AnonymBruker Skrevet 1. august 2018 Del Skrevet 1. august 2018 Jeg snakket nettopp med noen på sidetmedord.no sin chat og fikk til svar at h*n ikke så noen annen mulighet enn å kontakte politiet så de fikk sporet meg. Mente h*n virkelig det eller sa h*n det bare for å skremme meg? Hva faen gjør jeg nå da? Tar det lang tid før politiet finner ut hvem jeg er og kontakter meg? Jeg spurte bare om hvor mye piller og alkohol jeg måtte svelge da jeg planla å ta mitt eget liv, jeg har jo engang ikke gjort det ennå? Kommer politiet virkelig til å ta henvendelsen deres seriøst? Anonymkode: 2878e...cdb 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2018 Del Skrevet 1. august 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg snakket nettopp med noen på sidetmedord.no sin chat og fikk til svar at h*n ikke så noen annen mulighet enn å kontakte politiet så de fikk sporet meg. Mente h*n virkelig det eller sa h*n det bare for å skremme meg? Hva faen gjør jeg nå da? Tar det lang tid før politiet finner ut hvem jeg er og kontakter meg? Jeg spurte bare om hvor mye piller og alkohol jeg måtte svelge da jeg planla å ta mitt eget liv, jeg har jo engang ikke gjort det ennå? Kommer politiet virkelig til å ta henvendelsen deres seriøst? Anonymkode: 2878e...cdb Du kan ikke regne med at politiet finner deg på grunnlag av dette. Hva trodde du sidetmedord-folkene skulle si når du ba om hjelp til å ta livet av deg? Anonymkode: a0d73...c7c 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2018 Del Skrevet 1. august 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Du kan ikke regne med at politiet finner deg på grunnlag av dette. Hva trodde du sidetmedord-folkene skulle si når du ba om hjelp til å ta livet av deg? Anonymkode: a0d73...c7c Så bra. De finner meg altså mest sannsynlig ikke? Kan de ikke spore ip-adressen min da? Jeg vet ikke helt hva jeg tenkte, men det var ganske dumt tenkt egentlig. Anonymkode: 2878e...cdb 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FjellOgDalar Skrevet 1. august 2018 Del Skrevet 1. august 2018 Tja, det er ikke godt å si. Kan hende de ønsket å rådføre seg, men om de ikke kjenner fullt navn, blir det en mer komplisert sak å finne fram til deg. Det er mulig de kan spore IP-adressen, men da skal det nok en god del til før politiet ser på det som nødvendig å oppspore deg. Jeg har selv vært helt ærlig med sidetmedord via meldingstjenesten deres. De var de eneste jeg klarte å fortelle om dyp fortvilelse, en følelse av ikke å bli tatt på alvor. Jeg ga de min selvmordsplan i detaljer, og de vet hvilken kommune jeg bor i - dog ikke navnet mitt. Dessverre holdt jeg ord, og iverksatte selvmordsforsøket. Mener å huske at de i sin tid skrev noe om at de egentlig hadde lite å stille opp selv ved svært stor bekymring utover å være på tilbudssiden, ,gi meg råd om hvordan jeg kunne snakke med behandleren min osv. Men kommer det for langt, tror jeg det skal en del til å stoppe folk med et desperat ønske om å avslutte det hele. Om man har bestemt seg (uansett vei, om det lykkes eller mislykkes), og man kanskje ikke føler seg tatt seriøst eller å forklare behandler hvor ille det faktisk er - så er det ikke så mye man kan stille opp med. Politiet kan få deg framstilt for en legevaktslege som vil avgjøre om det er grunnlag for å legge inn. Hva som så gjøres, vil avhenge av den aktuelle situasjonen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2018 Del Skrevet 1. august 2018 2 minutter siden, FjellOgDalar skrev: Tja, det er ikke godt å si. Kan hende de ønsket å rådføre seg, men om de ikke kjenner fullt navn, blir det en mer komplisert sak å finne fram til deg. Det er mulig de kan spore IP-adressen, men da skal det nok en god del til før politiet ser på det som nødvendig å oppspore deg. Jeg har selv vært helt ærlig med sidetmedord via meldingstjenesten deres. De var de eneste jeg klarte å fortelle om dyp fortvilelse, en følelse av ikke å bli tatt på alvor. Jeg ga de min selvmordsplan i detaljer, og de vet hvilken kommune jeg bor i - dog ikke navnet mitt. Dessverre holdt jeg ord, og iverksatte selvmordsforsøket. Mener å huske at de i sin tid skrev noe om at de egentlig hadde lite å stille opp selv ved svært stor bekymring utover å være på tilbudssiden, ,gi meg råd om hvordan jeg kunne snakke med behandleren min osv. Men kommer det for langt, tror jeg det skal en del til å stoppe folk med et desperat ønske om å avslutte det hele. Om man har bestemt seg (uansett vei, om det lykkes eller mislykkes), og man