AnonymBruker Skrevet 3. august 2018 Del Skrevet 3. august 2018 Har gått på zoloft 50 mg i 2 måneder nå. Jeg her i starten av 20-årene og drar ut på byen ca en gang i måneden. Da blir det en del drikking, kanskje 7-8 øl på vorspiel og et par øl på byen (er en stor mann på 90 kg så mengden skal være innafor). Dette har jeg gjort i mange år og vært helt uproblematisk. Vil ikke ha noen leksing på at jeg må slutte å feste osv, synes det er veldig morsomt av og til og kommer til å fortsette med dette til sent i 20-årene (er singel og har ikke barn). Til poenget: - alle de siste 4 gangene jeg har vært ute (en del sommerfester), har jeg blitt svært full, selv på små mengder, alle gangene har jeg vært på zoloft. Vi snakker kanskje en sixpack, noe jeg tålte veldig godt før, men så er jeg den fulleste på hele festen. Folk har spurt om jeg har vært rusa osv - ikke morsomt når det eneste jeg putter i denne kroppen er ssri fått fra legen! Jeg _vet_ man ikke skal drikke alkohol på noen som helst medisiner, men et liv som avholds høres svært deprimerende ut. Er det flere der ute som har erfaringer med å drikke seg full på fest mens man går på ssri? Det er som at jeg føler meg nesten hypomanisk, alt er supergøy og jeg ler og snakker som en foss med alle og én jeg møter. Jeg har det kjempemorsomt, men de jeg møter spør om det går bra med meg - ikke kjempemorsomt. Er også ute etter om noen vet om alkohol påvirker og evt hvordan det påvirker serotonin. Har en teori om at alkohol tømmer serotonin-lagrene og at ssrien blokkerer reopptak slik at store mengder serotonin blir tilgjengelig i synapsespalten (som må være en tilstand lik en klinisk MDMA-rus eller noe?). Anonymkode: ee671...c27 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2018 Del Skrevet 3. august 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har gått på zoloft 50 mg i 2 måneder nå. Jeg her i starten av 20-årene og drar ut på byen ca en gang i måneden. Da blir det en del drikking, kanskje 7-8 øl på vorspiel og et par øl på byen (er en stor mann på 90 kg så mengden skal være innafor). Dette har jeg gjort i mange år og vært helt uproblematisk. Vil ikke ha noen leksing på at jeg må slutte å feste osv, synes det er veldig morsomt av og til og kommer til å fortsette med dette til sent i 20-årene (er singel og har ikke barn). Til poenget: - alle de siste 4 gangene jeg har vært ute (en del sommerfester), har jeg blitt svært full, selv på små mengder, alle gangene har jeg vært på zoloft. Vi snakker kanskje en sixpack, noe jeg tålte veldig godt før, men så er jeg den fulleste på hele festen. Folk har spurt om jeg har vært rusa osv - ikke morsomt når det eneste jeg putter i denne kroppen er ssri fått fra legen! Jeg _vet_ man ikke skal drikke alkohol på noen som helst medisiner, men et liv som avholds høres svært deprimerende ut. Er det flere der ute som har erfaringer med å drikke seg full på fest mens man går på ssri? Det er som at jeg føler meg nesten hypomanisk, alt er supergøy og jeg ler og snakker som en foss med alle og én jeg møter. Jeg har det kjempemorsomt, men de jeg møter spør om det går bra med meg - ikke kjempemorsomt. Er også ute etter om noen vet om alkohol påvirker og evt hvordan det påvirker serotonin. Har en teori om at alkohol tømmer serotonin-lagrene og at ssrien blokkerer reopptak slik at store mengder serotonin blir tilgjengelig i synapsespalten (som må være en tilstand lik en klinisk MDMA-rus eller noe?). Anonymkode: ee671...c27 Får drikke mindre da for å bli full på gammel-nivå. Anonymkode: d2abd...493 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2018 Del Skrevet 3. august 2018 Jeg vet at ssri medikamenter kan forsterke virkningen av alkohol, men jeg går ikke på det selv så har ingen personlige erfaringer med det selv. Anonymkode: 9195d...2b6 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2018 Del Skrevet 3. august 2018 Jeg blir ikke spesielt full. Jeg pleier å drikke ca 2-3 dl vodka 1 gang i uken. Går på 150 mg Zoloft. Men har gjort det i mange år. Vil tro det er individuelt. Jeg blir god og brisen, men det går fort over. Anonymkode: 48b62...d9f 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ISW Skrevet 3. august 2018 Del Skrevet 3. august 2018 Du blir ikke full av serotonin. Men at SSRI og alkohol kan ha en dobbelt stemningspåvirkende effekt kan man ikke se bort fra. Eneste løsning er egentlig å drikke litt mindre. Det er jo det som er konklusjonen, uavhengig av hvilken biologisk forklaring dette fenomenet har. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 3. august 2018 Del Skrevet 3. august 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Er det flere der ute som har erfaringer med å drikke seg full på fest mens man går på ssri? Det er som at jeg føler meg nesten hypomanisk, alt er supergøy og jeg ler og snakker som en foss med alle og én jeg møter. Jeg har det kjempemorsomt, men de jeg møter spør om det går bra med meg - ikke kjempemorsomt. Anonymkode: ee671...c27 Kjempemorsomt for deg sikkert, men bare slitsomt for de rundt deg. Folk som blir slik i fylla er ikke morsomme for andre. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.