Gå til innhold

Hva er serotonerge bivirkninger?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva er serotonerge bivirkninger? Og hva er symptomene på det? Det er bivirkninger man kan få dersom man kombinerer medikamentene cipralex og litium.

Anonymkode: 418b6...fe7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Blomsterfluen
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er serotonerge bivirkninger? Og hva er symptomene på det? Det er bivirkninger man kan få dersom man kombinerer medikamentene cipralex og litium.

Anonymkode: 418b6...fe7

det er nokk bivirkninger ved bruk av av serotonin vil jeg tippe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Blomsterfluen skrev:

det er nokk bivirkninger ved bruk av av serotonin vil jeg tippe.

Ja. Det har jeg jo for så vidt skjønt, men hva er symptomene på at man har det?

Anonymkode: 418b6...fe7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Serotonerge bivirkninger er bivirkninger som kan oppstå ved overstimulering av serotonerge nerveceller og reseptorer. Det skjer iblant hvis man kombinerer store doser medisiner som påvirker det serotonerge system.

Et mildt eksempel på serotonerge bivirkninger er kvalme og oppkast ved for stort alkoholinntak. Det kan være kvalme og diare ved bruk av SSRI, men man snakker typisk om det meget sjeldne «serotonergt syndrom». Dette gir en rekke dramatiske symptomer, men det skjer typisk bare ved massive overdoser av flere serotonerge medikamenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, issomethingwrong skrev:

Serotonerge bivirkninger er bivirkninger som kan oppstå ved overstimulering av serotonerge nerveceller og reseptorer. Det skjer iblant hvis man kombinerer store doser medisiner som påvirker det serotonerge system.

Et mildt eksempel på serotonerge bivirkninger er kvalme og oppkast ved for stort alkoholinntak. Det kan være kvalme og diare ved bruk av SSRI, men man snakker typisk om det meget sjeldne «serotonergt syndrom». Dette gir en rekke dramatiske symptomer, men det skjer typisk bare ved massive overdoser av flere serotonerge medikamenter.

Okay. Jeg skjønner.

Anonymkode: 418b6...fe7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...