kanskje ikke føler seg tatt seriøst eller å forklare behandler hvor ille det faktisk er - så er det ikke så mye man kan stille opp med. Politiet kan få deg framstilt for en legevaktslege som vil avgjøre om det er grunnlag for å legge inn. Hva som så gjøres, vil avhenge av den aktuelle situasjonen. Leit å høre at du også har vært her. Jeg har ikke oppgitt noe informasjon utenom hva jeg har planer om å gjøre. Så det er vel trolig at politiet ikke vil ta henvendelsen deres så seriøst i og med at jeg faktisk ikke har gjennomført planen ennå? Anonymkode: 2878e...cdb 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FjellOgDalar Skrevet 1. august 2018 Del Skrevet 1. august 2018 Når var du på chatten? Tror du ville hørt ganske raskt fra politiet. Prøv heller å få deg litt søvn om du klarer. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2018 Del Skrevet 1. august 2018 Akkurat nå, FjellOgDalar skrev: Når var du på chatten? Tror du ville hørt ganske raskt fra politiet. Prøv heller å få deg litt søvn om du klarer. For litt over en time siden. Anonymkode: 2878e...cdb 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2018 Del Skrevet 1. august 2018 1 minutt siden, FjellOgDalar skrev: Når var du på chatten? Tror du ville hørt ganske raskt fra politiet. Prøv heller å få deg litt søvn om du klarer. Jeg tenker at dersom de hadde planer om å komme på døren og ikke ringe meg først så kan de være at de har problemer med å finne meg da jeg nettopp har flyttet. Anonymkode: 2878e...cdb 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FjellOgDalar Skrevet 1. august 2018 Del Skrevet 1. august 2018 Jeg har aldri brukt chatten, men meldingstjenesten. Man sender inn melding som en slags mail, som de svarer på enten ila. den kommende dagen eller neste. Så dette er mer for den tålmodige. Synes svarene jeg får der virker vel gjennomtenkte. Så er det en fast liten gjeng man føler man blir litt kjent med etter hvert. Synes denne tjenesten har vært en kjempehjelp i perioder, fordi det muliggjør å skrive lange innlegg. Noen ganger har jeg snakket med krisetelefonen, men aldri opplevd å få politi på døra selv om jeg har snakket om temmelig selvdestruktiv atferd. En kommunal krisetelefon derimot... De gjorde det jeg for å være litt musikalsk kaller en gedigen misforståelse, men de visste hvem jeg er og så hvilket nr. jeg ringte fra. Så et kvarter etter at jeg la på, så jeg både politi og ambulanse komme sigende utenfor vinduet. Ikke særlig gøy. På legevakta ble jeg bare ikke hørt på, og to cut it short. Det kostet meg en helg på skjerma, fordi det ikke kom noen overleger som kjente meg før mandag. Så jeg ville nok vært mer forsiktig med sånne kommunale linjer, hvor man nok blir husket for innringingene sine. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2018 Del Skrevet 1. august 2018 1 minutt siden, FjellOgDalar skrev: Jeg har aldri brukt chatten, men meldingstjenesten. Man sender inn melding som en slags mail, som de svarer på enten ila. den kommende dagen eller neste. Så dette er mer for den tålmodige. Synes svarene jeg får der virker vel gjennomtenkte. Så er det en fast liten gjeng man føler man blir litt kjent med etter hvert. Synes denne tjenesten har vært en kjempehjelp i perioder, fordi det muliggjør å skrive lange innlegg. Noen ganger har jeg snakket med krisetelefonen, men aldri opplevd å få politi på døra selv om jeg har snakket om temmelig selvdestruktiv atferd. En kommunal krisetelefon derimot... De gjorde det jeg for å være litt musikalsk kaller en gedigen misforståelse, men de visste hvem jeg er og så hvilket nr. jeg ringte fra. Så et kvarter etter at jeg la på, så jeg både politi og ambulanse komme sigende utenfor vinduet. Ikke særlig gøy. På legevakta ble jeg bare ikke hørt på, og to cut it short. Det kostet meg en helg på skjerma, fordi det ikke kom noen overleger som kjente meg før mandag. Så jeg ville nok vært mer forsiktig med sånne kommunale linjer, hvor man nok blir husket for innringingene sine. Skjønner. Det var chatten jeg brukte, å vente på svar har jeg aldri tålmodighet nok til. Det er jo på en måte bra at politiet tar slike henvendelser alvorlig, men jeg håper likevel at jeg slepper det å få ambulanse og politiet på døren. Som du sier så er det ikke noe særlig gøy. Anonymkode: 2878e...cdb 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2018 Del Skrevet 1. august 2018 Jeg er så nervøs for at de kommer at jeg tviler på at jeg kommer til å klare å sove noe i natt eller de neste nettene forøvrig. Anonymkode: 2878e...cdb 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2018 Del Skrevet 2. august 2018 Ville bare oppdatere og si at jeg ikke har hørt fra politiet ennå, så da hører jeg vel mest sannsynlig aldri fra dem heldigvis. Anonymkode: 2878e...cdb 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kupton Skrevet 2. august 2018 Del Skrevet 2. august 2018 Kanskje du lærer av dette. Om en må fortelle andre om slikt, må en forvente at noen tar det på alvor. