Gå til innhold

Behandler og behandling


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva er god behandling i psykriateren? Kanskje et litt voldsomt spørsmål, men tenker mest på hva som er viktig i en behandling. 

Har også et problem til, det er at jeg for et år tilbake siden så hadde jeg en psykolog som var helt fantastisk. Utrolig dyktig i faget og utmerket seg kraftig. Er redd for å da etter et år å prøve på nytt. 

Tar meg enda i å «savne» den andre psykologen. Og det er ganske spesielt. 

Hva tenker dere? Lurt å prøve seg på nytt? Og hva skal man gjøre med den følelsen av «savn»? 

Anonymkode: bad39...2f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Godt spørsmål.

Ja, hva er egentlig "bunnlinja"? Jeg mener det er pasientens livskvalitet (ikke i øyeblikket, men på sikt).

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må være herlig å ha funnet hjelp som passer. Så godt at man ikke tror noen "høydare "finnes siden. Har denne behandleren lagt opp?

Anonymkode: 2402d...5ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at god behandling i psykiatrien er et genuint ønske om å hjelpe og det å tørre å gi av seg selv for at pasienten skal bli bedre. Jeg tenker også at det er å bare bruke tvang når det er høyst nødvendig. Mitt inntrykk er dessverre at det er mye missbruk av tvang innen psykiatrien. Der for eksempel pasienter fortsatt blir lagt i belter selv om de er helt rolige som en form for straff eller der pasienter får ECT behandling uten at det er nødrett til grunn.

Jeg tenker definitivt at det er lurt å prøve seg på nytt.

Anonymkode: bec60...6f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det finnes noe fasit svar på hva god behandlinger er for vi har alle ulike behov, det som er god behandling for deg trenger ikke å være god behandling for meg. 

For meg så har fakta informasjon om mine diagnoser vært gull verdt, det har hjulpet meg å forstå meg selv og mine reaksjoner på en helt annen måte. I tillegg så var jeg på et stabiliseringskurs/gruppe med folk i samme situasjon som meg der jeg fikk høre om andres erfaringer noe som ga meg veldig mye selv om jeg syntes det var grusomt å dra til disse timene. 

En annen ting som jeg tror er viktig og det er å være villig til å ta i mot behandling og være åpen for å prøve ut nye ting og arbeidet mot et mål. Tror behandling kan være nytteløs hvis du ikke har et oppriktig ønske om hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...