Gå til innhold

Sovemedisin & reaksjon


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min fastlege er nøye med å påpeke at om jeg spiser sovemedisin jevnt vil effekt bli utvannet.

Jeg har aldri merket dette når jeg skipper å følge anvisning om å kun bruke den tre dager på rad. Føler meg derimot bedre av den, når jeg har gått på den i ti- tyve dager føler jeg meg simpelthen på høyden og kan våkne mentalt , få økt energi og iniativ til «å leve & ånde».

Er dette atypisk og kan det ha med en tendens til at jeg kan bli oppstemt periodisk ?

Leser jo at div medisin kan utløse dette om en har anlegg for det..Jeg har lyst på sovemedisin hver dag når jeg merket dette . Når det er tomt og jeg vet jeg må vente en stund før jeg ber om ny resept bruker jeg å bli sliten , søvnløs og gradvis få mindre mot.lLitt redd den skal bli som drugs da.. i sommer har jeg til og med tatt en ekstra tablett for å roe nervene på dagene når angst har tatt meg. Håper jeg ikke er på villspor ... Er egentlig ganske « lovlydig», men merker at det er deilig å kjenne meg avslappet når kroppen står i helspenn og angsten river. Tror nok ikke jeg blir noen misbruker, legen min for streng.

Anonymkode: 428eb...4c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan det være så enkelt som at du får tilbake energien når du får sove på nettene og at når det er tomt for tabletter så tar du litt sorgene på forskudd «nå får jeg ikke sove så nå blir jeg sliten»?

At disse pillene roer deg mtp angst og slikt, kanskje du skal spørre om det finnes noe annet enn sovetabletter som kan hjelp på det? Kanskje du ikke trenger sovetabletter egentlig hvis du får ro i kroppen av andre bedre medisiner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Min fastlege er nøye med å påpeke at om jeg spiser sovemedisin jevnt vil effekt bli utvannet.

Jeg har aldri merket dette når jeg skipper å følge anvisning om å kun bruke den tre dager på rad. Føler meg derimot bedre av den, når jeg har gått på den i ti- tyve dager føler jeg meg simpelthen på høyden og kan våkne mentalt , få økt energi og iniativ til «å leve & ånde».

Er dette atypisk og kan det ha med en tendens til at jeg kan bli oppstemt periodisk ?

Leser jo at div medisin kan utløse dette om en har anlegg for det..Jeg har lyst på sovemedisin hver dag når jeg merket dette . Når det er tomt og jeg vet jeg må vente en stund før jeg ber om ny resept bruker jeg å bli sliten , søvnløs og gradvis få mindre mot.lLitt redd den skal bli som drugs da.. i sommer har jeg til og med tatt en ekstra tablett for å roe nervene på dagene når angst har tatt meg. Håper jeg ikke er på villspor ... Er egentlig ganske « lovlydig», men merker at det er deilig å kjenne meg avslappet når kroppen står i helspenn og angsten river. Tror nok ikke jeg blir noen misbruker, legen min for streng.

Anonymkode: 428eb...4c1

ja når du ta de på dagtid så er du på villspor, og det er misbruk av medisinen og ikke slik den skal brukes. Du må finne andre løsninger for angsten din eller bare velge å stå i det. Du kan i hvert fall ikke fortsette slik.

Anonymkode: b3865...2d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...