AnonymBruker Skrevet 2. august 2018 Skrevet 2. august 2018 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, det fikk jeg. Takk for støtten, det hjelper! Anonymkode: 196d5...50c Så godt å høre, glad for at jeg kan være til hjelp. Anonymkode: 0aad5...142 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 2. august 2018 Skrevet 2. august 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Så godt å høre, glad for at jeg kan være til hjelp. Anonymkode: 0aad5...142 Hvordan takler du ting i etterkant? Går det seg til eller trenger du oppfølging? Anonymkode: 196d5...50c 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 2. august 2018 Skrevet 2. august 2018 Jeg lurer også på om jeg kan be psykiatrisk sykepleier om innleggelse eller må det gå via lege? Anonymkode: 196d5...50c 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 3. august 2018 Skrevet 3. august 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg lurer også på om jeg kan be psykiatrisk sykepleier om innleggelse eller må det gå via lege? Anonymkode: 196d5...50c Så vidt jeg vet kan du be psykiatrisk sykepleier om det, men det er jo ikke verre enn at du tar en tur til legevakten eller fastlegen dersom det ikke går. Anonymkode: 0aad5...142 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 3. august 2018 Skrevet 3. august 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Så vidt jeg vet kan du be psykiatrisk sykepleier om det, men det er jo ikke verre enn at du tar en tur til legevakten eller fastlegen dersom det ikke går. Anonymkode: 0aad5...142 Problemet er bare at jeg ikke vet om det hjelper med en innleggelse. Jeg klarer ikke dette på egenhånd føler jeg og trenger sterkere virkemidler, men hva og hvordananer jeg ikke. Hva hjelper deg i lignende situasjon? Anonymkode: 196d5...50c 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 3. august 2018 Skrevet 3. august 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Problemet er bare at jeg ikke vet om det hjelper med en innleggelse. Jeg klarer ikke dette på egenhånd føler jeg og trenger sterkere virkemidler, men hva og hvordananer jeg ikke. Hva hjelper deg i lignende situasjon? Anonymkode: 196d5...50c Tar du antispykotisk medisin nå? Hvis ikke, så er det det du trenger. Anonymkode: 5a769...b40 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 3. august 2018 Skrevet 3. august 2018 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tar du antispykotisk medisin nå? Hvis ikke, så er det det du trenger. Anonymkode: 5a769...b40 Nei, for det tar bort den herlige følelsen som jeg har i kroppen og det vil jeg jo ikke..... Anonymkode: 196d5...50c 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 3. august 2018 Skrevet 3. august 2018 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, for det tar bort den herlige følelsen som jeg har i kroppen og det vil jeg jo ikke..... Anonymkode: 196d5...50c Siden du ikke ønsker relevant behandling, så trenger du vel ikke stille spørsmål her inne heller da. Også trenger du ikke synes synd på deg selv i etterkant siden du velger dette fullt vitende om at du er dårlig. Anonymkode: 02d6e...918 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 3. august 2018 Skrevet 3. august 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Problemet er bare at jeg ikke vet om det hjelper med en innleggelse. Jeg klarer ikke dette på egenhånd føler jeg og trenger sterkere virkemidler, men hva og hvordananer jeg ikke. Hva hjelper deg i lignende situasjon? Anonymkode: 196d5...50c Jeg skjønner. Hva med å legge deg inn for å se om det hjelper deg? Jeg tenker at det er jo verdt å ta sjansen. Du kan jo be om å bli skrevet når du måtte ønske det. Det er jo selvfølgelig mulig at du vil bli holdt tilbake på avdelingen med bruk av tvang dersom du ønsker å skrive deg ut og de har grunnlag til å holde deg tilbake, men det vil jo så fall bare være fordi at det er til det beste for deg så det er ikke noe du burde bekymre deg over. Jeg har ikke bipolar og har da heller aldri vært manisk, men de gangene jeg har opplevd forverring av symptomer så har jeg bedt om innleggelse og latt behandlerne på avdelingen jeg er innlagt ved bestemme hvor lenge jeg skal være der. Jeg tar medisinene mine og passer på å få tilstrekkelig