Gå til innhold

Bipolar: kan jeg prøve antidepressiva igjen etter mislykkede forsøk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har vært deprimert i en måned. Det er ikke så lenge, det er jeg klar over, men jeg tror det betyr at studiene går i dass denne høsten. - Hvis jeg ikke kan få litt mer overskudd, da.

Prøvd Fontex to ganger tidligere. Første gang hadde jeg god effekt, andre gangen ble jeg manisk. Tok det som eneste medisin. Ikke noe stemningsstabiliserende i bunn.


Har også prøvd Wellbutrin, men ble helt gæærn. Ingen andre medisiner i tillegg. 

Prøvd Cipralex en gang. Fikk skikkelig ille hallusinasjoner etter et døgn. Gikk da på litium.


Så da lurer jeg på: er det trygt å prøve noe annet? Går på litium ... 
 

Anonymkode: a228c...137

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vanligvis kan en bruke AD ved bipolar lidelse dersom en også bruker stemningsstabiliserende.

Men med din dårlige erfaring med komboen Cipralex og litium, må du snakke med din psykiater om dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, kupton skrev:

Vanligvis kan en bruke AD ved bipolar lidelse dersom en også bruker stemningsstabiliserende.

Men med din dårlige erfaring med komboen Cipralex og litium, må du snakke med din psykiater om dette.

Kan fastlegen ta slike beslutninger? Psykiater på DPS er umulig å få time med, med mindre det er helt fullstendig krise. Det er iaf min erfaring.

Anonymkode: a228c...137

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kan fastlegen ta slike beslutninger? Psykiater på DPS er umulig å få time med, med mindre det er helt fullstendig krise. Det er iaf min erfaring.

Anonymkode: a228c...137

Kan ikke fastlegen konferere med psykiater på telefon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...