Gå til innhold

Selvskadet inne på psykiatrisk avdeling??

Kvitr

Anbefalte innlegg

Var innlagt på psykiatrisk tidligere å rispet meg på armene opptil flere ganger mens jeg var innlagt. Ingen så noe om at jeg kan bli kastet ut derifra men kan bli sendt til en annen plass.

Flere som har kuttet eller rispet seg mens de har vært innlagt? Hva skjedde så?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ja, jeg har også selvskadet en gang jeg var innlagt på psykiatrisk akuttavdeling. Med meg var det også slik at ingen fant det ut, selv om de hadde mistanke om det. Jeg hadde gjemt det som jeg brukte til å selvskade meg med under puten på sengen og da kontaktpersonen min på avdelingen skulle bytte på sengetrekket på sengen fant hun det som jeg hadde gjemt. Hun konfronterte meg med det og spurte om å få se på armene mine. Jeg strakte da ut begge armene, men uten å trekke opp ermene på genseren. Da sa hun til meg: "jeg stoler på deg når du sier at du ikke har kuttet deg" før hun tok med seg objektet jeg hadde brukt og gikk. Senere samme dag da jeg hadde samtale med psykiateren som var behandleren min på avdelingen tok hun det opp med ham og sa at jeg hadde gjemt et objekt til å selvskade meg med i tilfelle at jeg kjente at jeg hadde et behov for å skade meg, men at jeg ikke hadde brukt det og at det var jo bra. Synes det var veldig dumt at hun ikke tok saken lenger og forlangte å at jeg trakk opp ermene på genserne så hun fikk se på armene mine ordentlig, jeg skjønner virkelig ikke hvorfor hun valgte å ikke gjøre det.

Anonymkode: 672cb...cb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, kupton skrev:

Mange har gjort det. Ingen sensasjon. Kun uhensiktsmessig.

Det er jo en form for mestringsstrategi og oppleves jo som oftest som hensiktsmessig for den som gjennomfører det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo en form for mestringsstrategi og oppleves jo som oftest som hensiktsmessig for den som gjennomfører det?

Hensiktsmessig på kort sikt, på linje med å tisse i buksa for å holde varmen. Hjelper der og da, men blir fort bare verre. 

Anonymkode: 8800a...4ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mange selvskadere opplever ikke sin selvskading som hensiktsmessig eller konstruktiv. Snarere en form for hjelpeløshet og manglende språk. 

Anonymkode: d5cd9...cb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muligens hensiktsmessig i nuet. Den viktigste del av egostyrken er å kunne velge det som er mest hensiktsmessig på lang sikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Mange selvskadere opplever ikke sin selvskading som hensiktsmessig eller konstruktiv. Snarere en form for hjelpeløshet og manglende språk. 

Skjønner, det er slik jeg opplever det, som en hensiktsmessig mestringsstrategi. Så jeg trodde at det kanskje var slik noen av de andre som selvskader også føler det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner, det er slik jeg opplever det, som en hensiktsmessig mestringsstrategi. Så jeg trodde at det kanskje var slik noen av de andre som selvskader også føler det.

Helt sikker _noen_, men ikke _alle_.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er ikke lett å la det vare å skade seg. Jeg liker ikke kroppen min og meg selv og det er kanskje en grunn for det men det er ikke umulig å bli kvitt det. Det var 27 år mellom begge selvskader. Min siste tilbakefall hadde jeg for fire uker siden. Jeg hadde nok krefter å stoppe det før det blir verre. Det fins andre veger.

Anonymkode: ed1fd...9f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...