AnonymBruker Skrevet 29. juli 2018 Skrevet 29. juli 2018 Jeg gikk til psykiater i ett år. « Bestillingen « fra legen var å vurdere medisin og å snakke om traumer. Dette var også ønske fra DPSen. Hver gang jeg kom inn på traumene stoppet psykiateren meg og ville vente. Siden det bla dreide seg om incest føltes det flaut at jeg ble stoppet når jeg endelig turte å snakke om det. Hadde dessuten en svært traumstisk erfaring som jeg hadde stor problemer med å nærme meg. Psykiateren sa at med tiden kunne han ordne med en time hos en kollega for å prate om traumene. Derfor snakket vi bare litt sånn løst og fast om hvordan jeg hadde det og forandret litt på medisinene underveis. Han likte å spøke og snakke om egne ting. Jeg ble derfor litt med på den muntre tonen. Jeg er god på å spille med slik. Vi kom aldri inn i noen dyp terapeutisk samtale. Han ordnet aldri med samtale med kollega, han avsluttet bare behandlingen etter en stund. Jeg fikk aldri snakket om traumene selv om han diagnostiserte meg med PTSD. Sitter igjen med en vond følelse av ensomhet og skam. Trengte å få invitert noen inn i det vanskelige , en som kunne hjelpe meg å møte det. Anonymkode: 90bfa...c17 0 Siter
Villanda Skrevet 29. juli 2018 Skrevet 29. juli 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg gikk til psykiater i ett år. « Bestillingen « fra legen var å vurdere medisin og å snakke om traumer. Dette var også ønske fra DPSen. Hver gang jeg kom inn på traumene stoppet psykiateren meg og ville vente. Siden det bla dreide seg om incest føltes det flaut at jeg ble stoppet når jeg endelig turte å snakke om det. Hadde dessuten en svært traumstisk erfaring som jeg hadde stor problemer med å nærme meg. Psykiateren sa at med tiden kunne han ordne med en time hos en kollega for å prate om traumene. Derfor snakket vi bare litt sånn løst og fast om hvordan jeg hadde det og forandret litt på medisinene underveis. Han likte å spøke og snakke om egne ting. Jeg ble derfor litt med på den muntre tonen. Jeg er god på å spille med slik. Vi kom aldri inn i noen dyp terapeutisk samtale. Han ordnet aldri med samtale med kollega, han avsluttet bare behandlingen etter en stund. Jeg fikk aldri snakket om traumene selv om han diagnostiserte meg med PTSD. Sitter igjen med en vond følelse av ensomhet og skam. Trengte å få invitert noen inn i det vanskelige , en som kunne hjelpe meg å møte det. Anonymkode: 90bfa...c17 Kan du befastlege om ny henvisning, til en annen? 0 Siter
kupton Skrevet 29. juli 2018 Skrevet 29. juli 2018 En kan forvente at han holder det han lover. Ikke alle er god på alt, og om han ikke var god på traumer og overgrep, er det ikke bare ok, men fornuftig å henvise til en som er flinkere. Det burde han ha gjort og dermed holdt det han lovet. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2018 Skrevet 29. juli 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg gikk til psykiater i ett år. « Bestillingen « fra legen var å vurdere medisin og å snakke om traumer. Dette var også ønske fra DPSen. Hver gang jeg kom inn på traumene stoppet psykiateren meg og ville vente. Siden det bla dreide seg om incest føltes det flaut at jeg ble stoppet når jeg endelig turte å snakke om det. Hadde dessuten en svært traumstisk erfaring som jeg hadde stor problemer med å nærme meg. Psykiateren sa at med tiden kunne han ordne med en time hos en kollega for å prate om traumene. Derfor snakket vi bare litt sånn løst og fast om hvordan jeg hadde det og forandret litt på medisinene underveis. Han likte å spøke og snakke om egne ting. Jeg ble derfor litt med på den muntre tonen. Jeg er god på å spille med slik. Vi kom aldri inn i noen dyp terapeutisk samtale. Han ordnet aldri med samtale med kollega, han avsluttet bare behandlingen etter en stund. Jeg fikk aldri snakket om traumene selv om han diagnostiserte meg med PTSD. Sitter igjen med en vond følelse av ensomhet og skam. Trengte å få invitert noen inn i det vanskelige , en som kunne hjelpe meg å møte det. Anonymkode: 90bfa...c17 Synes det var ryddig at han ønsket du skulle snakke om traumer med en kollega. Hvorfor minnet du ham ikke på det? Anonymkode: 5cddb...313 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2018 Skrevet 29. juli 2018 For det første har jeg gått til en psykologe tidligere som ikke ville ta tak i disse tingene. Hun mente jeg trengte langtidsbehandling hos en traumepsykolog. Derfor skulle jeg nå henvises til en som kunne snakke om traumene. Dette tok ikke fastlegen hensyn til. Han likte så godt denne psykiateren fordi de kjente hverandre privat. Dessuten trengte jeg medisinering og hjelp i forhold til NAV. Fungerer ikke i jobb pga Flash back , angst og depresjon. For det andre avsluttet psykiateren behandlingen helt uventet i slutten av en time. Uten noe forvarsel. Begrunnelsen var stor pågang og det at han ikke hadde så mye mer å tilby. At legen kunne følge opp medisinene. Jeg fikk ikke summet meg til å spørre om noe. Tror jeg vil prøve en privat behandler nå. Anonymkode: 90bfa...c17 0 Siter
motorPrøysen Skrevet 29. juli 2018 Skrevet 29. juli 2018 Her har både fastlege og psykiater sviktet, syns jeg. Psykiateren skulle helt klart henvist videre. Ut fra beskrivelsen din virker det ikke som han har behersket eller hadde interesse for samtaleterapi i særlig grad. Privat behandling er ikke i seg selv bedre, og det er mye dyrere enn behandling med tilskudd. Vil anbefale deg å be fastlegen henvise deg til en annen behandler. Kanskje bør du gjøre litt research på egenhånd ang. hvilke behandlere som kan være aktuelle. Du kan også få en annen fastlege til å henvise. Det gjør du ved å ta kontakt med et annet legekontor og si du vil ha fornyet vurdering. 2 Siter
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2018 Skrevet 29. juli 2018 11 minutter siden, motorPrøysen skrev: Her har både fastlege og psykiater sviktet, syns jeg. Psykiateren skulle helt klart henvist videre. Ut fra beskrivelsen din virker det ikke som han har behersket eller hadde interesse for samtaleterapi i særlig grad. Privat behandling er ikke i seg selv bedre, og det er mye dyrere enn behandling med tilskudd. Vil anbefale deg å be fastlegen henvise deg til en annen behandler. Kanskje bør du gjøre litt research på egenhånd ang. hvilke behandlere som kan være aktuelle. Du kan også få en annen fastlege til å henvise. Det gjør du ved å ta kontakt med et annet legekontor og si du vil ha fornyet vurdering. Takk for råd. Hjelper å få litt oppmuntring på ikke å gi opp. Anonymkode: 90bfa...c17 0 Siter
FjellOgDalar Skrevet 30. juli 2018 Skrevet 30. juli 2018 Jeg ville forventet at psykiateren holdt ord - henvist meg videre til en som hadde riktig kompetanse slik han sa. Jeg ville i tillegg forventet å fått beskjed i rimelig tid før vi avsluttet behandlingen. At fastleger henviser til egne venner tror jeg ikke alltid sikrer pasienten korrekt behandling. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.