Gå til innhold

Flere diagnoser?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

11 minutter siden, Villanda skrev:

Ja!

Blir symptomene verre av det? Vet du hvilke medisiner man kan bruke?

Anonymkode: aabd2...029

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutes ago, kupton said:

Man medisineres som for bipolar. 

Ligger det ikke som regel noe bipolart til grunn ved EUPF i utgangspunktet? 

Anonymkode: 27a46...7fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ligger det ikke som regel noe bipolart til grunn ved EUPF i utgangspunktet? 

Anonymkode: 27a46...7fb

Det strides man om, men jeg støtter den tanken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

24 minutes ago, kupton said:

Det strides man om, men jeg støtter den tanken.

En god del med EUPF har iallefall nytte av samme medisinering som ved bipolar lidelse har jeg kunnet lese. Kjenner godt til et tilfelle (i familie) der vedkommende også har fått medisiner etter 25 år i psykiatrien, og fikk det mye bedre. Om man kan få det bedre og fungere bedre, burde man få tilbud om medisiner synes jeg. Kanskje mange som lider unødig mye. 

Anonymkode: 27a46...7fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler ikke at det stemmer for meg. For rundt 20 år siden ble jeg diagnostisert med uspesifisert personlighetsforstyrrelse uten en seriøs utredning for det. Senere er jeg blitt utredet, og da scoret jeg på ett eneste punkt som hadde med eupf å gjøre... Men det er meg. Jeg er den jeg er. PF eller ikke PF. Det kan jo godt være det er noe av samme nevrokjemien inne i bildet.  Det jeg ikke kjøper er "alle bipolare har eupf." Ergo man kan fint ha begge deler, men det må ikke være slik.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, kupton skrev:

Man medisineres som for bipolar. 

Skjønner. Da håper jeg virkelig at jeg kan få noe som virker, for jeg blir bare verre og verre.

Anonymkode: aabd2...029

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, kupton skrev:

Det strides man om, men jeg støtter den tanken.

Jeg scorer på mange punkter både påborderlinedelen og den andre delen i eupf. Er det vanlig?

Anonymkode: aabd2...029

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les TS sitt spørsmål igjen. Det ble ikke spurt om alle med BP har eupf eller vv. Men at begge tilstander forekommer samtidig hos en del personer, er det ingen tvil om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, kupton skrev:

Les TS sitt spørsmål igjen. Det ble ikke spurt om alle med BP har eupf eller vv. Men at begge tilstander forekommer samtidig hos en del personer, er det ingen tvil om.

Kan det være at en del av disse egentlig faller inn under C-PTSD? Det er vel ikke er en formell diagnose ennå, så vidt jeg vet, men med den økende bevisstheten og kunnskapen om hvordan relasjonstraumer kan sette spor, virker det til å være overlappende symptomer i stor grad. 

Anonymkode: 8a79f...71d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, kupton skrev:

Les TS sitt spørsmål igjen. Det ble ikke spurt om alle med BP har eupf eller vv. Men at begge tilstander forekommer samtidig hos en del personer, er det ingen tvil om.

Skjønner, takk.

Anonymkode: aabd2...029

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...