AnonymBruker Skrevet 31. juli 2018 Del Skrevet 31. juli 2018 Jeg skjønner at det er et vanskelig spørsmål å gi noe konkret svar på, men jeg tar sjansen og spør likevel. Når jeg har time med fastlegen min så tenker jeg å ta opp symptomene jeg opplever samt det at jeg har tenkt mye på å ta selvmord i det siste. Symptomene jeg opplever er i hovedsak det at jeg føler meg overvåket, at jeg føler det som om jeg eksisterer i en drøm og at jeg føler at jeg og verden ikke er ekte. Jeg har samlet så godt som alle tablettene jeg har fått det siste året og jeg tenker også å blande de med alkohol. Jeg tenker også å si til han hvor vanskelig det har vært for meg å søke hjelp i stedet for å ta alle tablettene som jeg har samlet for å ta mitt eget liv. Jeg har forøvrig vært tvangsinnlagt før, både på grunnlag av suicidrisiko og på grunnlag av psykose. Det er aller første timen jeg har med denne fastlegen og jeg har aldri hverken møtt eller snakket med han før, slik jeg ser det øker det kanskje sjansen for tvangsinnleggelse? Med tanke på at han ikke kjenner meg i det hele tatt. Anonymkode: e6f3b...6e2 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stjernestøv Skrevet 31. juli 2018 Del Skrevet 31. juli 2018 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg skjønner at det er et vanskelig spørsmål å gi noe konkret svar på, men jeg tar sjansen og spør likevel. Når jeg har time med fastlegen min så tenker jeg å ta opp symptomene jeg opplever samt det at jeg har tenkt mye på å ta selvmord i det siste. Symptomene jeg opplever er i hovedsak det at jeg føler meg overvåket, at jeg føler det som om jeg eksisterer i en drøm og at jeg føler at jeg og verden ikke er ekte. Jeg har samlet så godt som alle tablettene jeg har fått det siste året og jeg tenker også å blande de med alkohol. Jeg tenker også å si til han hvor vanskelig det har vært for meg å søke hjelp i stedet for å ta alle tablettene som jeg har samlet for å ta mitt eget liv. Jeg har forøvrig vært tvangsinnlagt før, både på grunnlag av suicidrisiko og på grunnlag av psykose. Det er aller første timen jeg har med denne fastlegen og jeg har aldri hverken møtt eller snakket med han før, slik jeg ser det øker det kanskje sjansen for tvangsinnleggelse? Med tanke på at han ikke kjenner meg i det hele tatt. Anonymkode: e6f3b...6e2 Hvorfor ikke legge seg inn frivillig? Det må da være mye bedre? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2018 Del Skrevet 31. juli 2018 2 minutter siden, stjernestøv skrev: Hvorfor ikke legge seg inn frivillig? Det må da være mye bedre? Jeg har vært innlagt så mange ganger at jeg vet at det å være innlagt ikke hjelper meg, om noe i det hele tatt så forverrer det bare tilstanden min. Jeg er ekstremt sta og bruker alle muligheter jeg har til å nekte, derfor. Anonymkode: e6f3b...6e2 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stjernestøv Skrevet 31. juli 2018 Del Skrevet 31. juli 2018 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har vært innlagt så mange ganger at jeg vet at det å være innlagt ikke hjelper meg, om noe i det hele tatt så forverrer det bare tilstanden min. Jeg er ekstremt sta og bruker alle muligheter jeg har til å nekte, derfor. Anonymkode: e6f3b...6e2 Ok. Er ekstremt sta jeg også så jeg forstår, det hjelper ikke å være innlagt nei...enig der. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2018 Del Skrevet 31. juli 2018 Du risikerer å bli tvangsinnlagt om legen vurderer deg som akutt suicidal. Så blir det opp til deg å overbevise ham om at du ikke er det. Understrek at du valgte å søke hjelp i stedet for å ta pillene. Det er jo det du gjør. Hva slags hjelp ønsker du? Anonymkode: ffbb3...872 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2018 Del Skrevet 31. juli 2018 1 time siden, stjernestøv skrev: Ok. Er ekstremt sta jeg også så jeg forstår, det hjelper ikke å være innlagt nei...enig der. Takk. Anonymkode: e6f3b...6e2 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2018 Del Skrevet 31. juli 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du risikerer å bli tvangsinnlagt om legen vurderer deg som akutt suicidal. Så blir det opp til deg å overbevise ham om at du ikke er det. Understrek at du valgte å søke hjelp i stedet for å ta pillene. Det er jo det du gjør. Hva slags hjelp ønsker du? Anonymkode: ffbb3...872 Det skjønner jeg jo, det jeg spør om er hvor stor sannsynlighet det er for