Gå til innhold

Hvor lang tid kan psykehus bruke på å skrive epikrise?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har vært innlagt på psykehus to ganger. En gang for 9 måneder siden, og en gang for tre måneder siden. Begge av alvorlige årsaker. 
Psykehuset har enda ikke skrevet noen epikrise for meg etter disse innleggelsene. Fastlegen vet ingenting om innleggelsene, og har sendt flere meldinger til sykehuset, men har ikke fått respons. Behandler på DPS har gjort det samme. Ingen respons. I teorien hadde jeg kunnet tatt overdose på samme medikament nå som jeg gjorde for 9  måneder siden, fordi fastlegen har fortsatt å gi meg de, siden h*n ikke vet at jeg tidligere har spart på disse medisinene i stedet for å ta dem, til jeg hadde en potensielt dødelig dose. Ble alvorlig forgiftet, men det vet ikke fastlegen noe om. Jeg har ingen planer om å gjøre det igjen, men i prinsippet... Bør ikke et sykehus klare å ha en epikrise ferdigskrevet 3 eller 9 måneder etter en innleggelse??

Anonymkode: 0b499...b76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det synes jeg er sløvt av de. Epikrise skal jo hjelpe i forhold til oppfølging etter utskrivelse. Ved mine innleggelser ble epikrisene sendt nesten samme dag jeg ble utskrevet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er mange år siden jeg skrev epikriser på sykehuset men dengang kunne det ta fire uker. Du bør kontakte sykehusarkivet. Skriv først en mail om at du vil ha kopi av journalen og at både du og lege har etterspurt den før uten hell. Ring dem etter noen dager og spør om de har fått mailen og hva som skjer. Det er veldig alvorlig hvis den er kommet bort. Husker at vi av og til fikk besøk av arkivansatte som lette etter bortkomne journaler og de var ikke blide. Heldigvis ordnet det seg alltid, det hendte en av legen hadde forlagt dem på sitt kontor. 

Anonymkode: 761b2...5e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...