AnonymBruker Skrevet 31. juli 2018 Del Skrevet 31. juli 2018 Har gått i behandling i mer en ti år nå og kjenner at jeg er litt lei. Behandleren har hatt ferie en måned og jeg har ikke hatt behov for å snakke. Ikke har jeg trengt å ha reserve behandler i sommerferien heller. Og for første gang siden jeg ble syk har jeg ikke hatt behov for innleggelse om sommeren. Ikke hører jeg noe stemmer heller ,bare litt støy som ikke er noe jeg bryr meg om. Er et år siden sist jeg var mye plaget med det. Og sånn sosialt fungerer jeg bedre enn noen gang etter at jeg ble syk. Tåler fint besøk ,selv om jeg ikke er noe særlig sosial. Alt dette jeg har skrevet over taler vel for at det er på tide å slutte? Men så er det den andre siden, hva om jeg får problemer med ett eller annet igjen og blir stresset. Får mer angst, blir deprimert og slutter å sove.Det siste skal ikke så mye til. Hva om stemmene blir så mange og snakker så høyt at jeg ikke hører hva folk rundt meg sier til meg.Eller de begynner å kommandere, det er det umulig å stå i mot. Hva gjør jeg da ,når jeg ikke har en behandler som kjenner meg og som jeg kanskje er trygg på . Er ikke særlig trygg få folk i utgangspunktet. Og kan få de villeste fantasier om psykiatrien,når jeg får det ille. Nei ikke enkelt dette, sånn som med alt annet , må også dette spørsmålet alltid ha to eller flere sider og jeg sliter med å finne svaret. Noen som har noen kloke tanker ? Vet jeg kunne ta det opp med behandler, men har ikke lyst til det ,ihvertfall ikke ennå. Anonymkode: 39786...b93 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2018 Del Skrevet 31. juli 2018 Hva med å ha en avtale med behandleren din der dere avtaler at du kan komme for en samtale en gang i måneden (eller oftere om du føler at du trenger det)? Har du en samtale en gang i måneden så regner jeg med at behandleren din vil legge merke til tegn eller symptomer på et eventuelt tilbakefall før du blir skikkelig dårlig. Anonymkode: 19eb5...61d 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fionys Skrevet 31. juli 2018 Del Skrevet 31. juli 2018 Jeg kommer til å slutte den dagen jeg ikke lenger drar nytte av behandlingen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2018 Del Skrevet 1. august 2018 19 timer siden, Fionys skrev: Jeg kommer til å slutte den dagen jeg ikke lenger drar nytte av behandlingen. Ja det er jo lurt,ikke noen vits å gå i behandling vis du ikke har nytte av det. Selv har jeg vel nytte av samtalene da jeg får gode råd om hvordan fungere i hverdagen. Anonymkode: 39786...b93 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2018 Del Skrevet 1. august 2018 På 31.7.2018 den 6.29, AnonymBruker skrev: Hva med å ha en avtale med behandleren din der dere avtaler at du kan komme for en samtale en gang i måneden (eller oftere om du føler at du trenger det)? Har du en samtale en gang i måneden så regner jeg med at behandleren din vil legge merke til tegn eller symptomer på et eventuelt tilbakefall før du blir skikkelig dårlig. Anonymkode: 19eb5...61d Ja det er jo en god idé, hadde vært deilig med time bare en gang i måneden. Samtidig så kunne det være litt for lenge imellom kanskje, da jeg har det med å bli syk ganske fort .Og når det skjer kan jeg bli ganske så skeptisk sk til alle . Nå begynner snart behandlingen opp etter ferien, så kanskje behandler har noen ny plan for høsten. Anonymkode: 39786...b93 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fionys Skrevet 1. august 2018 Del Skrevet 1. august 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja det er jo en god idé, hadde vært deilig med time bare en gang i måneden. Samtidig så kunne det være litt for lenge imellom kanskje, da jeg har det med å bli syk ganske fort .Og når det skjer kan jeg bli ganske så skeptisk sk til alle . Nå begynner snart behandlingen opp etter ferien, så kanskje behandler har noen ny plan for høsten. Anonymkode: 39786...b93 Ut i fra det du skriver her så høres det ut som om du ikke er klar for å avslutte behandling og at du fremdeles har behov for den. Siden du blir syk så fort så er det nok best å fortsett slik du gjør. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2018 Del Skrevet 1. august 2018 14 timer siden, Fionys skrev: Ut i fra det du skriver her så høres det ut som om du ikke er klar for å avslutte behandling og at du fremdeles har behov for den. Siden du blir syk så fort så er det nok best å fortsett slik du gjør. Ja kanskje du har rett i det ,er så vanskelig å finne ut av dette og egentlig alt annet også. Alle spørsmål jeg stiller meg selv synes og ha to svar som alltid er motsatt av hverandre, vis du skjønner hva jeg mener. Finnes det folk som aldri blir ferdig behandlet? Anonymkode: 39786...b93 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.