Gå til innhold

Hvordan takler dere sterk skam og angst...

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

... som følge av å ha sagt alt for mye som er både sårt, flaut og vanskelig å si til noen - det gjelder også til behandlere? 

Anonymkode: 1bae4...1b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Minner meg selv på at det er min indre kritiker som snakker, og at jeg ikke trenger lytte til den. 

Anonymkode: c5407...090

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

... som følge av å ha sagt alt for mye som er både sårt, flaut og vanskelig å si til noen - det gjelder også til behandlere? 

Jeg forbinder overgrep med skam, følte meg elendig lenge etter at jeg snakket med sykepleieren om det så det gjør jeg ikke igjen. Vil helst bare glemme det,men er sikker på at mye er glemt og. Det er følelsene som sitter igjen føler jeg, kroppen husker det jeg vil glemme. Så ikke noe sex liv på meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Minner meg selv på at det er min indre kritiker som snakker, og at jeg ikke trenger lytte til den. 

Anonymkode: c5407...090

Det er bare det at jeg ikke stoler på at den ikke har rett.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg klarer ikke mer, så nå stenger jeg alle sluser for godt. Har dummet meg ut fordi jeg har vært åpen og ærlig og det skal jeg aldri mer gjøre. 

Takk for svar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg klarer ikke mer, så nå stenger jeg alle sluser for godt. Har dummet meg ut fordi jeg har vært åpen og ærlig og det skal jeg aldri mer gjøre. 

Takk for svar. 

Hva er det som er så fælt da? De har sikkert hørt dette før og de har taushetsplikt, og de går ikke rundt og tenker på det. Det er bare den stunden dere snakker sammen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar. 

Hvorfor har du dummet deg ut? De er vant å høre mye rare ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Bestemmer meg for å tåle de vanskelige følelsene.

Anonymkode: 862fb...e11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Går på cafè med en venn og lar vær å gi tankene så mye næring. Flau og skamfull, so what, overlever å være det også en periode 🙂 

Anonymkode: c82a0...100

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjøre - ikke føle. Leve livet og gjøre aktiviteter akkurat slik som andre. Ikke fortape seg i følelser og negative tanker. Gjøre det en liker å holde på med. Omgås de som er bra for en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
34 minutter siden, kupton skrev:

Gjøre - ikke føle. Leve livet og gjøre aktiviteter akkurat slik som andre. Ikke fortape seg i følelser og negative tanker. Gjøre det en liker å holde på med. Omgås de som er bra for en.

For meg er det å være levende noe som innebærer også å føle. 

Anonymkode: 862fb...e11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg kan ikke bli mer enig enn det som kupton skriver. Jeg var også der at jeg følte så altfor mye og det hadde jeg rett og slett ikke godt av. Tro meg, livet blir så mye lettere å leve dersom man greier å gi litt slipp på følelsene. Når man gjør ting man liker og er med folk man liker, så bygger man seg opp på den rette måten og det kommer deg til gode i dårlige perioder også for da har du noe å "lene deg til".

Anonymkode: 2a831...52a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Har uansett ødelagt alt for mye for meg selv. Jeg traff andre mennesker jeg hygget meg i en hobby jeg hadde men jeg taklet det ikke lenger. Kjente ikke andre enn de og de jeg jobber med. Så mitt sosiale nettverk på fritiden finnes ikke lenger. 

Men takk som sagt for svar, for at dere brukte tid på meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har uansett ødelagt alt for mye for meg selv. Jeg traff andre mennesker jeg hygget meg i en hobby jeg hadde men jeg taklet det ikke lenger. Kjente ikke andre enn de og de jeg jobber med. Så mitt sosiale nettverk på fritiden finnes ikke lenger. 

Men takk som sagt for svar, for at dere brukte tid på meg. 

Husk på at bra dager kommer etter hvert som du får bygd deg opp igjen selv om det er innmari tungt når det er sånn. Forsøk å snu tankene dine, gå i terapi og fortsett med hobbyer du liker. Ikke gjør for mye, en ting av gangen og ta dagene som de er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Husk på at bra dager kommer etter hvert som du får bygd deg opp igjen selv om det er innmari tungt når det er sånn. Forsøk å snu tankene dine, gå i terapi og fortsett med hobbyer du liker. Ikke gjør for mye, en ting av gangen og ta dagene som de er.

Skal prøve så godt jeg kan. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
21 timer siden, kupton skrev:

Jeg vet at du har rett. Men jeg gjør jo mye også... hvordan skal jeg orker å gjøre mer? Begrenser seg for hva kroppen orker også, jeg orker ikke så mye som før. Før var jeg aktiv fra morgen til kveld hver eneste dag i alle år, og jeg tror det er derfor jeg klarte meg så bra som jeg gjorde, har opplevd mye vondt i livet. Skulle ønske jeg orket det i dag også.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 minutter siden, kupton skrev:

Jeg skulle utdypet litt mer. Ikke bare gjøre pliktgjøre. Også gjøre lystgjøre.

Har ikke ork til det heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tror ikke jeg har ødelagt så mye som jeg trodde. Men takk skal dere ha, skal gjøre mitt beste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...