Gå til innhold

lamictal, opptrapping og serumkonsentrasjon


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei. Jeg har i det siste vært dårlig på å ta lamictal, da jeg har hatt det så travelt at jeg rett og slett har glemt det. Jeg vet derfor ikke om jeg bør trappe opp igjen eller om jeg kan hoppe rett på 200mg igjen. Kan jeg ta serumkonsentrasjonen (dette kan bli gjort i morgen tidlig, og jeg kan få svar samme dag) for å sjekke hvordan det ligger ann? Er det slik at serumkonsentrasjonen kan være en indikator på hvor mye man må trappe opp? Vet ikke om jeg formulerer meg forståelig her, men vil f.eks det at serumkonsentrasjonen ligger på mer eller mindre 0 mikromol/liter bety at jeg må trappe opp helt på nytt og at f.eks 5 mikromol/liter betyr at jeg kan starte fra en høyere dose enn 25mg? Eller er det ingen slik sammenheng? 

Anonymkode: 18e29...528

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I prinsippet tenker du korrekt. Det er en slik sammenheng. SP må du kjøpe deg ukedosett. Uten det er det umulig å ta forebyggende medisin fast og korrekt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 8.8.2018 den 0.27, kupton skrev:

I prinsippet tenker du korrekt. Det er en slik sammenheng. SP må du kjøpe deg ukedosett. Uten det er det umulig å ta forebyggende medisin fast og korrekt. 

Hva står SP for?

Anonymkode: 72fef...36b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
46 minutter siden, kupton skrev:

Autofullfør. Det skulle vært Så. 

Åja, da så. Men da gir det litt mer mening.

Anonymkode: 72fef...36b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...