Gå til innhold

Er kommunisme løsningen ?


AnonymBruker

Kommunisme?  

6 stemmer

  1. 1. Kommunisme?

    • Ja!
      0
    • Nei!
      5
    • Vet ikke helt jeg, hva sier dagbladet om dette?
      1


Anbefalte innlegg

https://www.nrk.no/ytring/tidenes-rodt-maling-_-frps-svakeste-pa-over-ett-ar-1.14166483

Virker som folk i økende grad mener det er kommunisme vi trenger. Det har jo feilet historiskt, men kanskje det ikke ble implemntert rett ? :P 

Hva synes du, er kommunisme løsningen og fremtiden? Eller er det et blindspor?

Kjør debatt !

Anonymkode: 55df6...110

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Virker som folk i økende grad mener det er kommunisme vi trenger.

Jeg tror ikke framgangen til Rødt nødvendigvis betyr at så mange flere mener at kommunisme er svaret. Jeg tror mange som har støttet FrP som en protest mot de andre trauste og tradisjonelle partiene, nå er skuffet over FrP - både pga. konkrete episoder og fordi alle "protest- og opposisjonspartier" som havner i regjering og dermed må inngå kompromisser og framstår like trauste som dem de har vært i opposisjon mot, skuffer velgerne sine.  Derfor må protesten ta en annen retning, og Rødt blir et alternativ. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rødt kunne jeg stemt på kommunevalg. Men ikke stortingsvalg. Lokalt har de noen gode ideer, som feks å bygge masse rimelige leieboliger i Oslo. Det er det stor manko på.

 

Men Rødt i regjering er ikke noe for meg.

Anonymkode: ff82d...c19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Det er om mulig enda mer tragedie i de land som støtter kommunisme. En annen sak er at det var et standpunkt som kunne være mulig å forstå sett på bakgrunn av krig og elendighet som rammet en hel verden så brutalt og med så mange ødelagte liv. Også enkeltmennesker som ble stående helt alene etter et krigsoppgjør enkelte har hevdet gikk for raskt og at man ikke undersøkte alt godt nok.

Viktigere er det i dag å rette fokus mot de enormt mange i dag over en hel verden som aldri er innom arbeidslivet i sitt liv overhodet. Det er stor tragedie også her synes jeg. Virkelig.Det er mye å tenke på også i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

https://www.nrk.no/ytring/tidenes-rodt-maling-_-frps-svakeste-pa-over-ett-ar-1.14166483

Virker som folk i økende grad mener det er kommunisme vi trenger. Det har jo feilet historiskt, men kanskje det ikke ble implemntert rett ? :P 

Hva synes du, er kommunisme løsningen og fremtiden? Eller er det et blindspor?

Kjør debatt !

Anonymkode: 55df6...110

Nei, kommunisme er like ille som nazisme. Folk ønsker et parti som vil ha oss ut av Nato og fjerne den private eiendomsretten? Nei takk.

Så sånn er det.

Anonymkode: 2a603...ed3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For ikke å snakke om innvandringspolitikken. Rødt er tilhengere av en mildere asyl- og flyktningepolitikk og mener at innvandring har gjort Norge til et bedre land å leve i. Partiet vil blant annet øke an­tal­let kvote­flyktninger til Norge, gi oppholds- og arbeidstillatelse til alle som har vært i landet i mer enn to år og gi alle som er født i Norge rett til statsborgerskap. Rødt vil beskytte retten til å bevege seg fritt over grenser for å søke beskyttelse. Rødt jobber for at det ikke legges hindringer i veien for at mennesker kan komme til Norge og søke asyl. 

Det kan umulig være de gamle protestvelgerne til Frp som nå sier de skal stemme Rødt.

Lykke til.

Anonymkode: 2a603...ed3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Maggie55

Alt er ikke så lett kanskje å bli en Anita Franklin heller ,så kanskje ikke det er så galt bare å bli en god kommunist. Vanlige mennesker er ofte vanlige mennesker verden over er mitt inntrykk uten at jeg har vært stort ute å reist i livet selv. Alle fortjener de det beste og respekt for menneskerettigheter som det ligger mye erfaring bak utformingen av. Selv om ingenting er perfekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rødt som FRP er protestpartier. Folk stemmer de for å korrigere en kurs. Men selvfølgelig Sikkert noen som stemmer av full overbevisning. Men jeg stemmer ikke FRP fordi jeg ser på de som best. Jeg stemmer på de som ett korrektiv til det politisk korrekte. Den eneste politikeren jeg virkelig har sans for fra FRP er Tybring Gjedde. 

Anonymkode: ff82d...c19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Jeg synes ofte uansett parti så er det " generasjon perfrkt" som bestemmer og setter agendaen og definer problemene og derigjennom virkeligheten. Mer og mer av våre liv blir politisert synes jeg.Hvor fruktbart er. Kanskje mange blir syke av det"

Alt er ikke bare generasjon perfekt heller tenker bare jeg. Men er fullt klar over at ikke mange deler mitt syn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Tvert imot jeg har inntrykk av at folk flest  har så nok i dag med sitt eget gods og gull at kommunisme er det siste de tenker på også i de landene kommunismen har stått sterkt. Og kanskje er det bra selv om materialisme i ekstrem  form kanskje heller ikke er hva verden trenger nå. Jeg har sett skrevet mye om at også vår tids markedsliberalisme også har sin pris i form av at folk blir kunnskapsløse iforhold til demokratiske verdier som vi jo alle er så avhengige av. Mye vi burde tenke på i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...