Gå til innhold

I kveld...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

I kveld hadde jeg lyst til å gjøre noe skikkelig destruktivt mot meg selv, men jeg gjorde det ikke. Jeg vil ikke si hva for da trykker folk på det røde flagget og rapporterer innlegget med en gang. Jeg kan jo komme i skade for å gi andre syke idéer som de nok aaaldri har tenkt på selv, og lede dem ut i ulykke. (ironi)

På en måte litt leit at man ikke lenger kan være åpen om ting her inne. 

Jeg føler meg fremdeles selvdestruktiv, og kunne tenkt meg å hyle litt ut om det her. Men jeg lar være det også. 

Litt creds mottaes med takk. ;)

 

Anonymkode: 9b715...21c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I kveld hadde jeg lyst til å gjøre noe skikkelig destruktivt mot meg selv, men jeg gjorde det ikke. Jeg vil ikke si hva for da trykker folk på det røde flagget og rapporterer innlegget med en gang. Jeg kan jo komme i skade for å gi andre syke idéer som de nok aaaldri har tenkt på selv, og lede dem ut i ulykke. (ironi)

På en måte litt leit at man ikke lenger kan være åpen om ting her inne. 

Jeg føler meg fremdeles selvdestruktiv, og kunne tenkt meg å hyle litt ut om det her. Men jeg lar være det også. 

Litt creds mottaes med takk. ;)

 

Anonymkode: 9b715...21c

Det kan faktisk ha en smitteeffekt.

Trist at du sliter så, men du blir ikke bedre av å bare tenke på hva du ville gjort. Kan du ikke prøve å tenke på hva som kan få deg til å føle deg litt bedre? Begynn med et skritt og så når du står stødig der så kan du prøve å ta et skritt til. Ikke lett, men jo mer du prøver jo større sjanse er det for at du får det til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
18 minutter siden, kupton skrev:

Hvorfor er det så stas å legge ut sine destruktive impulser offentlig?

Det er vel ikke akkurat stas. Men heller en slags ventileringsmåte. Når en skriver om det, og forteller noen om det, så kan det på en måte komme ut av systemet, og da får trykk-kokeren letta litt på lokket. 

Men når du skriver "offentlig" får det meg til å tenke. For dette er jo faktisk et offentlig forum, og det er egentlig ikke stedet for å legge ut sine destruktive impulser. Jeg ser den. 

Så slike ting får jeg heller skrive ned på et ark, for så å makulere det etterpå. Det kan kanskje gjøre samme nytta.

Så jeg tar det til etterretning, og lar være. Slikt bør jo være forbeholdt behandleren som faktisk kjenner meg og som kan hjelpe på en bedre måte enn anonyme mennesker på et forum som ikke kjenner meg. 

Unnskyld! 

Anonymkode: 9b715...21c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
23 minutter siden, emilie321 skrev:

Det kan faktisk ha en smitteeffekt.

Trist at du sliter så, men du blir ikke bedre av å bare tenke på hva du ville gjort. Kan du ikke prøve å tenke på hva som kan få deg til å føle deg litt bedre? Begynn med et skritt og så når du står stødig der så kan du prøve å ta et skritt til. Ikke lett, men jo mer du prøver jo større sjanse er det for at du får det til. 

Takk :)

Anonymkode: 9b715...21c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Så godt å høre at du lot være selvom du hadde trangen til det. Selv har jeg falt for å gjennomføre mine selvdestruktive impulser ganske så ofte dessverre. Det har liksom bare blitt min måte å komme meg igjennom dagen og livet på uheldigvis, så det er sjeldent det går en dag uten at jeg handler på en selvdestruktiv impuls leit nok. For det er jo ekstremt ødeleggende for meg selv både psykisk (på grunn av tankene som eskalerer på grunn av det) og fysisk (på grunn av kuttene og arrene det fører til).

Anonymkode: f971e...24b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
3 timer siden, kupton skrev:

Hvorfor er det så stas å legge ut sine destruktive impulser offentlig?

Det burde vel være lov å legge ut sine selvdestruktive impulser offentlig for å få støtte og hjelp? De ferreste synes vel at det er stas å måtte ty til disse metodene? Det er i alle fall det inntrykket jeg har av det.

Anonymkode: f971e...24b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

I kveld hadde jeg lyst til å gjøre noe skikkelig destruktivt mot meg selv, men jeg gjorde det ikke. Jeg vil ikke si hva for da trykker folk på det røde flagget og rapporterer innlegget med en gang. Jeg kan jo komme i skade for å gi andre syke idéer som de nok aaaldri har tenkt på selv, og lede dem ut i ulykke. (ironi)

På en måte litt leit at man ikke lenger kan være åpen om ting her inne. 

Jeg føler meg fremdeles selvdestruktiv, og kunne tenkt meg å hyle litt ut om det her. Men jeg lar være det også. 

Litt creds mottaes med takk. ;)

 

Anonymkode: 9b715...21c

Den typen innlegg du har lyst til å skrive, har aldri blitt godtatt på dette forumet. Det er ingen grunn til å tillate deg eller andre å "hyle ut" om selvdestruktivitet. Hvorfor skal vi andre bli utsatt for din utagering? 

