Gå til innhold

Meg med levaxinen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei. 

Meg med levaxinen og overdosene jeg tok av den. Jeg skrev meg ut dagen etter på DPS. Det var ikke grunnlag for tvang. Vi skal heller vurdere frivillig innleggelse neste uke eller noe. 

Jeg tok nye blodprøver igår som jeg ikke vet svaret på enda. 

Men jeg sliter litt med pulsen. Den kan plutselig fyke rett opp i mellom 110 - 130 ved den minste bevegelse. Også roer det seg når jeg legger meg ned. Den føles som om den banker litt uregelmessig og. Hvor lang tid kan det går før pulsen justerer seg på stabilt nivå? 

Anonymkode: ec26f...9a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du har uregelmessig og rask puls skal du gå til legen og ta et EKG for å utelukke at du har atrieflimmer. Det må behandles på en spesiell måte.

For å få en viss indikasjon selv kan du kjenne på pulsen din. Er det en regelmessig grunnrytme men bare ett og annet «overhopp» eller dobbeltslag, er det sannsynligvis ufarlige ekstraslag. Hvis du ikke kan kjenne noen grunnrytme men pulsen er «uregelmessig uregelmessig» har du sannsynligvis atrieflimmer.

Du må nok en tur til legen, for ut fra hva du skriver, mistenker jeg at du har atrieflimmer.

Endret av issomethingwrong
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Legen har skrevet, etter undersøkelse mandag: 

cor: tidvis uregelmessig aksjon samt pulsdeficit. Rene toner, ingen bilyder. Puls er uregelmessig. 

Og siden ikke noe mer ble gjort kan jeg ikke forstå at jeg er blitt verre siden jeg ikke tar levaxin nå? 

Men skal prøve å sjekke egenundersøkelse slik du beskriver. 

Tusen takk for svar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Men har det noe å si at pulsen går ned og kjennes Ok ut ved hvile, men går i «galopp»  ved den minste anstrengelse? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Og hvorfor går TSH ytterligere ned når jeg ikke har tatt levaxin? Fra 0,03 første prøve til 0,01 nå sist. Men Ft4 er gått videre ned men forstått for høy. Trodde TSH ville stige. Eller er det bare noe som «henger igjen»? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@kupton her trenger jeg litt bistand. Tolker du dette som behandlingskrevende atrieflimmer eller bare ekstraslag? 

Til TS: TSH kommer til å holde seg lav, og T4 høy, til konsentrasjonen av medisinen har blitt på et fornuftig nivå. Optimalt sett synes jeg du burde fått betablokker en periode. Om TSH er 0,01 eller 0,03 kan være alt fra tilfeldigheter til målefeil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...