Gå til innhold

Er psykiatriske pasienter mer umodne enn friske?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Nei, ikke etter min mening. Hva er det som har skjedd som har gjort at det har lignet en barnehage? Og er du behandler eller pasient der?

Anonymkode: 88fef...a03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kanskje ikke generelt, men jeg hadde papir på at jeg hadde ustabile og umodne trekk før. Trodde jeg vokste det av meg, men innsett nå det var store doser litium som var syndneren:)

Anonymkode: 29d6b...957

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mener her inne på forumet. I dag.

Anonymkode: bd7ff...ff9

Åja, men hva er det som gjør at du mener at det er som en barnehage?

Anonymkode: 88fef...a03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei Jeg tror ikke det. Men de er mer sensibel overfor de store forandringer vi står overfor i dag tror. Forandringer generelt. Lettere for å vende tingene innad. Det er da også ikke mye media som er særlig seriøse i dag synes jeg. Det er lite å " holde seg til". Kun enkelte særs spesielle tør si " hvor makta sitter" i dag.

Anonymkode: 6b0bf...0e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på diagnose det da.

Jeg har en venninne som er veldig umoden og impulsiv. Lærer aldri av feil, og er utsvevende sexuelt. Da snakker jeg veeeldig utsvevende. Hun har flere lange forhold bak seg, men har vært utro i de alle, veldig ofte. Hun er konstant i en eller annen krise pga penger, da hun er lett og lure, men også glad i å sløse.

 

Så har man en med OCD og skrupler som er på den helt andre enden av skalaen.

 

Psykiatriske pasienter er forskjellige....

 

Anonymkode: 6b452...d0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du at noen bare driver med tull og ikke er egentlig psyke på noe måte og kanskje ute i annet enn ærlige hensikter?

Hvilke ærend skulle de ha?

Anonymkode: 6b0bf...0e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel like stor forskjell på psykiatriske pasienter som de er i antall. Man kan ikke generalisere rundt modenhet på gruppenivå bla. kirurgiske pasienter heller. Jeg har gjort noen handlinger når jeg har vært på mitt høyeste som har vært temmelig umodne, fordi min kritiske sans kanskje har utgjort 15 prosent bakkekontakt. Handlinger jeg absolutt ikke kunnet funnet på å gjort i sykdomsfrie perioder. Ting folk helt GARANTERT ville sagt var umodne. I friske perioder har jeg helt sikkert også sagt og gjort umodne saker; jeg tror det er ganske normalt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror ikke det. Men jeg tror de i utgangspunktet har færre eller ingen " støttespillere" rundt seg og dermed er mye mer utsatt spesielt for mennesker som kun er ute for å utnytte dem og dem blir det stadig flere av for dette er sterkt stigmatisere grupper. Ofte vanskeligere for å oppnå de basale tingene i livet som bolig og utdanning og lovlig arbeide. Hjelpen de får er ofte klattvis og tilfeldig og selv rettssystemet svikter dem. Det store bildet er trist men nettet i logoen har jo vært med på å gi positive nye muligheter for mange.Med nye muligheter for utnytting. Men flere her på siden gir jo uttrykk for et positivt og rikt liv så bildet er mangefasettert og viser at det er mulig å komme inn i gode utviklingsstratecier.

Anonymkode: 6b0bf...0e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror psykisk syke har mye lettere for å " krype inn i seg selv til sine kanskje små ressurser" enn andre ,uavheng i av TV programmer som vi jo alle kan se på mobilen i dag eller musikklåter. Det er jo et veldig modent trekk.Ikke sant.?

Anonymkode: 6b0bf...0e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...