Gå til innhold

Øyekontakt med psykologen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke noe spesiellt problem med kroppskontakt og kan gjerne gi noen en klem. Men hos psykologen føles det ubehagelig at hun sitter så nært og jeg syns det er vanskelig med øyenkontakten. Ser gjerne over og forbi henne når jeg snakker. Da er det lettere på en måte. Flere som har det slik ? 

Anonymkode: fa85b...95a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest franklyscarlet

Ja. Jeg sliter ofte med å ha øyekontakt meg psykologen. Har ikke problemer med å se folk i øynene ellers. Psykologen vet jo alt mulig dritt om meg, og om alle mine verste sider, og flere dype hemmeligheter. Det gjorde at det etter hvert ble vanskelig for meg å se psykologen i øynene. På en dårlig dag er det spesielt vanskelig, på en god dag går det bedre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor nær sitter hun?

Man trenger ikke å holde øyekontakt absolutt hele tiden, noen ganger kan det være greit å hvile blikket på noe annet i rommet. Du er ikke den første eller den siste som synes det kan være vanskelig å holde øyekontakt med behandler, dette er noe behandler er vant med og klar over. 

Jeg sliter med øyekontakt når vi snakker om ting som er ekstra vanskelig for meg og jeg tenker det er helt naturlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...