Gå til innhold

Fortiden er historie. Husk å nyte øyeblikket.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Det er så lett å henge seg opp i fortid. Folk har lett for å dømme hveandre. Men det som vi må huske på er at vi gjør alle feil. Akseptere at fortiden ble som den ble. For den kan vi ikke gjøre noe med. Istedet leve i nuet og gjøre det beste ut av det. Fremtiden er ikke kommet ennå. Ta dagen å nyt den. 

Noen som føler at det hjelper å bli påminnet dette iblant? 

Anonymkode: 984fd...1fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg er selv per i dag lykkelig i livet mitt. Det er alltid noe i fortiden som satt sine spor. Blant annet at jeg har litt angst som følge. Men jeg er ellers lykkelig. Er glad for å være der jeg er i dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, jeg synes det hjelper å bli påminnet dette som du skriver, så takk for påminnelsen.

Anonymkode: 9f3ce...a0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg synes det hjelper å bli påminnet dette som du skriver, så takk for påminnelsen.

Anonymkode: 9f3ce...a0a

Jeg tenker også at fortiden bringte meg mot den store kjærligheten. 

Er greit å bli påminnet å huske å leve. Der er bortkastet tid å sitte å erge seg over gamle feil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Å leve er vel alltid å skrive historie. Framtida er jo alltid fortsettelsen om man er så heldig å ha gode utsikter. Klart man kan gjøre et skille å slå inn på den smale sti men fortidas spøkelser melder seg ofte igjen og vanskelig å kjenne igjen.

Anonymkode: 1e0a0...cce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Enkelte mener jo selvsagt stadig at " de kjenner lusa på gangen( måten de hendelser seg i lendet). Kanskje man kjenner igjen sine etter døden også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Men nåverdien er alltid høyest eller størst tallverdi  i økonomisk tenkning og i regnkaper ihvertfall. Det gjelder å gripe dagen så absolutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mente ikke å ødelegge noens dag med mine ord. Ikke meningen. Ikke lett for andre å forstå hvor "svart et mørke" jeg føler om dagen. Skal kontakte legen så snart ferietid har lagt seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er så lett å henge seg opp i fortid. Folk har lett for å dømme hveandre. Men det som vi må huske på er at vi gjør alle feil. Akseptere at fortiden ble som den ble. For den kan vi ikke gjøre noe med. Istedet leve i nuet og gjøre det beste ut av det. Fremtiden er ikke kommet ennå. Ta dagen å nyt den. 

Noen som føler at det hjelper å bli påminnet dette iblant? 

Det er kanskje lett å henge seg opp i fortid, noen ganger bevisst, andre ganger tar fortida deg igjen å tar "kveler tak" på deg. Så ja man bør prøve å leve i nuet og gjøre det best ut av det, men noen ganger må man bli "ferdig" med fortida for å klare å leve ordentlig i nuet. 

Jeg føler ikke det hjelper meg å bli påminnet dette iblant, det minner meg på alt jeg ikke klarer i dag som jeg tidligere har klart. Det er vanskelig å leve i nuet og nyte når jeg har noe hengende over meg hele tiden, så jeg lever i håpet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Noen ganger dukker noe som man har ferdig med i fortiden opp igjen. Foreks en person eller annet. Og det kan både være negativt eller positivt eller ingen av delene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...