Gå til innhold
AnonymBruker

Hva er serotonerge bivirkninger?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hva er serotonerge bivirkninger? Og hva er symptomene på det? Det er bivirkninger man kan få dersom man kombinerer medikamentene cipralex og litium.

Anonymkode: 418b6...fe7

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

Blomsterfluen
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er serotonerge bivirkninger? Og hva er symptomene på det? Det er bivirkninger man kan få dersom man kombinerer medikamentene cipralex og litium.

Anonymkode: 418b6...fe7

det er nokk bivirkninger ved bruk av av serotonin vil jeg tippe.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
1 time siden, Blomsterfluen skrev:

det er nokk bivirkninger ved bruk av av serotonin vil jeg tippe.

Ja. Det har jeg jo for så vidt skjønt, men hva er symptomene på at man har det?

Anonymkode: 418b6...fe7

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
issomethingwrong

Serotonerge bivirkninger er bivirkninger som kan oppstå ved overstimulering av serotonerge nerveceller og reseptorer. Det skjer iblant hvis man kombinerer store doser medisiner som påvirker det serotonerge system.

Et mildt eksempel på serotonerge bivirkninger er kvalme og oppkast ved for stort alkoholinntak. Det kan være kvalme og diare ved bruk av SSRI, men man snakker typisk om det meget sjeldne «serotonergt syndrom». Dette gir en rekke dramatiske symptomer, men det skjer typisk bare ved massive overdoser av flere serotonerge medikamenter.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
1 time siden, issomethingwrong skrev:

Serotonerge bivirkninger er bivirkninger som kan oppstå ved overstimulering av serotonerge nerveceller og reseptorer. Det skjer iblant hvis man kombinerer store doser medisiner som påvirker det serotonerge system.

Et mildt eksempel på serotonerge bivirkninger er kvalme og oppkast ved for stort alkoholinntak. Det kan være kvalme og diare ved bruk av SSRI, men man snakker typisk om det meget sjeldne «serotonergt syndrom». Dette gir en rekke dramatiske symptomer, men det skjer typisk bare ved massive overdoser av flere serotonerge medikamenter.

Okay. Jeg skjønner.

Anonymkode: 418b6...fe7

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

Artikler fra forsiden

×

Viktig informasjon

Vi benytter cookies til analyseformål, tilpasning av innhold og annonser og for å videreutvikle våre tjenester. Les mer her