Gå til innhold

Helseministeren saboterer cannabis legalisering.

Den vestlige verden legaliserer cannabis. Nå må Norge legalisere!  

13 stemmer

1. 1. Den vestlige verden legaliserer cannabis. Bør Norge legalisere nå!

• Ja legaliser nå!
      2
    • Ja enig selv om jeg ikke er bruker selv.
      4
    • Bryr meg ikke.
      1
    • Nei!
      6

Anbefalte innlegg

• Med.Can.Bruker. endret tittelen til Helseministeren saboterer cannabis legalisering.

Fortsetter under...

26 minutter siden, Med.Can.Bruker. skrev:
  • ghjg
  • kgfløgvgjclc,m 
  1. kjb,cgxcvhftttttttttttth
  2. fxjklbyjtutttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttt

Har du røyket for mye i det siste?

Ellers valgte jeg alternativ 2. Det er unødvendig og meningsløst at politiet og rettsystemet skal bruke så mye ressurser på dette.

AnonymBruker

Norges befolkning vil ikke ha legalisering, dette fordi det er "narkotika", så koser de seg med alkoholen og er moralister, LOL

Å bo i et nisseland har sine fordeler, men også sine ulemper, legalisering kommer ikke her på flere tiår, og mediene fortsetter å hylle the war on drugs/the war on terror.

En kan lure på hva som er agendaen egentlig. Folkeopplysning er det ihvertfall ikke.

Men ja, forbudslinja fungerer ikke, det ser jo alle. Da er kontrollerte former og skattelegging det beste alternativet, så kan skatten brukes til å motvirke litt av bivirkningene. 

(men dette kommer ikke til å skje på lang tid)

Lykke til

Anonymkode: 1e5d8...748

Bør legaliserer, men kontrolleres. 

Ikke legaliser det slik at det flyter rundt på gatene. Har faktisk aldri i mitt liv prøvd narkotika, er faktisk litt stolt av det. 

Men når det gjelder cannabis, hasj osv, syns jeg det skal legaliseres under kontrollerte former. Bare pass på at den kunstige cannabisen ikke får etablert seg, for den er skadelig

Annonse

AnonymBruker
32 minutter siden, kupton skrev:

Heldigvis er også helseministeren mot legalisering. Vi trenger ikke flere rusmidler. Det er mer enn nok med alkohol og tobakk.

Litt offtopic, men gjerne svar fordet ->

Er du for forbud mot alkohol ?

Hvis ikke, hvorfor ikke ?

Anonymkode: 1e5d8...748

Gjest Maggie55

Når man ser rundt seg så ser man noen som har det bra virker det som i vår tid. Men man ser også noen som har det dårlig. Som kveles i mengden av gode" tilbud om alt de føler de ikke trenger. Tilbud om cannabis . Vil ikke dette være bare en ny sånn kommersiell greie å kveles under. Det er viktig å imøtekomme utsatte grupper på god måte men det virker kanskje motsatt?

Se bare på mange medisiner som flere av oss bruker som kanskje i flere grupper av befolkningen er veldig omstridt. Kanskje også med rette. Historien har jo ofte vist at vi på et gitt tidspunkt alle visste for om behandlingsalternativer.  Hvilken tilleggsbelastning er ikke det? Hvor lett blir det ikke kjent at en person får slike piller på apoteket?  Er der ikke andre måter å ta vare på ungdommen vår på?

10 timer siden, kupton skrev:

Jeg er ikke for et forbud. Men jeg bifaller en streng alkoholpolitikk.

Jeg var nylig i USA igjen. 

For meg er det noe absurd at sigaretter og alkohol kan kjøpes 24/7 på apoteket (og alle andre steder inkl. bensinstasjoner), utestedene er åpne hele natten, et titalls medisiner som i Norge er reseptbelagt selges OTC, promillegrensen er 0,8 og håndheves ikke, cannabis er legalisert, generelt svært lite reguleringer.

Jeg så faktisk ikke flere (snarere færre) drita fulle mennesker enn i Norge, selvmordsraten (30k/250m) vs (600/5,3m) er omtrent som i Norge, mye så egentlig ut til å gå helt greit foruten en elendig våpen- og sosialpolitikk. 

Dette reiser noen litt interessante spørsmål:

1. Hjelper det med så strenge reguleringer, eller kan det i visse tilfeller virke mot sin hensikt? 

2. Bruker vi mye ressurser (f.eks politi) på tiltak som egentlig har svært liten effekt? 

Nå skal det selvsagt nevnes at jeg ikke var i slummen i USA. Men det er jeg sjelden i Norge heller.

PS: Et annet eksempel: Jeg så 500-bokser med Paracet uten resept. Igjen, hvis reguleringer hjalp så godt, hvorfor ikke flere overdosedødsfall i USA?

Endret av issomethingwrong

En ting jeg reagerer på er at noen jobber for å legalisere enkelte typer narkotika, mens det samtidig jobbes for at Norge skal bli røykfritt om x - antall år. Høres rart ut om røyk skal forbys, mens cannabis og eventuelt andre "lettere" stoffer skal tillates. Her er det noe jeg ikke har fått med meg.

Selv er jeg motstander av legalisering , har rett og slett sett for mange som har blitt ødelagt (etter mange innleggelser på psykiatrisk)  

Annonse

2 timer siden, issomethingwrong skrev:

Jeg så faktisk ikke flere (snarere færre) drita fulle mennesker enn i Norge,

Men tror du ikke at de fleste skjuler misbruket sitt innenfor hjemmets fire vegger, og at de det går utover heller er barn og øvrig familie enn oss andre ute på gata?    Bortsett fra bilulykkene som skyldes rus da. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...