Gå til innhold

Piping i ører , tankekobling og symbolikk i drømmer

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Følte jeg ble noe mast på om piping i ørene av behandler ( DPS). Jeg sa alltid nei. Leste om hørsels hallusinering og fant ut det ikke var tilfelle for meg.

Nå er jeg ferdig på DPS og det er som om pipingen har dukket opp , kjennes virkelig ut - kommer når det er lite søvn og mye angst . Hjernen som spiller meg et puss? Jeg vil tilbake til terapien , kjennes som et stort tap jeg blir redd og på gyngende grunn av .

Jeg er påvirket av det opprinnelige spørsmålet , ikke sant? 

Var det ett problem ville jeg vel identifisert det ved første forespørsel ? Jeg spør her , men ser og for meg svaret .

Litt pussig .

Virket som lege og var opptatt av om jeg hørte «lyd i rommet» , virket som han prøvde å få meg til å tro det var en lyd som var til stede . Han påsto han hørte pip, jeg kvesset ørene og kunne da kun registrere sus. Ok , ikke mer snakk om det der, noe mer spørsmål på DPS. 

Føler  jeg nå jeg kobler hendelser sammen og kan bli redd av dem ( har eksempler ), samt at jeg lurer på om drømmer fått mer symbolikk i seg . Er vel ikke skadelig når du ikke realitetsbrister. Såkalt sunnhetstegn å kunne identifisere alternative fortolkninger til din første assosiasjon eller hur? 

Samt at drømmer ikke sklir over i oppfattet sannhet. Ikke blitt registrert som mer enn  nær / grense psykotisk / «forvirret « tidligere .

Føler meg og overoppmerkson på alt psykisk jeg kan lide av.. Bivirkning av terapi og egenlesning kanskje .Spør nå om det jeg tror jeg ikke fortalte i mine fire år i terapi , eller gjorde jeg det og bare er inne i noen hang ups ( eh, og noe jeg benektet , men kanskje likevel viste tendenser til eller gjor jeg ikke det men bare trodde det. ) Burde sikkert legge dette på is, sykdomsangst ? Noen ganger vært redd for paranoid schizofreni. Holdt det for meg selv og tenkt det nok ble oppdager om jeg var påfallende.  Har endt opp med bp2, en diagnose som tydeligvis kan romme en del . 

Anonymkode: 75aaa...df4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kan kjenne meg igjen i det du skriver. Jeg kan også havne i tankespiraler der jeg overtenker alt mulig og føler jeg lider av både det ene og det andre. Dette henger ofte i hop med at jeg har litt lite å drive på med. Når jeg finner noe som jeg liker å holde på med og som holder meg i aktivitet, så tenker jeg ikke så mye på alt som kan være galt med meg. For meg så hjelper det veldig å høre på lydbøker, podcaster av ymse slag, musikk. Rydde, ordne og stelle med planter, vaske, sortere i ting og tang, se film, gå turer i skog og mark, lage mat fra bunnen av, (bake brød f.eks). 

Høres kanskje teit ut, men disse tingene hjelper meg mye. Ut i fra det du skriver tror ikke du er gal, jeg tror du bare har en tendens til å overtenke. Det kan til og med være et tegn på høy IQ😊 

Når det gjelder drømmer så er det et kjempeinteressant tema som du jo kan utforske mer? Vil ikke si det er psykotisk å tenke at drømmer kan ha spennende symbolikk i seg:) Er selv veldig interessert i dette temaet. Et av livets mysterier som det er interessant å lese forskjellige menneskers teorier om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...