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2018 Del Skrevet 2. august 2018 1 minutt siden, kupton skrev: Kanskje du lærer av dette. Om en må fortelle andre om slikt, må en forvente at noen tar det på alvor. Ja, jeg har lært av det. Men jeg har alt prøvd å søke hjelp hos både fastlege og AAT tidligere og sa akkurat det samme til de, at jeg hadde planer om å gjennomføre selvmord ved å ta alle pillene jeg hadde og blande dem med alkohol. Men ingen av dem tok det alvorlig eller så til å bry seg noe nevneverdig om det dessverre. Jeg vet virkelig ikke hva annet jeg kan gjøre da. Anonymkode: 2878e...cdb 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kupton Skrevet 2. august 2018 Del Skrevet 2. august 2018 Hva er det du ønsker at de skal gjøre? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2018 Del Skrevet 2. august 2018 18 minutter siden, kupton skrev: Hva er det du ønsker at de skal gjøre? Jeg ønsker at de skal få time hos psykolog til meg. De har jo sendt henvisning, men jeg fikk beskjed om at det tok minst en måned før jeg får svar og at de ikke visste om at jeg kom til å komme inn og få en psykolog. Anonymkode: 2878e...cdb 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
emilie321 Skrevet 2. august 2018 Del Skrevet 2. august 2018 Har selv ringt mental helse hjelpetelefon å sagt at jeg ønsket å ta mitt eget liv. De kontaktet da legevakten som igjen ringte meg opp. Fikk da beskjed om at det kom en taxi å hentet meg for legen ville prate med meg. Legen tok seg god tid og vi fant en løsning. (Ikke innleggelse eller mer piller) Min erfaring er at jeg får best hjelp når jeg greier å si hva jeg trenger og så greier å samarbeide på en konstruktiv måte. De gangene jeg har "tullet" med piller har jeg egentlig bare tatt flere skritt tilbake (men det skjønte jeg ikke der og da) Dette er nå flere år siden og nå har jeg det sjeldent slik. Så det går an å få det bedre, må bare ikke gi opp. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2018 Del Skrevet 2. august 2018 Akkurat nå, emilie321 skrev: Har selv ringt mental helse hjelpetelefon å sagt at jeg ønsket å ta mitt eget liv. De kontaktet da legevakten som igjen ringte meg opp. Fikk da beskjed om at det kom en taxi å hentet meg for legen ville prate med meg. Legen tok seg god tid og vi fant en løsning. (Ikke innleggelse eller mer piller) Min erfaring er at jeg får best hjelp når jeg greier å si hva jeg trenger og så greier å samarbeide på en konstruktiv måte. De gangene jeg har "tullet" med piller har jeg egentlig bare tatt flere skritt tilbake (men det skjønte jeg ikke der og da) Dette er nå flere år siden og nå har jeg det sjeldent slik. Så det går an å få det bedre, må bare ikke gi opp. Så godt å høre at du fikk hjelp. Husker du om det tok lang tid fra du snakket med hjelpetelefonen og til du fikk telefonen fra legevakten? Jeg har ennå ikke hørt noe, så jeg håper på at de ikke prioriterer saken og heller ikke kommer til å oppsøke meg. Anonymkode: 2878e...cdb 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
emilie321 Skrevet 2. august 2018 Del Skrevet 2. august 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Så godt å høre at du fikk hjelp. Husker du om det tok lang tid fra du snakket med hjelpetelefonen og til du fikk telefonen fra legevakten? Jeg har ennå ikke hørt noe, så jeg håper på at de ikke prioriterer saken og heller ikke kommer til å oppsøke meg. Anonymkode: 2878e...cdb Telefonen fra legevakten kom fort. Husker ikke helt antall minutter for det er noen år siden, men det tok nok ikke lenger tid enn 15-20 min. Håper du føler deg bedre i dag. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2018 Del Skrevet 2. august 2018 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Så bra. De finner meg altså mest sannsynlig ikke? Kan de ikke spore ip-adressen min da? Jo, det kan de. Politiet kan få utlevert informasjon om hvem som "eier" ip-adressen. Men det sier strengt tatt ikke dette er deg. Anonymkode: 192ba...292 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.