Gå til innhold

Hvordan går det videre?


Betti 11

Anbefalte innlegg

Jeg sliter med mye angst for tida. I dag hadde jeg en time hos en lege hvilken jeg ikke ble kjent med. Det endte nesten med en panikkanfall. Nå få jeg snart kontakt med kommunepsykolog og jeg er så redd fordi jeg ikke hvet hva kommer til å sje videre. Jeg vil ikke bekymmre familien min. Jeg scoret veldig høyt om tilstanden min. Kan det hende at jeg blir innlagt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du blir ikke tvangsinnlagt for depresjon med mindre du har konkrete planer om å ta selvmord i tillegg. Mitt inntrykk er at terskelen for å tvangsinnlegge noen er ekstremt høy. Jeg sa til fastlegen min "jeg har samlet piller i et år og planlegger å ta livet mitt i dag" og han gjorde ikke noe annet med det enn at han sendte henvisning til psykolog og oppfordret meg til å snakke med akutt ambulant team.

Anonymkode: e5ba6...584

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja, beklager. Jeg tenkte at det var depresjon du slet med, men det samme gjelder jo for angst.

Anonymkode: e5ba6...584

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Åja, beklager. Jeg tenkte at det var depresjon du slet med, men det samme gjelder jo for angst.

Anonymkode: e5ba6...584

Ja depresjon angst selvmordtanker spiseforstyrrelse traumaer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvmordstanker og selvmordsplaner er to forskjellige ting. Sånne tanker kan være et helvete av en plage, men det er ikke noe grunnlag for å legge deg inn på tvang. Hvis man i din situasjon tenker at innleggelse kan være indisert - så vil du bli tilbudt det, ikke påtvunget det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, FjellOgDalar skrev:

Selvmordstanker og selvmordsplaner er to forskjellige ting. Sånne tanker kan være et helvete av en plage, men det er ikke noe grunnlag for å legge deg inn på tvang. Hvis man i din situasjon tenker at innleggelse kan være indisert - så vil du bli tilbudt det, ikke påtvunget det.

Jeg er redd for innleggelse men selfølgelig ønsker jeg bedring. Da burde jeg takket ja. Uforsigbare situasjoner gjør meg nesten gal. Jeg spør meg om høy scoring er en grunn til innleggelse?  Derfor er jeg så redd eller jeg er bare redd å bearbeide traumaer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...