Gå til innhold

Løs mage av Quetiapin?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har fått quetiapin 25 mg, som jeg skal ta for søvn.

Men jeg er så dårlig i magen! Kan jo ikke gå ut av huset!

Har ikke tatt hver kveld, dropper den de kveldene jeg er ekstra trøtt. 

Tar den når jeg legger meg, noen ganger har jeg sovnet fort, andre kvelder ligger jeg våken lenge. I natt sovnet jeg innen 30-40 min, men var lys våken igjen etter to timer... 

På morgenen når jeg våkner av at mannen min går på jobb, klarer jeg ikke å stå opp. Jeg er såååå trøtt, kan ligge å sove til etter kl 12!      Plages med svimmelhet og tungt hode resten av dagen.

Noen som har noen råd?

Mvh mars

Anonymkode: 8a5dd...e41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

stjernestøv
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har fått quetiapin 25 mg, som jeg skal ta for søvn.

Men jeg er så dårlig i magen! Kan jo ikke gå ut av huset!

Har ikke tatt hver kveld, dropper den de kveldene jeg er ekstra trøtt. 

Tar den når jeg legger meg, noen ganger har jeg sovnet fort, andre kvelder ligger jeg våken lenge. I natt sovnet jeg innen 30-40 min, men var lys våken igjen etter to timer... 

På morgenen når jeg våkner av at mannen min går på jobb, klarer jeg ikke å stå opp. Jeg er såååå trøtt, kan ligge å sove til etter kl 12!      Plages med svimmelhet og tungt hode resten av dagen.

Noen som har noen råd?

Mvh mars

Jeg får forstoppelse av ap,må ta magnesium. Ellers går den trøttheten om morningen over etterhvert, men jeg og var sånn i begynnelsen...sov veldig lenge. Men var ikke plaget om dagen da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 timer siden, stjernestøv skrev:

Jeg får forstoppelse av ap,må ta magnesium. Ellers går den trøttheten om morningen over etterhvert, men jeg og var sånn i begynnelsen...sov veldig lenge. Men var ikke plaget om dagen da. 

Det er mulig at det er andre årsaker til din løse mage så som f.eks.for lite søvn. Jeg blir løs i magen og sliten når jeg ikke sover lenge nok. Jeg ville også forsøkt å ta den fast i stedet. Det har jeg gjort og det har virket flott.

Anonymkode: 7ba67...a34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er mulig at det er andre årsaker til din løse mage så som f.eks.for lite søvn. Jeg blir løs i magen og sliten når jeg ikke sover lenge nok. Jeg ville også forsøkt å ta den fast i stedet. Det har jeg gjort og det har virket flott.

Du skriver at den har virket flott... kan du utdype?

Tar du den for søvn, angst el uro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lurt å ta den et par timer før du legger deg. Rett før du skal legge deg er for sent. Den bruker jo litt tid på å virke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
7 minutter siden, Trine skrev:

Det er lurt å ta den et par timer før du legger deg. Rett før du skal legge deg er for sent. Den bruker jo litt tid på å virke.

Virker på en halv time hos meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Virker på en halv time hos meg. 

Ja, det varierer vel litt fra person til person. Bare tenkte siden ts skrev at hen sov godt på dagen så kunne det kanskje være lurt å ta den tidligere på kvelden og kanskje få den gode søvnen på natten istede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, Trine skrev:

Ja, det varierer vel litt fra person til person. Bare tenkte siden ts skrev at hen sov godt på dagen så kunne det kanskje være lurt å ta den tidligere på kvelden og kanskje få den gode søvnen på natten istede.

Ja det lønner seg ikke å sove på dagen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

TS

Da prøver jeg tidligere i kveld. Ønsker meg god og rolig søvn, og en angstfri dag i morgen!

Men jeg undres på hvorfor legen vil at jeg heller skal ta quetiapin enn Sobril... det virker som om begge med. er like avhengighetsdannende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS

Da prøver jeg tidligere i kveld. Ønsker meg god og rolig søvn, og en angstfri dag i morgen!

Men jeg undres på hvorfor legen vil at jeg heller skal ta quetiapin enn Sobril... det virker som om begge med. er like avhengighetsdannende?

Quetiapin er ikke avhengighetsdannende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du skriver at den har virket flott... kan du utdype?

Tar du den for søvn, angst el uro?

Jeg tar den for alt det du nevner og når jeg tar den så sover jeg i 7- 8 timer, sovner uten tankekjør og den hjelper også på angsten. Det tar forholdsvis lang tid før den virker, så det er lurt å ta den til et fast tidspunkt hver kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...