Gå til innhold

Skal jeg kontakte NAV eller fastlegen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har vært på AAP i ca. 8 mnd, 100% sykemeldt. Nå planlegger jeg å ta et fag jeg mangler ved studiet, det er noen få timer i uken. Ca. 7,5% aktivitet, hvis vi regner 7.5 t som vanlig arbeidsdag. Skal jeg kontakte fastlegen og spørre om å være 85% sykemeldt i stedet for 100, eller skal jeg kontakte NAV, og så reduserer de beløpet jeg får?

Anonymkode: b88bb...bc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det må du jo nesten avgjøre selv? Men hva med å kontakte begge slik at du får begge parters syn på det?

Anonymkode: d38f3...e76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette må du ta opp med NAV, siden de alltid skal ha beskjed om slike endringer. Er du sykemeldt og har en jobb? Det kan være flere ting som spiller inn på om dette vil gå igjennom hos NAV.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har vært på AAP i ca. 8 mnd, 100% sykemeldt. Nå planlegger jeg å ta et fag jeg mangler ved studiet, det er noen få timer i uken. Ca. 7,5% aktivitet, hvis vi regner 7.5 t som vanlig arbeidsdag. Skal jeg kontakte fastlegen og spørre om å være 85% sykemeldt i stedet for 100, eller skal jeg kontakte NAV, og så reduserer de beløpet jeg får?

Anonymkode: b88bb...bc5

Jeg vet ikke hvordan AAP fungerer altså, men om dette er et fag du har studert allerede, kan du vel «selge det inn» som om du bare må ta opp en eksamen du mangler? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må du ta opp med nav. Gi en god begrunnelse på hvorfor dette er viktig for deg gjerne sammen med at det er godt for helsa og evt jobbmuligheter. Dersom saksbehandleren virker negativ kan du snakke med legen og forsøke å få en uttalelse derfra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...