Gå til innhold

ap og vektøkning.

stjernestøv

Anbefalte innlegg

stjernestøv

Vet at det har noe med hva jeg putter i munnen, men er sulten hele tiden. Kan det hjelpe å gå ned til 37 mg latuda? At jeg blir mindre sulten da? Jeg overspiser jo også når jeg ikke har det så greit, så det spiller nok også inn. Tenker utrolig mye for tiden på alt mulig og blir stresset av det. Flere som har samme problemet på ap? Altså den sulten? Klarer ikke gå rundt å være sulten hele tiden, men tror jeg melder meg inn i vektklubben igjen. Da måtte jeg skrive ned alt jeg spiste, men mindre ap har vel mindre bivirkninger? Og tror jeg klarer meg med lite for lite er bedre enn ingenting har NHD skrevet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
8 minutter siden, stjernestøv skrev:

Vet at det har noe med hva jeg putter i munnen, men er sulten hele tiden. Kan det hjelpe å gå ned til 37 mg latuda? At jeg blir mindre sulten da? Jeg overspiser jo også når jeg ikke har det så greit, så det spiller nok også inn. Tenker utrolig mye for tiden på alt mulig og blir stresset av det. Flere som har samme problemet på ap? Altså den sulten? Klarer ikke gå rundt å være sulten hele tiden, men tror jeg melder meg inn i vektklubben igjen. Da måtte jeg skrive ned alt jeg spiste, men mindre ap har vel mindre bivirkninger? Og tror jeg klarer meg med lite for lite er bedre enn ingenting har NHD skrevet. 

Spis en gulrot når du er sulten, eller drikk masse vann. Det er ikke farlig å være sulten.

Anonymkode: 3b9b9...706

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Spis en gulrot når du er sulten, eller drikk masse vann. Det er ikke farlig å være sulten.

Nei vet jo det, men det jeg spiser døyver følelsene og gulrot er ikke godt. Jeg vet nøyaktig hva jeg må gjøre, det er ikke det som er problemet. Jeg har bare kommet ut av kontroll, har klart å gå ned mange kilo dette året. Men nå går jeg bananas. Og tror det har noe med ap å gjøre, det får meg til å gi faen. Derfor må jeg minske dosen og se om det hjelper. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, stjernestøv skrev:

Nei vet jo det, men det jeg spiser døyver følelsene og gulrot er ikke godt. Jeg vet nøyaktig hva jeg må gjøre, det er ikke det som er problemet. Jeg har bare kommet ut av kontroll, har klart å gå ned mange kilo dette året. Men nå går jeg bananas. Og tror det har noe med ap å gjøre, det får meg til å gi faen. Derfor må jeg minske dosen og se om det hjelper. 

Når du spiser for å døyve følelsene så er det jo ikke ap som har alt skyld for at du spiser. Du spiste jo også en god del selv om du ikke gikk på ap. Hva med å få hjelp til å finne andre mestringsstrategier for å mestre disse følelsene du prøver å døyve med mat. Du trenger å lære deg å fokusere på andre ting også og ikke bare hele tiden deg selv og plagene dine.  

Har du fått snakket med psykiater nå om tanken på å minske dosen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
3 minutter siden, Fionys skrev:

Når du spiser for å døyve følelsene så er det jo ikke ap som har alt skyld for at du spiser. Du spiste jo også en god del selv om du ikke gikk på ap. Hva med å få hjelp til å finne andre mestringsstrategier for å mestre disse følelsene du prøver å døyve med mat. Du trenger å lære deg å fokusere på andre ting også og ikke bare hele tiden deg selv og plagene dine.  

Har du fått snakket med psykiater nå om tanken på å minske dosen?

Men det er jo ap som gjør meg så sulten, det merker jeg fordi jeg har hatt det sånn før. Er ikke så sulten uten medisiner. Men ja må finne andre strategier for å mestre følelser, tomhetsfølelser. Fokuset er rettet utover det mot mine barn og barnebarn, så tenker ikke så mye på meg selv og mine plager. Men de er jo der fordet og hemmer meg og gjør meg sliten. 

Har ikke snakket med psykiater men snakket med ei fra teamet, hun mente jeg burde vente med å minske til jeg hadde truffet primær kontakten. Men nå minsker jeg i kveld, han kommer i neste uke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, stjernestøv skrev:

Men det er jo ap som gjør meg så sulten, det merker jeg fordi jeg har hatt det sånn før. Er ikke så sulten uten medisiner. Men ja må finne andre strategier for å mestre følelser, tomhetsfølelser. Fokuset er rettet utover det mot mine barn og barnebarn, så tenker ikke så mye på meg selv og mine plager. Men de er jo der fordet og hemmer meg og gjør meg sliten. 

