Gå til innhold

Redd for at legevikaren ikke skal forstå meg.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sist jeg var hos en vikar, forsto denne lite av min situasjon. Fastlegen har kjent meg i flere år, det samme med psykiater på DPS. Legevikaren jeg hadde sist ville redusere sykemeldingen min, å få meg ut i aktivitet. Mente at depresjon ble verre av å være hjemme.

Selv er jeg interessert i å gjøre litt av "noe", og har en ide om hva jeg kan tåle å gjøre, men behandler ved DPS mener jeg ikke bør forhaste meg, og at jeg trenger mer tid og ro. Jeg er forresten ikke bare deprimert, jeg har bipolar lidelse type 1. I tillegg jobber vi med traumer, da jeg ble utsatt for incest som barn. Dette er ikke journalført, og jeg ønsker ikke si det til hvem som helst. I alle fall ikke en legevikar som jeg hverken kjenner eller stoler på. 

Jeg er redd for å ikke få frem hvordan jeg egentlig har det, det er virkelig ille nå for tiden. Er så deprimert at jeg ikke klarer å se et tv-program, en gang. Vet liksom ikke hvordan jeg skal legge ting frem for legevikaren (dette er en helt ny en, altså, ikke samme som sist) for å få forlenget sykemelding. Redd for å bli misforstått. 

Anonymkode: a89fe...6e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du klarer å gjøre deg godt forstått skriftlig så da kan du jo ta med det du skriver her? 

Anonymkode: 0d3e6...883

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som bruker ovenfor skriver; vis gjerne innlegget til vikarlegen dersom du synes det er vanskelig å si dette høyt. De har jo taushetsplikt så dette forblir mellom dere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sist jeg var hos en vikar, forsto denne lite av min situasjon. Fastlegen har kjent meg i flere år, det samme med psykiater på DPS. Legevikaren jeg hadde sist ville redusere sykemeldingen min, å få meg ut i aktivitet. Mente at depresjon ble verre av å være hjemme.

Selv er jeg interessert i å gjøre litt av "noe", og har en ide om hva jeg kan tåle å gjøre, men behandler ved DPS mener jeg ikke bør forhaste meg, og at jeg trenger mer tid og ro. Jeg er forresten ikke bare deprimert, jeg har bipolar lidelse type 1. I tillegg jobber vi med traumer, da jeg ble utsatt for incest som barn. Dette er ikke journalført, og jeg ønsker ikke si det til hvem som helst. I alle fall ikke en legevikar som jeg hverken kjenner eller stoler på. 

Jeg er redd for å ikke få frem hvordan jeg egentlig har det, det er virkelig ille nå for tiden. Er så deprimert at jeg ikke klarer å se et tv-program, en gang. Vet liksom ikke hvordan jeg skal legge ting frem for legevikaren (dette er en helt ny en, altså, ikke samme som sist) for å få forlenget sykemelding. Redd for å bli misforstått. 

Anonymkode: a89fe...6e4

Si ifra at du ikke klarer å jobbe nå og at du ta det opp med legen du har fast. Skriv opp når du ikke orker å si det høyt med incest og du ikke orker å gå ut til folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...