Gå til innhold

Har du vært beltelagt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har du vært beltelagt? Hvilken erfaring har du fra det? Hvorfor ble du beltelagt? Hvor lenge måtte du ligge?

Anonymkode: b5b7a...c2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
På 6.8.2018 den 20.31, elina777 skrev:

Ja det har jeg. Måtte ligge der og tisse meg ut.

Leit. Hvorfor ble du beltelagt? Hvor lenge måtte du ligge?

Anonymkode: b5b7a...c2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
22 timer siden, emilie321 skrev:

Ja, jeg har vært beltelagt. Det føltes tryggere for meg enn å bli holdt av flere menn.  

Skjønner. Hvorfor ble du beltelagt? Hvor lenge måtte du ligge?

Anonymkode: b5b7a...c2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner. Hvorfor ble du beltelagt? Hvor lenge måtte du ligge?

Anonymkode: b5b7a...c2c

Fordi jeg trengte det der og da. Har ikke lyst til å skrive hva jeg konkret gjorde. Jeg lå alt fra noen timer til 18 timer på det lengste. Hvis en er kjent på avdelingen så setter de gjerne en pasienten stoler på som fastvakt. En er jo aldri alene når en ligger i belter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest elina777
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner. Hvorfor ble du beltelagt? Hvor lenge måtte du ligge?

Anonymkode: b5b7a...c2c

Aner ikke 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 timer siden, emilie321 skrev:

Fordi jeg trengte det der og da. Har ikke lyst til å skrive hva jeg konkret gjorde. Jeg lå alt fra noen timer til 18 timer på det lengste. Hvis en er kjent på avdelingen så setter de gjerne en pasienten stoler på som fastvakt. En er jo aldri alene når en ligger i belter.

Skjønner. Takk for svar.

Anonymkode: b5b7a...c2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FjellOgDalar

Jeg har ikke vært beltelagt, men en gang for lenge siden ble jeg lagt i bakken og "truet" med belter. Jeg hadde kun utagert verbalt med unntak av at jeg slo i en vegg. De var vel redd jeg skulle gå løs på dem. Det hele ble så absurd for meg at jeg presterte å få latterkrampe der jeg ble holdt fast. Da løste de litt på taket, men ga meg nesteen ordre om å ta imot beroligende medisin. Heldigvis ikke opplevd noe sånt flere ganger. Tross latterkrampen var det ikke en god opplevelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ble beltelagt selv i en time i går kveld. Det var helt forjævelig og grusomt og smertefullt både fysisk og psykisk. Remmene rundt det ene benet var strammet så hardt at det kjentes ut som at jeg mistet blodsirkulasjonen i det. Ingen av de ansatte eller legen ville gjøre noe med det og slakke det selv om jeg sa fra flere ganger.

Anonymkode: b5b7a...c2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ble beltelagt selv i en time i går kveld. Det var helt forjævelig og grusomt og smertefullt både fysisk og psykisk. Remmene rundt det ene benet var strammet så hardt at det kjentes ut som at jeg mistet blodsirkulasjonen i det. Ingen av de ansatte eller legen ville gjøre noe med det og slakke det selv om jeg sa fra flere ganger.

Anonymkode: b5b7a...c2c

Det burde de ha gjort. Det å ligge i belter skal ikke være en straff, men en hjelp til å få kontrollen tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
15 timer siden, emilie321 skrev:

Det burde de ha gjort. Det å ligge i belter skal ikke være en straff, men en hjelp til å få kontrollen tilbake.

Det er helt sant. Jeg ble jo helt rolig med en eneste gang jeg ble lagt i beltesengen og de spente fast remmene, og da burde de vel ha løsnet beltene med en gang? Slik jeg har forstått det skal man i alle fall bare ligge fastspent så lenge man oppfører seg utagerende og det eksisterer en fare for pasientens eller andres liv og helse?

Anonymkode: b5b7a...c2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...