Kvitr Skrevet 8. august 2018 Skrevet 8. august 2018 Er innlagt på dps psykiatrisk avdeling. De har 2 psykologer som tilhører avdelingen og 1 lege. Den psykologen som jeg snakker med her liker jeg ikke!! Har snakket med hun andre å hun er mye bedre å prate med. Kan jeg hente å prate med hun jeg har p si at jeg vil snakke med den andre psykologen??? Det er lov det? 0 Siter
FjellOgDalar Skrevet 8. august 2018 Skrevet 8. august 2018 Jeg fikk en gang en psykiater det var totalt kjæsj med under en innleggelse. Dette var på en åpen akuttpost ved sykehus, hvor jeg hadde blitt overført etter noe tid på lukka. Der hadde jeg hatt en behandler jeg virkelig følte meg fortrolig med. Jeg følte meg sett og hørt. Dessuten opplevde jeg at kommunikasjonen var god begge veier. Så da det ikke gikk spesielt bra med psykiateren på åpen, presterte jei g å si følgende: "Jeg hadde aldri forestilt meg at jeg kom til å si noe slikt, men jeg skulle nesten ønske jeg fortsatt var på lukka." Da skjønte de at jeg måtte ha en annen behandler under oppholdet, at det ikke hjalp å si at jeg måtte gi denne psykiatere flere kjangser. Men saken var at jeg rett og slett ble redd for han. Så de klarte å ordne så jeg fikk plass os en LIS-lege, dvs lege i spesialisering. Disse er enten på vei innen allmennmedisin, eller sikter på å bli psykiatere. Denne legen var godt voksen, og helt fantastisk å snakke med. Så det koker ned til at det kan gå an å få bytte behandler. Jeg mener det er fullstendig antiterapeutisk og kontraproduktivt å ha en behandler det ikke funker med. Det ville jeg brukt som begrunnelse for et slikt spørsmål - som Kupton sier. Deter alltid greit å spørre. Jeg vil føye til at det verste som skjer er at de sier nei. De fleste skjønner dog at dette med personkjemi er viktig i en terapirelasjon. . 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.