Gå til innhold

Kupton. Pranolol?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tar 45 mg sobril til natta for en ukes tid ca. Kan jeg ta ca 10 mg pranolol pga nervøsitet(hjertebank og skjelvinger) pga et besøk nå i ettermiddag/kveld? Kan dette kombineres?

Anonymkode: 449dd...f32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tar 45 mg sobril til natta for en ukes tid ca. Kan jeg ta ca 10 mg pranolol pga nervøsitet(hjertebank og skjelvinger) pga et besøk nå i ettermiddag/kveld? Kan dette kombineres?

Anonymkode: 449dd...f32

Det ble litt klønete skrevet dette. Mener jeg tar det i en ukes tid, hver kveld for en liten periode. 45 mg sobril og lurer på om jeg kan ta ca 10 mg Pranolol i tillegg nå for i kveld?

Anonymkode: 449dd...f32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan fikk du det? Har fastlegen din gitt deg pranolol og anbefalt denne dosering?

Med vanlig sobrildosering og pranololdosering fra legen din, ville jeg sagt - go.

Men med så høy sobrildosering tørr jeg ikke si noe som helst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, kupton skrev:

Hvordan fikk du det? Har fastlegen din gitt deg pranolol og anbefalt denne dosering?

Med vanlig sobrildosering og pranololdosering fra legen din, ville jeg sagt - go.

Men med så høy sobrildosering tørr jeg ikke si noe som helst.

Ja, fikk 20 mg pranolol av fastlegen pga hodepine og høy puls. Fant ut at dette hjelper fint mot fysiske ubehag ved angst. Altså en halv tablett, 10 mg. Fikk grønt lys angående å ta 45 mg sobril 1 uke, men vet ikke om denne kombinasjonen er ok. Men høres dette tvilsomt/usikkert ut skal jeg ikke ta pranolol nå.

Anonymkode: 449dd...f32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, kupton skrev:

Hvordan fikk du det? Har fastlegen din gitt deg pranolol og anbefalt denne dosering?

Med vanlig sobrildosering og pranololdosering fra legen din, ville jeg sagt - go.

Men med så høy sobrildosering tørr jeg ikke si noe som helst.

Visste ikke at 45 mg sobril var så høy dose, hva er normalt? Kan jeg ha misforstått legen? På pk står det "som avtalt", men kanskje jeg husker feil? Kanskje det var lavere dose han anbefalte?

Anonymkode: 449dd...f32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du er benzo-naiv vil 45 mg sobril fjerne all angst og du vil ikke ha fysiske symptomer. Da trenger du vel ikke pranolol samtidig?

Anonymkode: f4d8c...ddf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan ikke ha vært 25mg da? Det er høyeste styrke man får på tablettene. Hvis du ikke har fått 15mg og fått beskjed om å ta 3 stykker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tar 45 mg sobril til natta for en ukes tid ca. Kan jeg ta ca 10 mg pranolol pga nervøsitet(hjertebank og skjelvinger) pga et besøk nå i ettermiddag/kveld? Kan dette kombineres?

Anonymkode: 449dd...f32

Visst du ikke har tatt sobril før skjønner jeg ikke at ikke 25 mg ikke skulle holde. 45 mg er en veldig høy dose.

Anonymkode: 077b1...e07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...