Gå til innhold

Arv og forskudd på arv


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

6 timer siden, Lillemus skrev:

Jeg ber om unnskyldning for at jeg var så krass, uten å vite noe om bakgrunnen var det heller ikke så lett å vite at det lå noe slikt bak. Beklager igjen. Håper det gå bedre med deg nå og at du og dine egne barn har et godt og trygt forhold til hverandre. :)

Takk, Lillemus! :) Men du har egentlig ikke noe å be om unnskyldning for! Jeg forstår godt at du reagerte som du gjorde, og ingen kan klandre deg for det! (Det var bare jeg som var unaturlig følsom i går 😅) Så dette er ene og alene på min kappe. Ikke tenk noe mer på det. :)

Ja, heldigvis har vi søsken og barn/tantebarn et godt og trygt forhold til hverandre! ❤

Ønsker deg alt godt Lillemus, og beklager min rare reaksjon. Du kunne jo ikke vite, og din reaksjon var jo helt berettiget utifra slik jeg skrev ting i hovedinnlegget! Det er som sagt bare jeg som ble litt unormalt følsom.. hehe, så ingenting mer å tenke på! 😘

 

Anonymkode: 194fc...e12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk, Lillemus! :) Men du har egentlig ikke noe å be om unnskyldning for! Jeg forstår godt at du reagerte som du gjorde, og ingen kan klandre deg for det! (Det var bare jeg som var unaturlig følsom i går 😅) Så dette er ene og alene på min kappe. Ikke tenk noe mer på det. :)

Anonymkode: 194fc...e12

Der har man ulempen med kommunikasjon på nettet hvor man ikke ser eller hører hverandre. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎16‎.‎08‎.‎2018 den 0.49, AnonymBruker skrev:

Mine foreldre nevnte i dag at de ville bruke opp arven til meg og mine søsken sånn at vi ikke skulle få noe når de dør. Javel, tenker jeg. Hvis de synes at vi har vært så jævlige barn, så får det bare være. Jeg gidder ikke å kjempe om noe for min egen del. Men jeg har to barn, har ikke de "krav" på arv etter besteforeldrene? De har tre barnebarn til, altså 5 i tallet. Både jeg og mine søsken har allerede det vi trenger og mer til, så det går bra for oss å ikke få noe.

Altså, det jeg lurer på er om de kan nekte barnebarn arv? Er det f.eks. lurt av oss foreldre å søke om forskudd på arv til våre barn, før de bruker opp penga? 

Anonymkode: 194fc...e12

Du kan selvfølgelig ikke søke om forskudd på arv - arv får du hvis det er ingen penger å arve, og dine foreldre er selvsagt i sin fulle rett til å bruke opp smitt og smule mens de lever hvis det er det de ønsker. 

Nei, barnebarna har ikke rett på arv så lenge barn (forelderen) er i live.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Bokormen123 skrev:

Du kan selvfølgelig ikke søke om forskudd på arv - arv får du hvis det er ingen penger å arve,

Du, Bokorm, hva rører du om nå? :D Hvis det ikke er noe å arve blir det jo heller ingen arv. ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lillemus skrev:

Du, Bokorm, hva rører du om nå? :D Hvis det ikke er noe å arve blir det jo heller ingen arv. ;) 

Jeg gjetter på at autokorrektur-djevelen har konvertert "igjen" til "ingen".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Bokormen123 skrev:

Du kan selvfølgelig ikke søke om forskudd på arv - arv får du hvis det er ingen penger å arve, 

 

2 timer siden, Lillemus skrev:

Du, Bokorm, hva rører du om nå? :D Hvis det ikke er noe å arve blir det jo heller ingen arv. ;) 

 

1 time siden, laban skrev:

Jeg gjetter på at autokorrektur-djevelen har konvertert "igjen" til "ingen".

Laban har helt rett, hvis det er igjen penger å arve 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dine foreldre har sin fulle rett å bruke alle pengene sine på seg selv mens de lever. Heldigvis, eller dessverre? Uansett hvordan barndommen din har vært.

Anonymkode: c6088...a26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dine foreldre har sin fulle rett å bruke alle pengene sine på seg selv mens de lever. Heldigvis, eller dessverre? Uansett hvordan barndommen din har vært.

Anonymkode: c6088...a26

Dette er for lengst avklart i tråden, og trådstarter har forklart at hun ikke kjente til regelverket. Det forundrer meg at det fortsatt føles nødvendig for noen å gjenta dette. 

Anonymkode: 4668c...db0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Bokormen123 skrev:

Laban har helt rett, hvis det er igjen penger å arve 😂

Det var mye morsommere med autokorrektur-feilen! 😂🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...