Gå til innhold

psykotisk oppførsel i søvne


Blomsterfluen

Anbefalte innlegg

Blomsterfluen

det har jeg avogtil. spessielt under stressende perioder. jeg har fått kjøpt et sleepobserver kamera som registrerer bevegelse og tar opp video om jeg beveger meg markant. dette fordi jeg må ha bevis til fastlegen om at jeg faktisk har noe trøbbel med urolig søvn. når jeg har disse utfallene i "søvne", da kan jeg sette meg opp i senga og vugge overkroppen og være helt rar og spørre hvor jeg er/jeg kan slå til usynlige ting i senga/ jeg kan skrike og le. dette bare i ca 1 minutt men morsomt å se på. i disse periodene kan jeg være litt sliten påfølgende dag.

dette er bare blitt mer og mer og mest i halve periode av hver måned.

 

andre som har det sån?

Endret av Blomsterfluen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 minutter siden, Blomsterfluen skrev:

det har jeg avogtil. spessielt under stressende perioder. jeg har fått kjøpt et sleepobserver kamera som registrerer bevegelse og tar opp video om jeg beveger meg markant. dette fordi jeg må ha bevis til fastlegen om at jeg faktisk har noe trøbbel med urolig søvn. når jeg har disse utfallene i "søvne", da kan jeg sette meg opp i senga og vugge overkroppen og være helt rar og spørre hvor jeg er/jeg kan slå til usynlige ting i senga/ jeg kan skrike og le. dette bare i ca 1 minutt men morsomt å se på. i disse periodene kan jeg være litt sliten påfølgende dag.

dette er bare blitt mer og mer og mest i halve periode av hver måned.

 

andre som har det sån?

Nei, tror ikke det. Men jeg har ikke sånt kamera.

Anonymkode: db7f9...6dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Har du noen som du kan snakke med om dette? 

Anonymkode: 4ca2f...363

jeg snakker med sommervikarpersonalene på omsorgsboligen om det, men de bryr seg ikke. akkurat nå er hovedkontakten min som vil høre mest på meg og forstå, på ferie for sommeren. men jeg skal til fastlegen å ta irinprøve 24 august. jeg får se om hun har tid å la meg snakke med henne om dette da. men somregel har hun bare 10 minutter til snakking, og 5 minutter til blodprøve/andre test prøvetolkinger. legetimene carer jo bare i et kvarter.

Endret av Blomsterfluen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Blomsterfluen skrev:

jeg snakker med sommervikarpersonalene på omsorgsboligen om det, men de bryr seg ikke. akkurat nå er hovedkontakten min som vil høre mest på meg og forstå, på ferie for sommeren. men jeg skal til fastlegen å ta irinprøve 24 august. jeg får se om hun har tid å la meg snakke med henne om dette da. men somregel har hun bare 10 minutter til snakking, og 5 minutter til blodprøve/andre test prøvetolkinger. legetimene carer jo bare i et kvarter.

Ok. Så bra. Hva sier de om det? Føler du at du får den hjelpen som du trenger?

Anonymkode: 4ca2f...363

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ok. Så bra. Hva sier de om det? Føler du at du får den hjelpen som du trenger?

Anonymkode: 4ca2f...363

de sier "åja". jeg får ikke hjelo med psyken, men alt det abdre får jeg grei hjelp med "det sosiale".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Blomsterfluen skrev:

de sier "åja". jeg får ikke hjelo med psyken, men alt det abdre får jeg grei hjelp med "det sosiale".

Leit. Det er ingen andre du kan ta det opp med som kanskje kan hjelpe deg?

Anonymkode: 4ca2f...363

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Leit. Det er ingen andre du kan ta det opp med som kanskje kan hjelpe deg?

Anonymkode: 4ca2f...363

nei. bare fastlegen. men når jeg forteller det til henne, så spør hun bare personalet etterpå, om de har sett forandringer med meg i psyken og hukommelsen, og personalet sier da bare "nei vi har  ikke sett endringer i hukommelse og psyke". og da mener legen at jeg ikke sover dårlig eller glemmer mye av stress. når jeg har sagt til legen at jeg syns hun hører mer på personalet, så sier hun "du bare klager jo, bare klaging, du kan skifte lege om du ikke er fornøyd". men saken er at det ikke er ledige leger. på de fleste er det venteliste på langt over 100 i køen.

Endret av Blomsterfluen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Blomsterfluen skrev:

nei. bare fastlegen. men når jeg forteller det til henne, så spør hun bare personalet etterpå, om de har sett forandringer med meg i psyken og hukommelsen, og personalet sier da bare "nei vi har  ikke sett endringer i hukommelse og psyke". og da mener legen at jeg ikke sover dårlig eller glemmer mye av stress. når jeg har sagt til legen at jeg syns hun hører mer på personalet, så sier hun "du bare klager jo, bare klaging, du kan skifte lege om du ikke er fornøyd". men saken er at det ikke er ledige leger. på de fleste er det venteliste på langt over 100 i køen.

Så rart. Hva med å ta kontakt med kommunens psykiatriteam eller akutt ambulant team? De aller fleste plassene er det slik at du ikke trenger henvisning så det er bare å kontakte dem selv.

Anonymkode: 4ca2f...363

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Så rart. Hva med å ta kontakt med kommunens psykiatriteam eller akutt ambulant team? De aller fleste plassene er det slik at du ikke trenger henvisning så det er bare å kontakte dem selv.

Anonymkode: 4ca2f...363

jeg har prøvd å få komme til kommunens psykiater en gang, da satt vi og ventet i vel en time før vi fikk beskjed om at psykiateren hadde reist til nabokommunen for å besøke en passient. så der prøvde jeg ikke gå lengre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Blomsterfluen skrev:

jeg har prøvd å få komme til kommunens psykiater en gang, da satt vi og ventet i vel en time før vi fikk beskjed om at psykiateren hadde reist til nabokommunen for å besøke en passient. så der prøvde jeg ikke gå lengre.

Så dumt, men du får prøve AAT da?

Anonymkode: 4ca2f...363

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Så dumt, men du får prøve AAT da?

Anonymkode: 4ca2f...363

jeg vet ikke. jeg tror ikke jeg får komme til AAT sålenge jeg ikke er til fare for meg selv eller andre.

Endret av Blomsterfluen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Blomsterfluen skrev:

jeg vet ikke. jeg tror ikke jeg får komme til AAT sålenge jeg ikke er til fare for meg selv eller andre.

Min erfaring er at man får snakke med AAT som regel bare om man ønsker det, men jeg tror det varierer litt fra plass til plass. Men det skader vel ikke å ringe de å høre?

Anonymkode: 4ca2f...363

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blomsterfluen
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Min erfaring er at man får snakke med AAT som regel bare om man ønsker det, men jeg tror det varierer litt fra plass til plass. Men det skader vel ikke å ringe de å høre?

Anonymkode: 4ca2f...363

jeg kan ringe dem på mandag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Blomsterfluen skrev:

jeg kan ringe dem på mandag.

Så bra. Lykke til.

Anonymkode: 4ca2f...363

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...