med mat og søvn. Jeg er også så ærlig som jeg klarer med behandleren min om hvordan jeg har det og tar i mot den hjelpen som han gir meg. Det har alltid hjulpet meg og jeg har fort blitt bedre. Anonymkode: 0aad5...142 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 3. august 2018 Skrevet 3. august 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg skjønner. Hva med å legge deg inn for å se om det hjelper deg? Jeg tenker at det er jo verdt å ta sjansen. Du kan jo be om å bli skrevet når du måtte ønske det. Det er jo selvfølgelig mulig at du vil bli holdt tilbake på avdelingen med bruk av tvang dersom du ønsker å skrive deg ut og de har grunnlag til å holde deg tilbake, men det vil jo så fall bare være fordi at det er til det beste for deg så det er ikke noe du burde bekymre deg over. Jeg har ikke bipolar og har da heller aldri vært manisk, men de gangene jeg har opplevd forverring av symptomer så har jeg bedt om innleggelse og latt behandlerne på avdelingen jeg er innlagt ved bestemme hvor lenge jeg skal være der. Jeg tar medisinene mine og passer på å få tilstrekkelig med mat og søvn. Jeg er også så ærlig som jeg klarer med behandleren min om hvordan jeg har det og tar i mot den hjelpen som han gir meg. Det har alltid hjulpet meg og jeg har fort blitt bedre. Anonymkode: 0aad5...142 Det er akkurat det jeg tenker også. Da må jeg følge den behandlingen de gir meg og det er nok det jeg trenger, for det her greier jeg bare ikke alene. Tusen takk for all den forståelsen du viser, det er mer verdt enn du kan tenke deg å få denne støtten fra deg! Anonymkode: 196d5...50c 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 3. august 2018 Skrevet 3. august 2018 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er akkurat det jeg tenker også. Da må jeg følge den behandlingen de gir meg og det er nok det jeg trenger, for det her greier jeg bare ikke alene. Tusen takk for all den forståelsen du viser, det er mer verdt enn du kan tenke deg å få denne støtten fra deg! Anonymkode: 196d5...50c Det er jo det beste valget, det er kanskje et vanskelig valg å ta (det er det i alle fall for meg), men noen ganger så man bare ta vanskelige valg i prosessen med å hjelpe seg selv til å bli bedre og for å få den hjelpen som man trenger for å bli bedre. Jeg håper at du klarer å be om hjelp i dag og får komme på avdelingen og blir innlagt så snart som mulig. Lykke til. Anonymkode: 0aad5...142 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 3. august 2018 Skrevet 3. august 2018 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er jo det beste valget, det er kanskje et vanskelig valg å ta (det er det i alle fall for meg), men noen ganger så man bare ta vanskelige valg i prosessen med å hjelpe seg selv til å bli bedre og for å få den hjelpen som man trenger for å bli bedre. Jeg håper at du klarer å be om hjelp i dag og får komme på avdelingen og blir innlagt så snart som mulig. Lykke til. Anonymkode: 0aad5...142 Det er akkurat sånn jeg tenker også ellers blir ting bare verre, men inntil jeg får den hjelpen jeg trenger (et par uker til) så får jeg bare hilde ut..... Anonymkode: 196d5...50c 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 3. august 2018 Skrevet 3. august 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er akkurat sånn jeg tenker også ellers blir ting bare verre, men inntil jeg får den hjelpen jeg trenger (et par uker til) så får jeg bare hilde ut..... Anonymkode: 196d5...50c Så bra. Hold ut, det blir bedre etter hvert og til slutt vil denne vanskelige tiden være et tilbakelagt kapittel som du aldri kommer tilbake til. Anonymkode: 0aad5...142 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 3. august 2018 Skrevet 3. august 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Så bra. Hold ut, det blir bedre etter hvert og til slutt vil denne vanskelige tiden være et tilbakelagt kapittel som du aldri kommer tilbake til. Anonymkode: 0aad5...142 Det trodde jeg sist også, men vips så var jeg plutselig bare der igjen.....Jeg har i det minste et mål selv om det virker håpløst å se for seg nå, men etter å ha vært igjennom dette noen ganger nå så vet jeg at det går over igjen. Det skulle vært flere som deg som virkelig bryr seg om andre mennesker, da