. juli 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du bedt det gamle legekontoret sende over journalen din? På den måten har den nye legen mulighet til å sette seg inn i din helsemessige bakgrunn i forkant. Anonymkode: dc63d...965 Nei, jeg har ikke bedt det gamle legekontoret om å sende over journalen min. For å være helt ærlig så vet jeg faktisk ikke om jeg ønsker det for det står så utrolig mye dritt der. Jeg tror jeg heller foretrekker at den nye fastlegen min gjør seg opp sin egen mening heller enn å lese det som den gamle fastlegen og turnusleger har skrevet tidligere. Men jeg har skrevet et notat som jeg har planer om å lese opp for han der jeg nevner kort diagnosene jeg har fått av tidligere behandlere i psykiatrien og symptomene og problematikken som jeg sliter med. Jeg håper at det vil være godt nok for fastlegen for å skrive henvisning og gjøre seg opp en mening. Anonymkode: 5b6c6...62d 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2018 Del Skrevet 29. juli 2018 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, jeg har ikke bedt det gamle legekontoret om å sende over journalen min. For å være helt ærlig så vet jeg faktisk ikke om jeg ønsker det for det står så utrolig mye dritt der. Jeg tror jeg heller foretrekker at den nye fastlegen min gjør seg opp sin egen mening heller enn å lese det som den gamle fastlegen og turnusleger har skrevet tidligere. Men jeg har skrevet et notat som jeg har planer om å lese opp for han der jeg nevner kort diagnosene jeg har fått av tidligere behandlere i psykiatrien og symptomene og problematikken som jeg sliter med. Jeg håper at det vil være godt nok for fastlegen for å skrive henvisning og gjøre seg opp en mening. Anonymkode: 5b6c6...62d Det høres ut som en god løsning. I blant kan det være greit å starte med blanke ark. Lykke til! Anonymkode: dc63d...965 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2018 Del Skrevet 30. juli 2018 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Så godt å høre at du har vært i samme situasjon som meg og at du har gått fra det med en positiv erfaring. Takk for lykkeønskninger, jeg tror nok det skal gå bra. Jeg har lest tilbakemeldingene han har fått på legelisten og det er noen veldige dårlige og noen gode, men slik vil det vel alltid være uansett hvilken lege man går til da folk er forskjellige og også ønsker forskjellige ting, væremåte og tilnærminger fra legen. Jeg har heldigvis en plan B og det er å oppsøke legevakten dersom fastlegen ikke skulle ta meg seriøst eller ikke ønsker å skrive henvisning til psykolog, men forhåpentligvis blir ikke det nødvendig. Anonymkode: 5b6c6...62d Det vil alltid være noen som syter uansett, så ta deg en tur og gjør deg opp din egen personlige oppfatning om legen. Legevakten er heldigvis også et alternativ og har hjulpet mange. Anonymkode: fd207...9fb 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2018 Del Skrevet 30. juli 2018 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Det høres ut som en god løsning. I blant kan det være greit å starte med blanke ark. Lykke til! Anonymkode: dc63d...965 Takk! Anonymkode: 5b6c6...62d 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2018 Del Skrevet 30. juli 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Det vil alltid være noen som syter uansett, så ta deg en tur og gjør deg opp din egen personlige oppfatning om legen. Legevakten er heldigvis også et alternativ og har hjulpet mange. Anonymkode: fd207...9fb Det er sant. Det er det jeg har planer om å gjøre. Anonymkode: 5b6c6...62d 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.