tvangsinnleggelse. Jeg ønsker hjelp i form av samtaleterapi med psykolog. Anonymkode: e6f3b...6e2 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2018 Del Skrevet 31. juli 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det skjønner jeg jo, det jeg spør om er hvor stor sannsynlighet det er for tvangsinnleggelse. Jeg ønsker hjelp i form av samtaleterapi med psykolog. Anonymkode: e6f3b...6e2 Dersom du ønsker hjelp i form av samtaleterapi med psykolog, og ikke en innleggelse, så bør ikke det være vanskelig å få til - så fremt du samtidig velger å kvitte deg med medikamentene som du aktivt samler opp. Du kan ikke gå til en ny lege og si at du har planene og midlene klare for å begå selvmord og du mener du er psykotisk, men du er ikke villig til å redusere risikoen for at det skal ende fatalt - og samtidig forvente at vedkommende ikke oppfatter det som om du egentlig ber om en tvangsinnleggelse. Anonymkode: 28204...40e 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2018 Del Skrevet 31. juli 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det skjønner jeg jo, det jeg spør om er hvor stor sannsynlighet det er for tvangsinnleggelse. Jeg ønsker hjelp i form av samtaleterapi med psykolog. Anonymkode: e6f3b...6e2 Det er umulig for oss å angi sannsynlighet. Det blir opp til legens vurdering, basert på hvordan han opplever deg. Anonymkode: ffbb3...872 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2018 Del Skrevet 31. juli 2018 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dersom du ønsker hjelp i form av samtaleterapi med psykolog, og ikke en innleggelse, så bør ikke det være vanskelig å få til - så fremt du samtidig velger å kvitte deg med medikamentene som du aktivt samler opp. Du kan ikke gå til en ny lege og si at du har planene og midlene klare for å begå selvmord og du mener du er psykotisk, men du er ikke villig til å redusere risikoen for at det skal ende fatalt - og samtidig forvente at vedkommende ikke oppfatter det som om du egentlig ber om en tvangsinnleggelse. Anonymkode: 28204...40e Jeg skjønner. Jeg tenker at det er best å være ærlig og at jeg kanskje kan få raskere hjelp dersom han vet hvor ille jeg egentlig har det. Jeg kommer ikke til å si at jeg mener at jeg er psykotisk, men jeg regner med at det er overveiende sannsynlig for at han tolker symptomene jeg opplever som det. Grunnen til at jeg tror det er at sist jeg hadde disse symptomene så sa psykiateren som var behandleren min at jeg var det. Anonymkode: e6f3b...6e2 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2018 Del Skrevet 31. juli 2018 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er umulig for oss å angi sannsynlighet. Det blir opp til legens vurdering, basert på hvordan han opplever deg. Anonymkode: ffbb3...872 Skjønner. Anonymkode: e6f3b...6e2 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2018 Del Skrevet 1. august 2018 Jeg er nesten litt sjokkert. Jeg var hos fastlegen for noen timer siden og han sa at jeg var langt unna en tvangsinnleggelse. Han henviste meg til AAT som jeg nettopp har snakket med. De skulle sende henvisning til poliklinikken og ville la meg være i fred, slik som jeg ønsker. Anonymkode: e6f3b...6e2 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2018 Del Skrevet 1. august 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er nesten litt sjokkert. Jeg var hos fastlegen for noen timer siden og han sa at jeg var langt unna en tvangsinnleggelse. Han henviste meg til AAT som jeg nettopp har snakket med. De skulle sende henvisning til poliklinikken og ville la meg være i fred, slik som jeg ønsker. Anonymkode: e6f3b...6e2 Så bra! Håper du får god hjelp framover. Anonymkode: ffbb3...872 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2018 Del Skrevet 1. august 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Så bra! Håper du får god hjelp framover. Anonymkode: ffbb3...872 Takk! Det håper jeg óg. Anonymkode: e6f3b...6e2 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stjernestøv Skrevet 1. august 2018 Del Skrevet 1. august 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er nesten litt sjokkert. Jeg var hos fastlegen for noen timer siden og han sa at jeg var langt unna en tvangsinnleggelse. Han henviste meg til AAT som jeg nettopp har snakket med. De skulle sende henvisning til poliklinikken og ville la meg være i fred, slik som jeg ønsker. Anonymkode: e6f3b...6e2 Det var godt å høre at det gikk så bra. Ikke alle leger tvangsinnlegger folk,det spørs vel hvem man treffer på. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2018 Del Skrevet 1. august 2018 17 minutter siden, stjernestøv skrev: Det var godt å høre at det gikk så bra. Ikke alle leger tvangsinnlegger folk,det spørs vel hvem man treffer på. Ja, det gikk i alle fall mye bedre enn det jeg forventet. Det er jo sant, men jeg har egentlig inntrykk av at de fleste vil gjøre det. Men han hadde jobbet en del i psykiatrien, så det kan jo hende at det var derfor han valgte å ikke gjøre det. Anonymkode: e6f3b...6e2 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stjernestøv Skrevet 1. august 2018 Del Skrevet 1. august 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja, det gikk i alle fall mye bedre enn det jeg forventet. Det er jo sant, men jeg har egentlig inntrykk av at de fleste vil gjøre det. Men han hadde jobbet en del i psykiatrien, så det kan jo hende at det var derfor han valgte å ikke gjøre det. Anonymkode: e6f3b...6e2 Jeg har vært skikkelig dårlig mange ganger, det de kaller psykotisk. Har aldri blitt tvangsinnlagt. Når jeg ser tilbake var det en gang jeg burde blitt det, jeg skjønte ikke hva som foregikk og spiste ikke heller og var så dårlig. Jeg var sånn lenge, det kunne vært unngått hvis jeg fikk skikkelig hjelp. Det var et Helvete for meg å leve i,men ingen tok tak i det. Så tror noen ganger det er nødvendig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2018 Del Skrevet 1. august 2018 14 minutter siden, stjernestøv skrev: Jeg har vært skikkelig dårlig mange ganger, det de kaller psykotisk. Har aldri blitt tvangsinnlagt. Når jeg ser tilbake var det en gang jeg burde blitt det, jeg skjønte ikke hva som foregikk og spiste ikke heller og var så dårlig. Jeg var sånn lenge, det kunne vært unngått hvis jeg fikk skikkelig hjelp. Det var et Helvete for meg å leve i,men ingen tok tak i det. Så tror noen ganger det er nødvendig. Ja, du har vel muligens rett i det, det er bare så utrolig vanskelig å se selv. Anonymkode: e6f3b...6e2 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stjernestøv Skrevet 1. august 2018 Del Skrevet 1. august 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ja, du har vel muligens rett i det, det er bare så utrolig vanskelig å se selv. Anonymkode: e6f3b...6e2 Ja på den tiden så jeg det ikke selv, det eneste jeg visste var at jeg holdt på å visne/dø. Var til lege mange ganger da for jeg trodde jeg var fysisk dødssyk...det føltes sånn. Verken før eller etter har jeg vært så dårlig som da,på modum mente de noen burde ha reagert...familie eller hjelpeapparatet. Men de lot meg ligge der å dø, det er tungt å tenke på i dag. Skal innrømme at da var jeg nok psykotisk,og snakket jo til psykologen om ufoer og diverse andre ting. Men hun jobbet på et familiekontor,men hun tok kontakt med en psykiater. Det hjalp ikke,de lot meg dø for jeg klarte ikke ta ansvar for meg selv lenger. Ser du ikke slike ting i ettertid? At du har vært skikkelig syk? Kunne jo ha dødd av underernæring også, så de lot meg dø alle sammen. Det er skremmende. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2018 Del Skrevet 1. august 2018 14 minutter siden, stjernestøv skrev: Ja på den tiden så jeg det ikke selv, det eneste jeg visste var at jeg holdt på å visne/dø. Var til lege mange ganger da for jeg trodde jeg var fysisk dødssyk...det føltes sånn. Verken før eller etter har jeg vært så dårlig som da,på modum mente de noen burde ha reagert...familie eller hjelpeapparatet. Men de lot meg ligge der å dø, det er tungt å tenke på i dag. Skal innrømme at da var jeg nok psykotisk,og snakket jo til psykologen om ufoer og diverse andre ting. Men hun jobbet på et familiekontor,men hun tok kontakt med en psykiater. Det hjalp ikke,de lot meg dø for jeg klarte ikke ta ansvar for meg selv lenger. Ser du ikke slike ting i ettertid? At du har vært skikkelig syk? Kunne jo ha dødd av underernæring også, så de lot meg dø alle sammen. Det er skremmende. Ja, det er jo egentlig akkurat slik som du sier, man ser det ikke selv. Jeg innser jo slike ting i ettertid, at jeg har vært veldig syk og at tvangsinnleggelse kanskje var den beste løsningen, men det er jo likevel ganske vanskelig å innrømme det (selvom det for så vidt er det jeg nettopp har gjort). Anonymkode: e6f3b...6e2 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.