Har ikke snakket med psykiater men snakket med ei fra teamet, hun mente jeg burde vente med å minske til jeg hadde truffet primær kontakten. Men nå minsker jeg i kveld, han kommer i neste uke. 

Det er ikke lenge til neste uke så du burde vente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
4 minutter siden, Fionys skrev:

Det er ikke lenge til neste uke så du burde vente.

Men hvorfor det? For han er det jo ett fett,men han oppmuntret meg sist til å stå på 74 mg da. Men det er jo opp til meg i bunn og grunn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, stjernestøv skrev:

Men hvorfor det? For han er det jo ett fett,men han oppmuntret meg sist til å stå på 74 mg da. Men det er jo opp til meg i bunn og grunn. 

Hvorfor skrive om det her da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skrive om det her da?

Vil jo treffe andre i samme situasjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
2 minutter siden, elina777 skrev:

Ap gjør en dritsulten, økte 40 kg på zyprexa

Ja der har du det, det er jo helt forferdelig å skulle legge på seg så mye. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Vil jo treffe andre i samme situasjon. 

Eneste svaret du ønsker er vel støtte til å redusere medisinene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
6 minutter siden, Xtra skrev:

Eneste svaret du ønsker er vel støtte til å redusere medisinene.

Ikke bare det men delvis det og, ønsker jo støtte fra andre i samme situasjon. Noen som vet hvordan det er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest elina777
16 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja der har du det, det er jo helt forferdelig å skulle legge på seg så mye. 

Ja så video av meg selv da jeg veide 90 (er lav) og jeg så for Jævlig ut. At venner lot meg vise meg offentlig. Lurer på åssen jeg ser ut nå. 10 kg mindre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, stjernestøv skrev:

Du kan jo høre hva han tenker om det og i tillegg så kan du si til han at du spiser mat for å døyve følelsene og at du ønsker hjelp til å finne andre mestringsstrategier. Hvis du ønsker det da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, elina777 skrev:

Ja så video av meg selv da jeg veide 90 (er lav) og jeg så for Jævlig ut. At venner lot meg vise meg offentlig. Lurer på åssen jeg ser ut nå. 10 kg mindre

Jeg er nå sikker på at du ser helt flott ut nå ;) 

Jeg så bilde av meg selv i julen da jeg var 103 kilo, så ut som Erna Solberg sin kropp det. Det sa mine barn også. Nå er jeg mindre kilo men på en farlig vei, derfor må noe gjøres. Det har helt sikkert noe med medisinene å gjøre også, det bare vet jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Jeg er nå sikker på at du ser helt flott ut nå ;) 

Jeg så bilde av meg selv i julen da jeg var 103 kilo, så ut som Erna Solberg sin kropp det. Det sa mine barn også. Nå er jeg mindre kilo men på en farlig vei, derfor må noe gjøres. Det har helt sikkert noe med medisinene å gjøre også, det bare vet jeg. 

Har du gjort noen andre tiltak for å ikke gå opp i vekt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
2 minutter siden, Fionys skrev:

Du kan jo høre hva han tenker om det og i tillegg så kan du si til han at du spiser mat for å døyve følelsene og at du ønsker hjelp til å finne andre mestringsstrategier. Hvis du ønsker det da...

Ja skal høre hva han tenker om det, og fortelle at jeg bruker mat som mestring for å tåle alt. Blir mye trøstespising på meg når jeg stresser mye med folk rundt meg, tenker så mye på dem at jeg holder på å bli gal i hodet. Jeg ønsker hjelp ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, Fionys skrev:

Har du gjort noen andre tiltak for å ikke gå opp i vekt?

Har spist lite, det er de to siste ukene og i sommer jeg har gått bananas. Men tenker jeg melder meg inn i vektklubben igjen på mandag, så kanskje det hjelper. Må jo skrive ned alt jeg spiser da. Nå er jeg liksom i "Jeg gir faen" modus. Det ble så mye å tenke på men tanke på barn og barnebarn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

For noen holdninger dere har. Tør ikke vise seg ute, når man veier 90 kg....

Dere fornærmer jo de som virkelig er fete.

Ser ut som verdenssynet er å droppe AP, hver gang noe er feil.....

Anonymkode: 2b4e1...dbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...