Anonymkode: 66cb5...047

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det burde vel være lov å legge ut sine selvdestruktive impulser offentlig for å få støtte og hjelp? De ferreste synes vel at det er stas å måtte ty til disse metodene? Det er i alle fall det inntrykket jeg har av det.

Anonymkode: f971e...24b

Å legge ut hvordan man har skadet seg eller hvordan man planlegger å skade seg er ikke til hjelp hverken for TS eller andre. Å spørre om tips og råd for å unngå å skade seg er derimot langt mer til hjelp

Anonymkode: 73339...d57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Den typen innlegg du har lyst til å skrive, har aldri blitt godtatt på dette forumet. Det er ingen grunn til å tillate deg eller andre å "hyle ut" om selvdestruktivitet. Hvorfor skal vi andre bli utsatt for din utagering? 

Anonymkode: 66cb5...047

Eh... Neivel? Synes å huske det, men da tar jeg vel feil. 

Til ditt spørsmål: Hvorfor skal "vi andre" f.eks. bli utsatt for intime skildringer av ting som kommer ut av en kvinnes underliv i forum for gynekologi? Eller hvorfor skal "vi andre" bli utsatt for å lese om intime skildringer av sex i forum for seksualitet? Hvorfor skal "vi andre" bli utsatt for sterke og til tider uappetittelige meninger og holdninger fra folk som skriver på Åpen forum? Hvorfor skal "vi andre" bli utsatt for å se rusmisbrukere på et dagsenter for rusmisbrukere? Osv. 

Dette er et forum for psykiatri, og da bør det vel være mulig å kunne ytre seg om temaer som har med psykiatri å gjøre? Mange som henger her inne er psyke på en eller annen måte. Noen mangler, eller har lite av, f.eks. impulskontroll når de er i en dårlig fase. Det burde ikke komme som noen overraskelse på noen. Og tåler/liker man det ikke, er ikke dette forumet et sted å være for dem.

Eller mener du at forumdeltakerne på Psykiatri skal være friske? Jeg fisket etter litt creds for å la være å skade meg, eller å utagere her i en skikkelig tøff episode i går kveld, og tenkte at det var positivt at jeg lot være. Tenkte meg at andre brukere kunne si til meg at jeg var "flink", og at det var " bra jobba". Men jeg har nok misforstått igjen, siden jeg tenkte og trodde at forumet også kunne være et sted for selvhjelp, og et sted hvor psyke kunne støtte hverandre. 

Men da har jeg skjønt det: Forum for Psykiatri er bare ment for oppegående folk som stiller oppegående, normative, og allmenne spørsmål om diagnoser og medisinbruk. Selv om jeg også har fått med meg at sistnevnte nettopp er slike spørsmål som kontrolleres nøye av admin, og ofte blir slettet. Nåde den som kommer med medisinnanbefalinger, eller forteller andre om hvilke doser som har hjulpet dem.

Men som sagt i et annet innlegg over her, så tar jeg alt til etteretning og bøyer meg. Jeg skal aldri mer skrive om noe som er psykiatri-relatert, og det betyr at jeg nå forlater forumet og dol for godt.

Lykke til til andre psyke som pleier å henge her inne! Ønsker dere alt godt, og jeg håper dere greier å manøvrere bedre enn meg blant alle skrevne og uskrevne regler for forumet, og blant alle forskjellige meninger, holdninger og pekefingre fra friske personer som ikke vet hvordan det er å være psyk.

Takk for meg.

 

 

Anonymkode: 9b715...21c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kanskje er årsaken litt at sånn er tanker er jo egentlig i alt mange av oss driver med. Høy fart på gater og stredet og sigarettrøyking gjennom et langt liv eller forenkling av destruktive relasjoner. Hvorfor? Enkelte mener det henger sammen med samfunnet og jorda og gresk og sameksistens som i salmen om regnbuen og menneskene som står igjen i en stor sorg kanskje.

En annen årsak til " kjørereglene på sånne fora" er kanskje at man aldri vet hvem som er " på" og hvem som er " av" og hvordan de selv har det om dagen. Hvis man rører opp i temaer som krever mere oppfølging og da av ekspertise gjør det enda mere galt for enda flere. Blir vel " ting er forferdelig men kan alltid bli verre tankegangen. " Også en oppfordring om å stoppe opp 2 sekunder og ringe hjelp som alle som trenger det har fortjent. Skulle tro alle mener det.

Anonymkode: 86bae...7e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Alt er ikke så lett alltid. Kanskje fremtidens fora vil være annerledes og bedre.

Anonymkode: 86bae...7e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Enkelte må kanskje være gale som er på nett overhodet. Og ikke bruker tida til å bli mere kjent og samtale mer med sine nærmeste eller andre mennesker i sin nærhet eller i den umiddelbare nærhet eller ofte kalt fysiske virkelighet.