hadde verden vært et bedre sted å leve! Anonymkode: 196d5...50c 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 3. august 2018 Skrevet 3. august 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det trodde jeg sist også, men vips så var jeg plutselig bare der igjen.....Jeg har i det minste et mål selv om det virker håpløst å se for seg nå, men etter å ha vært igjennom dette noen ganger nå så vet jeg at det går over igjen. Det skulle vært flere som deg som virkelig bryr seg om andre mennesker, da hadde verden vært et bedre sted å leve! Anonymkode: 196d5...50c Livet er fult av oppturer og nedturer. Det er jo bare slik livet er og dessverre umulig å unngå uansett hvor mye man prøver. Jeg tror personlig at glede ikke hadde eksistert uten smerte, og det samme for alle de andre positive og negative emosjonene som vi mennesker har. Takk for det som du skriver, det betyr virkelig mye. Anonymkode: 0aad5...142 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 3. august 2018 Skrevet 3. august 2018 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Livet er fult av oppturer og nedturer. Det er jo bare slik livet er og dessverre umulig å unngå uansett hvor mye man prøver. Jeg tror personlig at glede ikke hadde eksistert uten smerte, og det samme for alle de andre positive og negative emosjonene som vi mennesker har. Takk for det som du skriver, det betyr virkelig mye. Anonymkode: 0aad5...142 Akkurat det tror jeg også. Vi må ha litt motgang for å kunne sette pris på det som er bra. Det er bare for mye av det som lager problemer enten det er den ene eller andre veien. Det er fint å vite at jeg også kan være til en slags støtte 🙂 Anonymkode: 196d5...50c 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 3. august 2018 Skrevet 3. august 2018 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Akkurat det tror jeg også. Vi må ha litt motgang for å kunne sette pris på det som er bra. Det er bare for mye av det som lager problemer enten det er den ene eller andre veien. Det er fint å vite at jeg også kan være til en slags støtte 🙂 Anonymkode: 196d5...50c Det er sant det som du sier. Hvilken oppfølging får du nå om det er greit at jeg spør? Tar du medisinene dine? Anonymkode: 0aad5...142 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 4. august 2018 Skrevet 4. august 2018 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er sant det som du sier. Hvilken oppfølging får du nå om det er greit at jeg spør? Tar du medisinene dine? Anonymkode: 0aad5...142 Jeg får ikke noe oppfølging akkurat nå og jeg tar heller ikke medisinene, men jeg føler at jeg har begynt å få tilbake kontrollen så da håper jeg at det ordner seg av seg selv...... Anonymkode: 196d5...50c 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 4. august 2018 Skrevet 4. august 2018 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg får ikke noe oppfølging akkurat nå og jeg tar heller ikke medisinene, men jeg føler at jeg har begynt å få tilbake kontrollen så da håper jeg at det ordner seg av seg selv...... Anonymkode: 196d5...50c Ok, bra at du føler at du har begynt å få tilbake kontrollen. Fikk du ikke noe tilbud om oppfølgingssamtaler med fastlegen din eller AAT når du snakket med h*n? Det er samtaler som har hjulpet meg aller mest i alle fall, så du burde sterkt vurdere å ta i mot denne hjelpen og snakke ut om det som du finner vanskelig akkurat nå. Anonymkode: 0aad5...142 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 4. august 2018 Skrevet 4. august 2018 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ok, bra at du føler at du har begynt å få tilbake kontrollen. Fikk du ikke noe tilbud om oppfølgingssamtaler med fastlegen din eller AAT når du snakket med h*n? Det er samtaler som har hjulpet meg aller mest i alle fall, så du burde sterkt vurdere å ta i mot denne hjelpen og snakke ut om det som du finner vanskelig akkurat nå. Anonymkode: 0aad5...142 Jeg fikk ikke tilbud om noe oppfølging annet enn at det nærmer seg time med behandler igjen. Jeg skulle virkelig ønske at jeg hadde fått tilbud om samtaler fram til den tid for det vet jeg at roer meg, men legen nevnte ikke noe om det dessverre..... Anonymkode: 196d5...50c 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.