Gå til innhold

Er det ulovlig å skrive innlegg på nettet som omhandler kontakt/forhold?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som vet noe om dette? Vi sitter her inne å skriver foreks om forhold anonymt... vanskelige forhold / gledelige forhold osv... men er det ulovlig? 

Anonymkode: e54b6...878

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gargamel
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Noen som vet noe om dette? Vi sitter her inne å skriver foreks om forhold anonymt... vanskelige forhold / gledelige forhold osv... men er det ulovlig? 

Anonymkode: e54b6...878

Hvorfor skulle det vært ulovlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Gargamel skrev:

Hvorfor skulle det vært ulovlig?

Jeg fikk nylig en henleggelse i posten pga en fyr som føler at han hadde gjenkjent seg i hva jeg hadde skrevet i innlegg på nettet. Han hadde anmeldt meg for innlegg på nettet hvor han selv kjente seg igjen. Politiet henla det, men så klaget han det inn for statsadvokaten. Statsadvokaten henla det. Og skriver i henleggelsen at anmeldelsen handler om innlegg på nettet hvor han selv kjente seg igjen i... men at statsadvokaten ser det samme som poltiiet, og at de ser ikke noe overtramp av loven. Saken kunne ikke sendes klage på videre, så saken er avsluttet. 

 

Anonymkode: e54b6...878

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk nylig en henleggelse i posten pga en fyr som føler at han hadde gjenkjent seg i hva jeg hadde skrevet i innlegg på nettet. Han hadde anmeldt meg for innlegg på nettet hvor han selv kjente seg igjen. Politiet henla det, men så klaget han det inn for statsadvokaten. Statsadvokaten henla det. Og skriver i henleggelsen at anmeldelsen handler om innlegg på nettet hvor han selv kjente seg igjen i... men at statsadvokaten ser det samme som poltiiet, og at de ser ikke noe overtramp av loven. Saken kunne ikke sendes klage på videre, så saken er avsluttet. 

 

Anonymkode: e54b6...878

Da har du jo svar fra selve statsadvokaten🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Gargamel skrev:

Da har du jo svar fra selve statsadvokaten🙂

Ja, det har jeg egentlig. Men jeg er fortsatt i sjokk over at en kan bli anmeldt for anonyme innlegg på nettet. 

Anonymkode: e54b6...878

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det har jeg egentlig. Men jeg er fortsatt i sjokk over at en kan bli anmeldt for anonyme innlegg på nettet. 

Anonymkode: e54b6...878

At du skrev anonymt er ikke det som fritar for straffeansvar, du kan ikke skrive hva du vil selv om du er anonym. Dersom det du skriver om en annen gjør det nærliggende at utenforstående forstår hvem du skriver om, så kan du bevege deg over grensen for hva som er lovlig. 

Anonymkode: 7f3f4...232

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...