Gå til innhold

Hvor stor sjanse er det for å være gravid når man fortsatt har mensen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor stor sjanse er det for å være gravid når man fortsatt har mensen? Jeg har noen symptomer som jeg tenker kanskje kan være tegn på graviditet. Jeg har smerter nederst i magen som kjennes ut som mensen smerter, kvalme og oppkast, ømme pupper også må jeg tisse ofte. Jeg skal ha mensen i dag og har ikke fått den ennå og jeg bruker alltid å begynne å blø tidlig om morgenen. Siste mensen var kortere enn normalt og jeg blødde mye mindre enn normalt. Disse symptomene fikk jeg for kanskje en uke siden eller mer. Jeg vet at symptomer på graviditet ikke kommer så tidlig dersom jeg skulle ha blitt gravid ved denne siste eggløsningen, men der er en mulighet for at jeg kunne ha blitt gravid både forrige eggløsning og gangen før. Jeg prøver ikke å bli gravid så jeg aner selvfølgelig ikke når jeg har eggløsning.

Anonymkode: 7c2d4...8e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor stor sjanse er det for å være gravid når man fortsatt har mensen? Jeg har noen symptomer som jeg tenker kanskje kan være tegn på graviditet. Jeg har smerter nederst i magen som kjennes ut som mensen smerter, kvalme og oppkast, ømme pupper også må jeg tisse ofte. Jeg skal ha mensen i dag og har ikke fått den ennå og jeg bruker alltid å begynne å blø tidlig om morgenen. Siste mensen var kortere enn normalt og jeg blødde mye mindre enn normalt. Disse symptomene fikk jeg for kanskje en uke siden eller mer. Jeg vet at symptomer på graviditet ikke kommer så tidlig dersom jeg skulle ha blitt gravid ved denne siste eggløsningen, men der er en mulighet for at jeg kunne ha blitt gravid både forrige eggløsning og gangen før. Jeg prøver ikke å bli gravid så jeg aner selvfølgelig ikke når jeg har eggløsning.

Anonymkode: 7c2d4...8e3

Jeg skjønner egentlig ikke spørsmålet ditt for du har jo ikke fått mensen ennå... Ta en test du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lillemus skrev:

Jeg skjønner egentlig ikke spørsmålet ditt for du har jo ikke fått mensen ennå... Ta en test du.

Er jeg gravid nå så er jeg enten 8 eller 12 uker på vei noe som vil si at jeg har hatt mensen en eller to ganger siden jeg eventuelt ble gravid. Derfor lurer jeg på hvor stor sannsynlighet det er for at jeg kan være gravid selvom jeg har hatt mensen. Jeg får ikke tatt en test i dag da jeg er tvangsinnlagt på psykiatrisk sykehus og ikke har utgang utenfor avdelingen og derfor ikke får kjøpt graviditetstest. Legene her har bestemt at jeg ikke får teste før på mandag.

Anonymkode: 7c2d4...8e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Derfor lurer jeg på hvor stor sannsynlighet det er for at jeg kan være gravid selvom jeg har hatt mensen.

Noen har mensliknende blødninger i graviditeten, særlig i starten. Den vanlige mensen har man ikke. Du får ta en test på mandag hvis du fortsatt er i tvil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Mange har symptomer i tiden før de får menstruasjon som er de samme symptomer som man kan ha i starten av en graviditet: f.eks. ømme bryster og hyppig vannlating. Jeg synes at det er fornuftig å vente til du har passert tidspunktet for ventet menstruasjon med å ta en graviditetstest. Det vil avklare situasjonen. Vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, laban skrev:

Noen har mensliknende blødninger i graviditeten, særlig i starten. Den vanlige mensen har man ikke. Du får ta en test på mandag hvis du fortsatt er i tvil.

Skjønner. Jeg fikk tatt blodprøve for å måle HCG i blodet og den var heldigvis negativ. Så da er vel symptomene helt tilfeldige?

Anonymkode: 7c2d4...8e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 timer siden, Mette Moen, Gynekolog skrev:

Mange har symptomer i tiden før de får menstruasjon som er de samme symptomer som man kan ha i starten av en graviditet: f.eks. ømme bryster og hyppig vannlating. Jeg synes at det er fornuftig å vente til du har passert tidspunktet for ventet menstruasjon med å ta en graviditetstest. Det vil avklare situasjonen. Vennlig hilsen Mette

Jeg fikk tatt blodprøve for å måle HCG i blodet og den var heldigvis negativMen vet du hvor stor sannsynlighet det er for å være gravid selvom man har regelmessige mens lignende blødninger? Og hva er det som gjør at man får disse blødningene?

Anonymkode: 7c2d4...8e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Det er usannsynlig at man kan være gravid hvis man har regelmessige blødninger. Det kan komme noen blødninger i en normal graviditet, men de vil ikke komme med samme regelmessighet. Hilsen Mette

Hvis HCG er negativ, så kan man ikke være gravid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner. Jeg fikk tatt blodprøve for å måle HCG i blodet og den var heldigvis negativ. Så da er vel symptomene helt tilfeldige?

Anonymkode: 7c2d4...8e3

Ja, uten HCG er du ikke gravid. For mange kvinner er menssymptomer og tidlige graviditetssymptomer til forveksling like.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...