Gå til innhold

Å få skrvet ut kopi av somatisk journal på DPS?


FjellOgDalar

Anbefalte innlegg

FjellOgDalar

Jeg har tenkt litt, og ser at det å få lest journalen for en innleggelse på alvorlig indikasjon er nødvendig for å få bearbeidet det som hendte. Siden dette var et stygt selvmordsforsøk, ble jeg gjort oppmerksom på (igjennom pårørende) at hhv. min behandle og psykiaterr på DPS leste journalen min jevnlig så lenge jeg jeg var innlagt.

Nå har jeg imidlertid ny behandler, som kun har jobbet på DPS i tre mnd. Jeg spurte henne sist jeg var der om de kunne ordne slikt fra DPS, og da sa hun at det hadde de ikke tilgang til. Dette syntes jeg var litt merkelig, da jeg en gang f.eks. kunne se hva en jeg spesialist hadde skrevet FØR en sammenfatttet epikrise havnet i min postkasse (sykehuset "mitt" er raske med å sende epikrisekopier selv uoppfordret, bloprøver som var rekvirert av fastlegen kunne de se. Dermed synes jeg det er litt merkelig de ikke kan hjelpe meg med en journal fra somatikken. De sorterer jo under samme HF.

Er systemet fortsatt så tungvint at man må søke skriftlig pr post, eller finnes det noe sted på nettet jeg kan ordne det? Jeg synes det er tungvint å måtte sende en søknad på papir...Jeg måtte i sin tid gjøre det for å få en annen journal, men den kom fra et annet HF et annet sted i landet. Dessuten er det mange år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Min behandler har også sagt det at de ikke har tilgang til den somatiske sykehusjournalen, så jeg tror nok at det stemmer. Jeg tror du kan søke om innsyn i journalen din via e-post, jeg har ikke gjort det selv, men vet at andre har gjort det og fått det godkjent.

Anonymkode: f3313...273

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har ikke med tilgang å gjøre. Det har med at en ikke utleverer "andres" journal. Hvorfor ikke sende en epost til somatisk avdeling og be om journal? Det tar kortere tid enn det tok å skrive startinnlegget i denne tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FjellOgDalar

Hei, takk for svar.

Er e-post regnet som sikkert nok? Sist måtte jeg sende en formell, signert søknad. Men det er som sagt noen år siden og fra et annet HF. Vet ikke om det har noe å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Posten fra deg til sykehuset trenger ikke være så "sikker". Du skal jo bare skrive at du ber om å få tilsendt epikrise/journal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...