Gå til innhold

Noen som har hatt fastvakt før, hvordan var det?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

stjernestøv
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen som har hatt fastvakt før, hvordan var det?

Anonymkode: 722fb...c3c

Det var ikke noe særlig. Fikk det fordi jeg ville bare dø. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs hva du mener med fastvakt - regner med at det er et eget begrep innen psykiatrien... Jeg har vært fastvakt, hos døende pasienter, men det er sikkert ikke det du tenker på 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, stjernestøv skrev:

Det var ikke noe særlig. Fikk det fordi jeg ville bare dø. 

Det skjønner jeg. Man jo helst være i fred, og spesielt i en slik situasjon som det. Men det er jo bra de passer på en så det ikke skjer noe da.

Anonymkode: 722fb...c3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, Bokormen123 skrev:

Spørs hva du mener med fastvakt - regner med at det er et eget begrep innen psykiatrien... Jeg har vært fastvakt, hos døende pasienter, men det er sikkert ikke det du tenker på 🙂

Ok. Det jeg mener med fastvakt er en person som kontinuerlig har pasienten under oppsyn og passer på slik at h*n ikke skader seg etc. Det var i hovedsak fastvakt i psykiatrien jeg tenkte på, ja.

Anonymkode: 722fb...c3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det skjønner jeg. Man jo helst være i fred, og spesielt i en slik situasjon som det. Men det er jo bra de passer på en så det ikke skjer noe da.

Anonymkode: 722fb...c3c

Ja. Men det var jo ikke rart jeg ble sånn, plutselig fikk jeg ikke vival mer. Og jeg var avhengig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja. Men det var jo ikke rart jeg ble sånn, plutselig fikk jeg ikke vival mer. Og jeg var avhengig. 

Da skjønner jeg det. Hvorfor valgte de å ikke gi deg vival med dersom du trengte det?

Anonymkode: 722fb...c3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da skjønner jeg det. Hvorfor valgte de å ikke gi deg vival med dersom du trengte det?

Anonymkode: 722fb...c3c

Jeg skulle jo trappe ned og holdt på med det, men plutselig sa de "Vi tar like godt bort alt" uten noen forklaring. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har fastvakt nå, to stykker faktisk. Føles som om psykiaterne på avdelingen ser på meg som en veldig skremmende og vanskelig person siden de velger å ha to vakter. Jeg fikk fastvakt på grunn av at jeg hadde skadet meg selv.

Anonymkode: 722fb...c3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 6.8.2018 den 20.00, stjernestøv skrev:

Jeg skulle jo trappe ned og holdt på med det, men plutselig sa de "Vi tar like godt bort alt" uten noen forklaring. 

Åja, så rart? Skulle ikke tro at det var lov heller? Absistinensene som man opplever av å slutte på et vanedannende medikamenter er jo som oftest helt grusomme.

Anonymkode: 722fb...c3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Åja, så rart? Skulle ikke tro at det var lov heller? Absistinensene som man opplever av å slutte på et vanedannende medikamenter er jo som oftest helt grusomme.

Anonymkode: 722fb...c3c

Ja jeg ble skikkelig dårlig. Grusomt var det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.8.2018 den 19.51, AnonymBruker skrev:

Ok. Det jeg mener med fastvakt er en person som kontinuerlig har pasienten under oppsyn og passer på slik at h*n ikke skader seg etc. Det var i hovedsak fastvakt i psykiatrien jeg tenkte på, ja.

Anonymkode: 722fb...c3c

Jeg har noen ganger hatt fastvakt når jeg har vært skjermet på rommet. Ikke fordi at jeg skadet meg, men for at jeg måtte være på rommet fordi det å være uti avdelingen ville gi meg for mye inntrykk.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har fastvakt nå, to stykker faktisk. Føles som om psykiaterne på avdelingen ser på meg som en veldig skremmende og vanskelig person siden de velger å ha to vakter. Jeg fikk fastvakt på grunn av at jeg hadde skadet meg selv.

Anonymkode: 722fb...c3c

Bruk av fastvakt i slike situasjoner begrunnes også i hensynet til andre pasienter i avdelingen. Det er ekstremt belastende å være innlagt sammen med folk som skader seg. 

Anonymkode: 8a6a5...967

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Bruk av fastvakt i slike situasjoner begrunnes også i hensynet til andre pasienter i avdelingen. Det er ekstremt belastende å være innlagt sammen med folk som skader seg. 

Anonymkode: 8a6a5...967

Det kan også ha en smitteeffekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
35 minutter siden, emilie321 skrev:

Det kan også ha en smitteeffekt

Nettopp. 

Ved å bruke fastvakt, så forhindrer man også at enkelte pasienter tar opp all kapasitet hos de ansatte. 

Anonymkode: 8a6a5...967

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
16 timer siden, stjernestøv skrev:

Ja jeg ble skikkelig dårlig. Grusomt var det. 

Ikke bra.

Anonymkode: 722fb...c3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
15 timer siden, emilie321 skrev:

Jeg har noen ganger hatt fastvakt når jeg har vært skjermet på rommet. Ikke fordi at jeg skadet meg, men for at jeg måtte være på rommet fordi det å være uti avdelingen ville gi meg for mye inntrykk.  

Skjønner. Jeg har også hatt fastvakt i samme situasjon som du nevner da jeg alltid prøvde å gå ut i avdelingen under skjerming. Det var ufattelig kjedelig. De ansatte satt mesteparten av tiden bare helt stille og stirret på meg uten å si et eneste ord. Jeg synes at det var veldig ekkelt og ubehagelig egentlig. Men de som jeg har som fastvakter nå er veldig hyggelige da heldigvis, vi prater mye sammen og. Men det kan vel ha en sammenheng med at jeg er mye friskere nå enn det som jeg var den gangen tenker jeg.

Anonymkode: 722fb...c3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bruk av fastvakt i slike situasjoner begrunnes også i hensynet til andre pasienter i avdelingen. Det er ekstremt belastende å være innlagt sammen med folk som skader seg. 

Anonymkode: 8a6a5...967

Det skjønner jeg veldig godt og har forståelse for at det er. Jeg er på en skjermet avdeling med låst dør inn til den vanlige avdelingen. Jeg er også den eneste pasienten som er på skjermet avdeling så jeg tror ikke at noen av de andre pasientene får med seg at jeg skader meg eller utagerer på andre måter.

Anonymkode: 722fb...c3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
15 timer siden, emilie321 skrev:

Det kan også ha en smitteeffekt

Det har jeg opplevd før.

Anonymkode: 722fb...c3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...