Anonymkode: 86bae...7e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror forum slik som dette er helt feil plass å dele sine tanker og erfaringer om selvskading og selvmord. Det kommer ingenting godt ut av det verken for den ene eller den andre. På et forum så vet man ikke hvem som sitter bak nickene og man vet aldri om det er noen der som blir trigget av slike innlegg, derfor er det fint med regler som styrer slik at enkelte ikke kan legge ut innlegg som er ubehagelige for noen.
Har man et stort behov for å snakke om selvskading og selvmord eller trenger hjelp så bør man finne noen som vet hvordan de skal håndtere det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Den typen innlegg du har lyst til å skrive, har aldri blitt godtatt på dette forumet. Det er ingen grunn til å tillate deg eller andre å "hyle ut" om selvdestruktivitet. Hvorfor skal vi andre bli utsatt for din utagering? 

Anonymkode: 66cb5...047

Hei igjen, besserwisser. Hvorfor skal det gå utover meg at anonym bruker ...7e7 skriver usammenhengene piss i tråden min?

Henne har dere stooor forståelse for, og lar henne være i fred. Er det diskriminering av psykisk syke her inne? Er det noen sykdommer som er mer verdt her? Er det noen som får lov til å skrive hva faen dem vil her uten å bli irettesatt, mens andre ikke får? 

 

Anonymkode: 9b715...21c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, Fionys skrev:

Jeg tror forum slik som dette er helt feil plass å dele sine tanker og erfaringer om selvskading og selvmord. Det kommer ingenting godt ut av det verken for den ene eller den andre. På et forum så vet man ikke hvem som sitter bak nickene og man vet aldri om det er noen der som blir trigget av slike innlegg, derfor er det fint med regler som styrer slik at enkelte ikke kan legge ut innlegg som er ubehagelige for noen.
Har man et stort behov for å snakke om selvskading og selvmord eller trenger hjelp så bør man finne noen som vet hvordan de skal håndtere det. 

Og det er også feil forum for psykotiske mennesker som bare skriver usammenhengende piss her. Hvorfor får ikke den personen beskjed om å oppføre seg? Er det rangering av psykdom her hvor en psykdom er mer verdt enn andres? 

Eg berre spyr...

Anonymkode: 9b715...21c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Men siden andre her ikke tør å irettesette en slik person som anonym bruker... 7e7, så vil jeg gjerne gjøre det.

Ab... 7e7: Dette forum er ikke for deg. Du er for syk til å være her, og du irriterer meg med det du skriver. Jeg vil ikke bli utsatt for sånt pisspreik her inne, så jeg ber deg om å slutte å skrive så usammenhengende og merkelig. Ikke la det gå utover meg at du er psyk. 

Anonymkode: 9b715...21c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei igjen, besserwisser. Hvorfor skal det gå utover meg at anonym bruker ...7e7 skriver usammenhengene piss i tråden min?

Henne har dere stooor forståelse for, og lar henne være i fred. Er det diskriminering av psykisk syke her inne? Er det noen sykdommer som er mer verdt her? Er det noen som får lov til å skrive hva faen dem vil her uten å bli irettesatt, mens andre ikke får? 

 

Anonymkode: 9b715...21c

Det er veldig risikabel å snakke om selvskading og selvmord. Det er bedre snakke med mental helse,kirkens sos og lignende. Det er ikke lov sa reglene på forumet. Når du er veldig dårlig kan du ta kontakt med fastlegen eller psykisk helsetjeneste i kommunen. Det er virkelig godt hjelp. Jeg er selv inne der. Jeg sliter med det samme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei igjen, besserwisser. Hvorfor skal det gå utover meg at anonym bruker ...7e7 skriver usammenhengene piss i tråden min?

Henne har dere stooor forståelse for, og lar henne være i fred. Er det diskriminering av psykisk syke her inne? Er det noen sykdommer som er mer verdt her? Er det noen som får lov til å skrive hva faen dem vil her uten å bli irettesatt, mens andre ikke får? 

 

Anonymkode: 9b715...21c

Akkurat nå er det fristende å si til deg det samme man sier til barn i barnehagen som sladrer på andre: Du bør passe på deg selv, og så kan andre ta ansvar for andres atferd. Du har mer enn nok å jobbe med når det kommer til å ta vanlig hensyn til andre mennesker. 

Jeg mener som du skjønner fortsatt at du ikke har noe frikort til å oppføre deg akkurat så dårlig som du ønsker. 

Anonymkode: 66cb5...047

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

I kveld hadde jeg lyst til å gjøre noe skikkelig destruktivt mot meg selv, men jeg gjorde det ikke. Jeg vil ikke si hva for da trykker folk på det røde flagget og rapporterer innlegget med en gang. Jeg kan jo komme i skade for å gi andre syke idéer som de nok aaaldri har tenkt på selv, og lede dem ut i ulykke. (ironi)

På en måte litt leit at man ikke lenger kan være åpen om ting her inne. 

Jeg føler meg fremdeles selvdestruktiv, og kunne tenkt meg å hyle litt ut om det her. Men jeg lar være det også. 

Litt creds mottaes med takk. ;)

 

Anonymkode: 9b715...21c

Hva gjorde at du greide stå imot?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...