usikker Skrevet 4. august 2018 Skrevet 4. august 2018 Jeg har nå målt serumkonsentrasjon. Jeg bruker Sertralin, 125 mg daglig. Referanseverdi sier mellom 20-250, jeg har målt til 117. Hvordan skal man tolke dette? Er det ønskelig å komme så høyt som mulig mot 250? El er det som alltid, « minste mulige effektive dose»? Jeg sliter ennå med angst, og opplever flere panikkanfall i uken. Jeg har det ikke bra... Legens anbefaling er forøvrig at jeg prøver meg frem på egenhånd. Jeg opplever dessverre mye bivirkninger. Men spørsmålet mitt til dere var hvordan jeg skal lese prøvesvaret på serumverdiene! Noen som vet? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 4. august 2018 Skrevet 4. august 2018 Jeg har ikke noe svar på spørsmålet ditt, men jeg har opplevd å ikke ha noe effekt av medikamentet som jeg gikk på selv om serumkonsentrasjonen ble målt til å være langt over anbefalt maks grense. Det var dog et annet medikament enn det som du går på da. Medisinen fungerte rett og slett ikke for meg, det kan jo være mulig at det samme gjelder for deg? Du får høre med legen din, han vet det nok. Anonymkode: ed520...624 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 4. august 2018 Skrevet 4. august 2018 46 minutter siden, usikker skrev: Jeg har nå målt serumkonsentrasjon. Jeg bruker Sertralin, 125 mg daglig. Referanseverdi sier mellom 20-250, jeg har målt til 117. Hvordan skal man tolke dette? Er det ønskelig å komme så høyt som mulig mot 250? El er det som alltid, « minste mulige effektive dose»? Jeg sliter ennå med angst, og opplever flere panikkanfall i uken. Jeg har det ikke bra... Legens anbefaling er forøvrig at jeg prøver meg frem på egenhånd. Jeg opplever dessverre mye bivirkninger. Men spørsmålet mitt til dere var hvordan jeg skal lese prøvesvaret på serumverdiene! Noen som vet? Det er dose vs effekt vs bivirkninger. Anonymkode: 6cc19...085 0 Siter
kupton Skrevet 4. august 2018 Skrevet 4. august 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er dose vs effekt vs bivirkninger. Anonymkode: 6cc19...085 Korrekt. For å utdype dette: Fordi du fortsatt har flere panikkanfall i uken, burde du ha øket dosen (ved panikk bør en ligge i øverste del av området). Så kan bivirkningene bli verre på høyere dose, men de trenger ikke å bli det. Det blir en avveining som du må ta med legen. Men husk at det er ikke mye å tape på å prøve en økning i noen uker. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.