Gå til innhold

Trøtt av Ritalin


MWAH

Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat fått en ADHD diagnose og startet opp med Ritalin. Ritalinen har god effekt på konsentrasjonen mm, men jeg har begynt å bli SÅ trøtt og sliten mentalt, at det overskygger den gode effekten. Er det noen andre her med lignende erfaringer eller som har noen konstruktive innspill?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 15.8.2018 den 15.41, MWAH skrev:

Jeg har akkurat fått en ADHD diagnose og startet opp med Ritalin. Ritalinen har god effekt på konsentrasjonen mm, men jeg har begynt å bli SÅ trøtt og sliten mentalt, at det overskygger den gode effekten. Er det noen andre her med lignende erfaringer eller som har noen konstruktive innspill?

To spørsmål:

Bruker du depot eller hurtigvirkende Ritalin? 

Kjenner du på denne trettheten mens tabletten virker, eller kommer den senere når effekten avtar? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker depot, og har gått ned igjen til 20 mg om morgenen og 20 mg seks timer etter første dose. Jeg opplever trøtthet mens de er virksomme og når de er på vei ut av kroppen. Jeg blir også tørr i øynene og munnen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Janus30 skrev:

To spørsmål:

Bruker du depot eller hurtigvirkende Ritalin? 

Kjenner du på denne trettheten mens tabletten virker, eller kommer den senere når effekten avtar? 

Jeg bruker depot, og har gått ned igjen til 20 mg om morgenen og 20 mg seks timer etter første dose. Jeg opplever trøtthet mens de er virksomme og når de er på vei ut av kroppen. Jeg blir også tørr i øynene og munnen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, MWAH skrev:

Jeg bruker depot, og har gått ned igjen til 20 mg om morgenen og 20 mg seks timer etter første dose. Jeg opplever trøtthet mens de er virksomme og når de er på vei ut av kroppen. Jeg blir også tørr i øynene og munnen. 

Om det ikke gir seg kan du spørre behandler om det er mulig å teste ut Elvanse eller Attentin. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Janus30 skrev:

Om det ikke gir seg kan du spørre behandler om det er mulig å teste ut Elvanse eller Attentin. 

Ok, takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.8.2018 den 14.49, Kissejanson skrev:

Ifølge felleskatalogen er somnolens/sykelig trøtthet en vanlig bivirkning av Ritalin. 

Ja det stemmer, ser det nå, takk for svar! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.8.2018 den 21.06, AnonymBruker skrev:

Jeg ble også trøtt av ritalin og concerta. Trøtt og urolig. Slutta for lenge siden.

Anonymkode: 65efb...787

Bruker du andre medisiner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...